Digitale Family control center in keuken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijngysemans
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-10-2023
Hallo allemaal ,

Ik ben nieuw op het forum, ondanks dat ik tweakers al +15j volg.

We zijn recent met ons gezin ( mama , papa en twee jonge kindjes ) verhuisd naar een gerenoveerde woning. We hebben een typische helse ochtend en avond routine van elk gezin met jonge kindjes die niet altijd even vlot verloopt, mijn vrouw en ik hebben sociale activiteiten , werk activiteiten , en schoolse activiteiten die we moeten bijhouden en afstemmen op elkaar.

Om dit allemaal te coördineren heb ik sinds een jaar één muur van onze keuken omgetoverd tot een familie controle center , dit wil zeggen een groot prikbord waarop de kinderen hun activiteiten van de ochtend routine kunnen afvinken , een kalender die we samen invullen enzoverder.

Deze opstelling heeft wel een aantal beperkingen. Sinds een tijdje zijn mijn vrouw en ik overgeschakeld naar een digitale kalender die we delen op onze smartphones. Dit helpt alvast wanneer we afspraken moeten vastleggen wanneer we niet thuis zijn . Maar nu hebben we als gezin geen algemeen overzicht meer in onze keuken.

Ik ben daarom op zoek naar een oplossing waarbij we centraal een groot digitaal scherm hebben , dat we , met touch , intuïtief kunnen gebruiken voor onze agenda , todo lijstjes voor de winkel , ochtend routine checks enzoverder. Idealiter kan deze oplossing constant aanstaan, waardoor we snel een overzicht hebben . Ideaal werkt deze oplossing ook met bestaande “apps” , zodat we bvb ook onze Sonos hiermee kunnen bedienen . Ik zou ook graag hebben dat de oplossing mooi op / of in de keukenmuur is geïntegreerd.

Budget speelt minder een rol. Alles onder de 2000 € zou nog moeten lukken .

Ik heb zelf naar een aantal mogelijke oplossingen gekeken:
- HP/ Dell all in one PC , 28” , met touch screen en windows. Nadeel is dat deze vaak nog te dik zijn en niet aan de muur monteerbaar zijn
- Microsoft surface studio , heel leuk maar prijzig en niet integreerbaar in de muur ?
- iPad Pro . 13” , met touch screen en iPad is. Leuk maar scherm is te klein denk ik
- usb c monitors . Vorig jaar op CES waren er een aantal grote touch screen monitors gelanceerd met usb c , maar deze zijn nog niet verkrijgbaar ? Kan dan worden aangesloten op rasbary pi met Windows 10? (Voorbeeld : YouTube: The USB-C portable monitor you can take anywhere) . Dit zou echt leuk zijn.
- Chinese touch screens import. Op Alibaba vind ik wel wat maar vertrouw ik niet . En ook veel te dik .
- digital signage solutions . Bvb ELO. 42” https://www.i-pos.nl/elo4202l.php#myCarousel nadeel is dat deze nogal dikke schermen zijn.

Idealiter is er een wallpaper TV met touch ;-)
Ik heb geen horsepower nodig trouwens want moet alleen kalender , enkele apps enzo tonen .

Wat zouden jullie voor stellen ?

Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Kun je niet account aanmaken specifiek voor pc+scherm in keuken die dan ook weer jullie kalender(s) kan delen?

Laat maar, je vraag gaat puur over design?

[ Voor 19% gewijzigd door Silver7 op 07-01-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 10:22
Misschien iets als een Magic Mirror met een Pi? Moet je wel zelf wat knutselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Monitor met touchscreen en HDMI naar keuze en dan een pricewatch: Intel Compute Stick STK2m364CC