Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming PC voor 1440p 21:9 monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 18:48
Na jaren van gamen op de consoles, wil ik ook graag weer gaan gamen op de PC. Er moet dus een gaming PC komen :) Allemaal leuk en aardig, maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer en heb dus wat hulp nodig. Er zitten wat haken en ogen aan wat ik wil / wat kan, ik leg het in het onderstaande het zo duidelijk mogelijk uit.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op mijn LG 1440p 21:9 monitor met bij voorkeur 75 fps (= maximale refresh rate monitor). Het zal voornamelijk gaan om iRacing, maar ik ben ook nog altijd zeer gecharmeerd van Cities Skylines. Daarbij verwacht ik dat als ik eenmaal een game PC heb, ik ook andere games op dit systeem zal willen spelen (denk daarbij aan Assassins Creed en dat soort games). Geen shooters, daar ben ik kansloos slecht in ;)
Ik wil graag prettig gamen en ben best ‘gevoelig’ voor mooie graphics en soepele gameplay. Dus het moet wel een beetje een krachtig systeem worden. Bizarre framerates zijn niet van toepassing, aangezien de monitor toch maar tot 75fps gaat (en ik op de consoles tot nu toe überhaupt vast zat aan maximaal 60fps). Aan de andere kant beschikt het 1440p 21:9 scherm over behoorlijk wat pixels die aangestuurd dienen te worden.

Wat heb je al?
Zoals eerder genoemd beschik ik al over een 34” LG 1440p 21:9 monitor. De monitor zou geschikt moeten zijn voor Freesync (bandbreedte 55-75Hz, als het goed is, niet helemaal duidelijk), maar niet voor G-sync (ook niet sinds de recente Freesync update van Nvidia). Ook heb ik al een fijne bluetooth muis. Voor de rest nog niets 😊

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het erg prettig vinden als het niet boven de 1.200 uitkomt, maar dit staat niet keihard vast. Ik wil het systeem voor langere tijd gaan gebruiken, dus het gaat mij meer om goede performance op wat langere duur, dan de prijs. Mits het maar een beetje verdedigbaar is. Minder dan 1.200 is overigens uiteraard ook zeer welkom. Als het allemaal enorm uit te klauwen loopt dan moet ik wellicht mijn eisen wat naar beneden schroeven, dat kan natuurlijk ook.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben absoluut niet gecharmeerd van al die ‘open’ kasten van tegenwoordig. En al helemaal niet van al die kermis RGB lampjes. Die wil ik dus allemaal niet (zien). Ik zat daarom te denken aan een Fractal Design Meshify C als behuizing.
Verder maakt het mij allemaal weinig uit wat er in de kast zit. Ik neig wel naar 32gb intern geheugen t.b.v. Cities Skylines. Zoals gezegd zit ik vast aan een AMD kaart en voor mijn gevoel is het dan het ‘mooiste’ om ook voor een AMD CPU te gaan, maar wellicht dat die gedachte nergens op slaat.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd géén RGB shizzle. Verder kan ik een lekker geruisloos systeem wel waarderen.

Ga je overklokken?
Wellicht wel ietsje, aangezien dat tegenwoordig behoorlijk makkelijk gaat. Maar ik ga zeker niet het maximale eruit proberen te halen waarbij ik constant alles in de gaten moeten blijven houden

Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken. Stel ik rare eisen? Maak ik het mijzelf te moeilijk door vast te blijven houden aan mijn huidige monitor? Is mijn eerste selectie een beetje logisch en welke selectie zouden jullie maken?

Voorlopige selectie
Zie het onderstaande voor een voorlopige selectie van onderdelen. Waarbij ik eerlijk moet toegeven dat ik redelijk wat schaamteloos gejat heb uit de samenstelling van @Schaapje1987 , al heb ik het op details aangepast naar mijn eigen voorkeur.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,05€ 195,05
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 110,-€ 110,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT Gaming X€ 443,50€ 443,50
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 74,90€ 74,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
2Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 73,90€ 147,80
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,65€ 92,65
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 129,90€ 129,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.243,75

Gebruikt ook een optie?
Overigens ben ik niet vies van een gebruikte game PC van – bij voorkeur – een mede Tweaker :) Kan soms een boel centen schelen. Probleem is echter dat ik erg weinig gebruikte systemen met een AMD GPU langs zie komen. Maar als iemand denkt dat ik met een wat ouder systeem ook al prima uit de voeten zou kunnen, dan hoor ik dat uiteraard ook graag ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Alle reacties

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-11 13:34
Je kunt wellicht nog wat euro's besparen door te kiezen voor een Fractal Define R4/5/6 (tweedehands) te kopen. Die dingen zijn gemaakt voor geluidsstil werken van de pc. Zelf goede ervaringen mee. Dan kan de stockcooler ook gewoon op de cpu. Scheelt ook weer 50 euro.

Verder prima systeem, zelf een mini-itx gebouwd met 3600 en 5700XT. Kan weer een paar jaar verder. ;)

• Thombje
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-04 22:31
Dan kan de stockcooler ook gewoon op de pc
Toch zou ik de stockcooler niet aanbevelen, zeker niet voor overclocken ookal is het maar een beetje. Scyte mugen 5 is echt een top koeler, niet de mooiste maar in een dichte kast maakt dat niet uit. Wellicht als je wilt besparen op de koeler kan je nog voor een Arctic Freezer 34 esports (duo) oid gaan.

Verder een goed systeem waar je zeker nog wat jaartjes mee vooruit kan!

[ Voor 9% gewijzigd door Thombje op 08-01-2020 00:46 ]