Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 12:10

Rincewind

Take me in your arms tonight

Topicstarter
Ik zoek een?
Surround speakerset

Momenteel heb ik een Bose Acoustimass van ruim 20 jaar oud waarvan de subwoofer kapot is. Ik kan een complete Harman Kardon HKTS30BQ overnemen voor €250. 3 jaar oud en heeft de HKTS200 sub. Is dit een goede deal als vervanging? Of zijn de 20 jaar oude Bose melkpakjes nog steeds een betere keuze maar dan met een andere sub? Zo ja welke sub dan? Actief of passief?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je de mogelijkheid om te gaan luisteren bij de verkoper? Bij voorkeur in een goede opstelling.

Geluidskwaliteit is subjectief. Je kunt opzoek gaan naar reviews van de HK set, als die er zijn. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
PD2JK schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:01:
Heb je de mogelijkheid om te gaan luisteren bij de verkoper? Bij voorkeur in een goede opstelling.

Geluidskwaliteit is subjectief. Je kunt opzoek gaan naar reviews van de HK set, als die er zijn. :)
Bij de verkoper staat de set ook i.c.m. een Denon versterker dus vanavond ga ik luisteren. Qua reviews is er weinig te vinden.. En dan nog is dat luisteren subjectief: je hoort het daar in die huiskamer zonder dat je kunt vergelijken met wat je thuis hebt. Harman Kardon is ook geen slecht merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:58

LankHoar

Langharig tuig

Inderdaad zou ik een speakerset altijd op geluid kopen. Dat gezegd hebbende raad ik je aan om zeker ook rond te neuzen in de software van de receiver; mijn ouders hebben een 6 jaar oude Harman Kardon set en hoewel het geluid prima is, is de software ronduit bagger. Ik ben best goed met techniek en vind het enorm lastig om deze set goed in te stellen, zo onnodig gecompliceerd is het in elkaar gezet.

-EDIT- zie net dat er geen receiver bij deze set zit, dus dat is mooi :)

[ Voor 13% gewijzigd door LankHoar op 07-01-2020 09:48 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
LankHoar schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:38:
Inderdaad zou ik een speakerset altijd op geluid kopen. Dat gezegd hebbende raad ik je aan om zeker ook rond te neuzen in de software van de set; mijn ouders hebben een 6 jaar oude Harman Kardon set en hoewel het geluid prima is, is de software ronduit bagger. Ik ben best goed met techniek en vind het enorm lastig om deze set goed in te stellen, zo onnodig gecompliceerd is het in elkaar gezet.

-EDIT- zie net dat er geen receiver bij deze set zit, dus dat is mooi :)
Klopt. Bij mij worden de speakers aan een Denon X2400H verbonden. Die is redelijk makkelijk te configureren. Ik ga er trouwens vanuit dat je de receiver bedoeld met software want dat ding heeft ook een app om mee in te stellen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:58

LankHoar

Langharig tuig

Rincewind schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:45:
[...]
Klopt. Bij mij worden de speakers aan een Denon X2400H verbonden. Die is redelijk makkelijk te configureren. Ik ga er trouwens vanuit dat je de receiver bedoeld met software want dat ding heeft ook een app om mee in te stellen 👍
Ja receiver inderdaad. Ik vind dat echt een onding met monsterlijke software, dus prima idee om het bij je Denon te houden :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Klopt. Het gaat in dit geval puur om de speakers. Zijn HK qua speakers een goede keuze als vervanging voor mijn oude Bose systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als jij ze goed vindt klinken wel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
Let bij de Harman Kardon setjes wel op slecht werkende subwoofers.
Je zult zeker niet de eerste zijn waarvan de Subwoofer het begeeft / ploft.
Uiteraard hoeft dat niet bij deze het geval te zijn, maar het komt wel vrij vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
NL_Scratch schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:33:
Let bij de Harman Kardon setjes wel op slecht werkende subwoofers.
Je zult zeker niet de eerste zijn waarvan de Subwoofer het begeeft / ploft.
Uiteraard hoeft dat niet bij deze het geval te zijn, maar het komt wel vrij vaak voor.
Hoe kan ik dat testen? Waar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:06
Ik heb zelf recent de HKTS16 2e hands gekocht via Marktplaats voor 150,- en ook 3 jaar oud. (Helaas geen plek voor vloerstaandees etc)

Deze heeft dezelfde subwoofer als de set waar jij naar kijkt en je moet inderdaad hopen dat die blijft werken, bekend probleem bij deze sets. Er zijn wel mensen die de subwoofer kunnen repareren op marktplaats mocht deze defect gaan..
Pagina: 1