Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-
Lijkt me dat dit nodig is om het geluid van een dvd door een dolby versterker/receiver/decoder naar de boxen te sturen.
Koop dan voor 200 piek een zo'n mpegkaartje bijv. die van creative (zo'n ding dat in de encore set zit) die neemt niet alleen het decoden van de dvd van je proc over, maar heeft ook nog eens een goede tvout en een uitgang voor die ac3 streams, dus zo vang je een paar vliegen in een klap (niet als je natuurlijk op zoek bent naar een nieuwe soundcard).
Dit is alleen maar een voorstel
, maar dit lijkt me het handigste.
Koop dan voor 200 piek een zo'n mpegkaartje bijv. die van creative (zo'n ding dat in de encore set zit) die neemt niet alleen het decoden van de dvd van je proc over, maar heeft ook nog eens een goede tvout en een uitgang voor die ac3 streams, dus zo vang je een paar vliegen in een klap (niet als je natuurlijk op zoek bent naar een nieuwe soundcard).
Dit is alleen maar een voorstel
Leuk en aardig allemaal, maar daarmee heb ik toch nog geen geluidskaart....Op donderdag 02 augustus 2001 19:09 schreef Sorcerer@ het volgende:
Lijkt me dat dit nodig is om het geluid van een dvd door een dolby versterker/receiver/decoder naar de boxen te sturen.
Dit is alleen maar een voorstel, maar dit lijkt me het handigste.
Moet natuurlijk wel een geluidskaart hebben...
TV-out heb ik bovendien al (ATI Radeon kijk bij mijn sig). MPEG decoder is niet nodig (1 GHz P3). Dus gaarne schop ik deze weer naar boven...
-=System=-
Alleen SB live 5.1 werkt. Met wat patches.
http://www.doom9.org/
Dvd kaart is wel beter dan tv-out videokaart: [topic=196197]
Coïtus ergo sum
Alleen is de ac3 output onder w2k een zorgen kindje en moet het via onofficiele trucjes er voor gezorgt worden dat het werkt.. Maar dit gaat ook niet altijd goed.Op donderdag 02 augustus 2001 22:38 schreef Chilly_Willy het volgende:
Ik heb thuis nog een out yahama kaartje liggen met daarop een optical out.. En die zou meteen zonder problemen moeten werken.
ik hoor OOK geruchten dat de SBlive! geen DTS kan doorgeven omdat hij de stroom gegevens niet aankan
Dat klopt. Dat ondersteunt-ie idd niet. Niet dat dat nou zo echt zwaar boeiend is (zwaar ge-over-hypede DTS).Op vrijdag 03 augustus 2001 08:20 schreef 4POX het volgende:
[..]
ik hoor OOK geruchten dat de SBlive! geen DTS kan doorgeven omdat hij de stroom gegevens niet aankan
Een een terratec Xfire 1024 kan onder 2K digitaal geluid uitsturen, dus ook AC3. Ik zie het probleem niet zo. Een kaart zou onder alle besturingssystemen gewoon z'n functionaliteit moeten behouden.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Kleine kinderen geven niet gauw toeOp vrijdag 03 augustus 2001 11:01 schreef JvS het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat ondersteunt-ie idd niet. Niet dat dat nou zo echt zwaar boeiend is (zwaar ge-over-hypede DTS).
Een een terratec Xfire 1024 kan onder 2K digitaal geluid uitsturen, dus ook AC3. Ik zie het probleem niet zo. Een kaart zou onder alle besturingssystemen gewoon z'n functionaliteit moeten behouden.
Creative zegt dat microsoft de driver moet maken en microsoft zegt dat creative de driver moet maken.. En zo gaat het al sinds w2k uit is gekomen..
En XP heeft ook geen beschikking over die techniek zoals het er nu uit ziet
Beste oplossing is denk ik toch een losse mpegkaart + een sblive 1024 Bij elkaar zal het rond de 300 piek kosten...
Ik weet verder niet of de hercules game theater xp iets is, dat lijkt me ook een zwaar goede soundcard, heeft een los kastje erbij met optische uitgang enz...
Ik weet verder niet of de hercules game theater xp iets is, dat lijkt me ook een zwaar goede soundcard, heeft een los kastje erbij met optische uitgang enz...
Verwijderd
Onzin. De Philips Acoustic Edge kan zowel DD als DTS door parsen.Op donderdag 02 augustus 2001 22:38 schreef Chilly_Willy het volgende:
Daar zat ik ook naar te kijken, ik heb wisselende reviews gelezen, iemand meer ervaring met deze geluidskaart? En dan met name in Windows 2000?Op vrijdag 03 augustus 2001 13:21 schreef Sorcerer@ het volgende:
-=System=-
Pagina: 1