Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 01:23
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Gemiddeld 22km (hoeveel tijd dat kost ligt er natuurlijk aan)
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Tot nu toe heb ik een maximale reistijd van 1 uur en 30 minuten meegemaakt in het OV, enkele reis, hoogstens 4 dagen per week. Echter, in het andere geval, dan kan dat oplopen tot 2 uur en 30 minuten, enkele reis, 5 dagen per week.Bastiaan schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:28:
Wat vind jij een acceptabele reistijd?
[ Voor 13% gewijzigd door timmie1 op 06-01-2020 22:43 ]
Edit: ik heb ook een paar maanden 2,5 uur enkel moeten reizen. In mijn geval waard om de baan en ik wist dat die reistijd maar tijdelijk was tot ik mijn huis dichterbij kreeg.
[ Voor 22% gewijzigd door Bastiaan op 06-01-2020 22:47 ]
Als je een tijdelijke klus of een hele aparte stage wilt doen kan je wat ruimer gaan zitten, maar twee uur per dag zou ik persoonlijk echt de max vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 06-01-2020 22:56 ]
Verwijderd
Met file max 60min. Enkele reis.
Persoonlijke voorkeur...dus jij zal er niks aan hebben.
Ga bij je zelf te raden wat voor jou een acceptabele tijd is om reizend door te brengen.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Verwijderd
De context:Outerspace schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:53:
Wat wil je eigenlijk met je topic bereiken, het komt eigenlijk over als een 'loze topicgenerator'. Graag iets verduidelijken, zodat het topic ook iets van discussiewaarde zou kunnen hebben.
Ik probeer uit te vinden of het in deze context realistisch is om 2+ uur enkele reis te reizen. Hiervoor ben ik op zoek naar ervaringen van ervaringsdeskundigen
Voor een stage van een paar maanden is het misschien wel te doen. Voor een vaste baan wordt het erg afhankelijk van een aantal zaken:timmie1 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:40:
[...]
Ik probeer uit te vinden of het in deze context realistisch is om 2+ uur enkele reis te reizen. Hiervoor ben ik op zoek naar ervaringen van ervaringsdeskundigen
- Heb je een thuisfront wat op je wacht? Samen willen eten en je kinderen naar bed brengen is een heel ander verhaal dan als je alleen bent en hobbies hebt die je ook in de trein kunt doen (muziekje luisteren, boekje lezen, filmpje kijken).
- Hoe is de verbinding? Veel overstappen of niet? Verbindingen met een hoge frequentie of meteen een uur later thuis als je een aansluiting mist?
- Heb je vrijheid om thuis te werken of flexibel met je werktijden om te gaan? Als je verplicht elke dag om 8:30 uur op kantoor moet verschijnen, en de wind van voren krijgt als je 10 minuten later bent, is dat veel vervelender dan wanneer je daar zelf over beslist.
Voor een stage was ik een jaar lang een ruime 2 uur onderweg, met vertrek 05:30. Dat was bus-trein-trein-bus. Wetende dat het maar een jaartje was en een prima stage, voor 2 dagen per week, was 't nog niet eens zo erg.
Nu ben ik deur-tot-deur 1 uur 3 kwartier bezig, fiets-trein-trein-trein. Dat is langzaamaan wel gaan teruglopen van 4 dagen per week naar 3 naar 2 en de rest thuis gaan werken... Het hakt er echt wel in om zoveel/lzo lang weg te zijn.
Maar kijk eventueel naar de mogelijkheid een stukje reistijd als stage/werktijd te spenderen. Op een goeie dag kan ik zo 2 uur werk per dag in de trein doen, wat toch wel weer scheelt in hoe lang ik daadwerkelijk van huis weg ben
Al vind ik een uur per dag wel erg veel. Idealiter zou je op loopafstand / huis boven, werk beneden willen.
[ Voor 21% gewijzigd door Ivysaur op 07-01-2020 03:47 ]
Met de auto ben ik ongeveer 1 uur aan het reizen maar veel file en drukke 80 wegen.
Is het acceptabel, ja het is te doen maar het breekt wel op. Het zijn lange dagen als je tot half 7 op school zit en dan vervolgens nog naar huis toe moet. Maar ook kortere dagen ertussen zitten.
Komt helaas ook door een slechte verbinding, eerst met de bus en dan met de trein en een stuk lopen.
Zou ik het later doen voor mijn werk? Dan zou ik er toch nog eens goed over nadenken om 1,5 uur enkel reistijd te accepteren.
Persoonlijk zou ik niet anders willen. Ja, ik kan voor de big bugs naar de randstad gaan om te werken. Maar die 20K à 30K, die ik daar meer zou kunnen verdienen, is mij echt niet mijn vrije tijd waard.
Zoals ik altijd zeg is werken, dan quote ik mijzelf ==> [...Ik verkoop 36 uur van mijn tijd en expertise...]
Reistijd is al een cadeautje voor de baas en krijg ik niet voor betaald. Ik zien dan ook geen noodzaak reistijd onnodig lang te maken.
Maar hé, jij staat nog onderaan de ladder van je carrière. Je hebt dus niets te willen en zult moeten presteren, presteren, presteren. Over een jaar of 15 heb je dan de luxe positie verdiend om wat arroganter te worden.
Succes met je besluit!
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar voor mij was dat echt te veel, zeker als je vroeg moet beginnen (ik begon om half 8 ). Nu een baan met alsnog net geen uur reistijd 2 dagen in de week en 2 dagen in de week 25 minuten reistijd en ook om half acht beginnen, dat is dan wel te doen (ben geen ochtendmens).
Zoals eerder aangegeven is meer dan een uur enkele reis voor een maar weken/maanden wel te doen maar structureel is het slopend.timmie1 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:40:
Het maakt ook uit of je single bent of een gezin met kinderen hebt, in dat laatste geval is het vrijwel onmogelijk om op tijd weg te brengen en/of te halen.
Wat ik zeker zou uitzoeken is de mogelijkheid tot een dag thuiswerken en/of een goedkoop hotelletje. Dat maakt het al een stuk dragelijker.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dat laatste vind ik inmiddels echt de max, maar het is natuurlijk puur persoonlijk. Toen had ik nog geen gezin, nu wel.
Ik zit nu op 5-10 minuten fietsen van mijn werk en dat geeft heel veel vrijheid en vrije tijd.
Zelfs bij een enkele reistijd van 45 minuten ben je bij een standaard werkweek toch bijna een werkdag EXTRA kwijt aan reizen. En dat is 9 vd 10 keer onbetaald.. Ik ga daar niet zo snel meer aan beginnen, maar het heeft ook met andere levenskeuzes te maken. Ik woon in een grote stad (of in ieder geval er tegenaan) en dat zorgt ervoor dat ik het eigenlijk niet (meer) nodig vind om naar een andere stad te reizen... Het heeft ook iets kroms.. Toen ik nog in Utrecht werkte zag ik elke dag bij vertrek uit de stad mensen op kantoren achter hun monitor zitten.. En daar zaten geheid mensen bij die hetzelfde trucje deden als ik, beetje compjoeteren.. En hoogstwaarschijnlijk hadden zij ook een reistijd van een uur...
Vervolgens verhuisd zodat de reistijd met een uur omlaag kon. Dit zorgde ervoor dat mijn beschikbare vrije tijd met 25% toenam. Het is maar een uurtje; maar die 25% meer vrije tijd per dag was een enorme aanwinst.
Zou ik 2x2 uur aan reistijd hebben per dag dan zou mijn beschikbare tijd per dag meer dan halveren. Hier zou ik nooit mee akkoord gaan; ik leef niet om te werken, en er moet nog wel iets van een balans zijn tussen werk en privé. Met 4 uren reizen per dag, 8.5 uren werken (8 uren en een half uur pauze), 8 uren slapen en 2 uur per dag kwijt zijn aan douchen, koken, eten enz is de verhouding werk/privé 12.5/1.5 uren per dag. Dan is 9.5/4.5 een heel stuk beter.
Dan weer aan de andere kant; voor stages weet je dat het tijdelijk is.
7400 Wp op het dak
Voor werk zou ik dit nooit willen, 1 uur is mijn max. Maar dat kan ik eisen omdat er genoeg werk in mijn omgeving is. Woonde ik ergens in de middle of nowhere was het toch een stuk lastiger.
[ Voor 20% gewijzigd door SmurfLink op 07-01-2020 08:12 ]
I have stability. The ability to stab.
20 minuten? Dat lukt het merendeel van werkend NL niet eensIvysaur schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 03:46:
20 min heen en terug, dus 40 min tot een uur totaal per dag vind ik acceptabel. Je moet je energie bewaren voor je werk/stage, niet om te reizen. Je moet ook fris op je werk aan komen en fris thuis komen.
Al vind ik een uur per dag wel erg veel. Idealiter zou je op loopafstand / huis boven, werk beneden willen.
Wij hebben 1 auto die gebruikt mijn vrouw dus wil in een straal van 10 km werk hebben op de fiets.
Met de auto is 30-40 km ook nog wel te doen.
Alles binnen 1 uur heen en terug is perfect vind ik zelf.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Hier ook. Ik werk op 9 km van huis en slinger in krap een kwartier via mooie landweggetjes van huis naar werk en andersom. In de zomer fiets ik het regelmatig.Verwijderd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:04:
Sinds ik op 16 min autoafstand werk (of 40 min fiets), wil ik niet meer anders. Vrije tijd heeft zo zijn voordelen boven een paar honderd euro extra (waar je toch de helft naar de belasting mag brengen)
Mijn collega is een uur onderweg en die kijkt nog tegen achterlichten aan als ik al met gevulde buik begin aan de avond. En maar klagen dat hij geen tijd heeft voor hobby's of zijn kinderen

Het ligt er net aan wat je er zelf voor over heb al zou ik zeker niet de reistijd je laten belemmeren om een goeie stageplek te kiezen.
Liever een goeie stageplek met 30 minuutjes extra reistijd dan de hele dag in een stoffig hok zitten voor 20 min reistijd.
Heb je zelf besloten dat die bedrijven afvallen, of heb je het nagevraagd? Vaak is er met een beetje overleg veel meer mogelijk dan je op het eerste gezicht denkt. Je moet dan natuurlijk wel zelf actief een goed voorstel doen.timmie1 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:40:
[...]
De context:
***members only***
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Mijn eerste baan was bijvoorbeeld toen ik nog thuis woonde; ik vertrok om 06:00uur op de fiets en kwam om 18:10uur thuis binnenvallen; kreeg een gedegen maaltijd voorgeschoteld en had de rest van de avond voor mijzelf (8 werkuren, 2x2 OV-uren)
20*350ZO45°
ik zou een existentiële crisis krijgen als ik 20+ uur per week aan reizen kwijt was, dan is +-60 uur van je week besteed aan werk, meer dan de helft van de week dat je wakker bent, dan leef je om te werken als je het mij vraagttimmie1 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:40:
[...]
De context:
***members only***
[ Voor 87% gewijzigd door dakka op 07-01-2020 10:08 ]
Bij mijn opleiding (10 jaar geleden, dat wel) hadden ze een stagebureau. Je kan zelf een bedrijf zoeken, maar ze konden je daar ook bij helpen. Wellicht heb jij die optie ook?
Persoonlijk zou ik een half-jaar lang 4 uur reizen op een dag (2 uur heen, 2 uur terug) teveel vinden, ook omdat ik zelf met een gezinssituatie zit, met vrouw en 2 jonge kinderen. Zou ik voor mijn werk 2 uur moeten reizen (enkeltje) betekent dit om half7 weg en om 7 uur terug. Enerzijds mis ik dan het volledige ochtendritueel (alle dagen) en anderszijds gaan de kinderen tussen 7 en half8 naar bed. Dan ben ik 'die man die op zondag het vlees komt snijden'.
Tijdens mijn studie heb ik meestal stages gehad met weinig reistijd (max 45 minuten), maar vond ik reizen ook niet zo erg. De langere reistijd gebruikte ik om (zowel achterstallig werk, als vooruitwerken) te werken/ zaken voor de opleiding te doen. Zo heb ik enkele vakken gehaald gedurende een stage periode, omdat ik de stof tijdens het reizen tot mij nam en de toetsing behaalde. Op die manier gebruik je je tijd nog wel nuttig en kan je zelfs tijd winnen, want anders is die reistijd maar weggegooide tijd.
Overigens zou je wellicht kunnen bespreken met bedrijven of je eventueel enkele nachten per week ergens kan blijven, opdat je minder reistijd hebt en ook 'fris en fruitig' aan je stagedag kan beginnen. Het is altijd positief als je aangeeft je daar bewust van te zijn richting een eventueel stagebedrijf.
Heb nu bijna nooit file.
En in de middag is het ook veel beter te doen.
Ouder (32 dus ook weer niet zo oud) en en niet elke avond op pad willen heeft zo z'n voordelen. Voel me veel relaxter.
Een afstand van 40 km is in sommige met de auto in een half uurtje te doen (je woont/werkt naast de snelweg en hebt geen last van files). Maar voor vele is 40 km absoluut niet te doen qua reisafstand vanwege files en stoplichten die je per stuk viermaal op groen ziet springen...Mark31 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:33:
Hangt heel erg af of je een auto hebt of met de fiets moet.
Wij hebben 1 auto die gebruikt mijn vrouw dus wil in een straal van 10 km werk hebben op de fiets.
Met de auto is 30-40 km ook nog wel te doen.
Ofwel; afstand zegt echt niks. Met woon-werkverkeer is het de reistijd die belangrijk is.
7400 Wp op het dak
Dat vindt ik dus een rare uitgangspositie. Alsof iemand die alleen is alle tijd van de wereld heeft.downtime schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 00:20:
[...]
Voor een stage van een paar maanden is het misschien wel te doen. Voor een vaste baan wordt het erg afhankelijk van een aantal zaken:
- Heb je een thuisfront wat op je wacht? Samen willen eten en je kinderen naar bed brengen is een heel ander verhaal dan als je alleen bent en hobbies hebt die je ook in de trein kunt doen (muziekje luisteren, boekje lezen, filmpje kijken).
Nee, ook die wil graag lekker op tijd thuis zijn! Gezin of geen gezin. Daar heeft iemand niet altijd bewust voor gekozen. Tuurlijk ben je zonder kinderen/gezin/vrouw flexibeler, maar ook dat heeft grenzen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Het laatste jaar heb ik meer dan 2 uur reizen enkele reis van mijn werk gewoond. Kortdurend was dit geen punt, maar na enkele maanden brak dit mij toch op.
Maar zoals al gezegd. Dit is voor iedereen anders. Ik ken mensen die tien minuten enkele reis al ver vinden en andere die al jaren 2,5 uur enkele reis heen en weer gaan zonder moeite.
Is dit het moment dat je thuis de deur uitgaat en op kantoor binnen stapt? Of is het de tijd, dat je "actief" aan het reizen bent?
Situatie 1:
Je stapt om 07:00 uur de deur uit en stapt de auto in. Je moet een file gevoelig stuk rijden, waardoor je pas om 08:00 uur op kantoor bent. Je hebt 1 uur reistijd (enkele reis).
Situatie 2:
Je stapt om 07:00 uur de deur uit en stapt op de fiets naar het station.
Om 07:15 uur pak je de snel trein en om 08:30 uur ben je op het andere station. Tussendoor kan je ongeveer een uurtje werken.
Vanaf het station moet je nog een kwartiertje lopen / fietsen / met het OV tot je het kantoor binnenstapt, inmiddels is het 08:45 uur. Je bent van deur tot deur 1 uur en 45 minuten onderweg. Maar je hebt ook al een uurtje kunnen werken.
In situatie 1 verwachten je dat je nog 9 uur op kantoor bent (8 uur werken en 1 uur pauze).
Of je ook daadwerkelijk 8 uur aanwezig moet zijn en / of 1 uur pauze moet nemen, laat ik even in het midden.
Om 17:00 uur ga je het kantoor weer uit en stap je de auto in. Helaas weer een file gevoelig stuk en je doet er een uur en kwartier over. Uiteindelijk ben je dus van 07:00 tot 18:15 uur "weg van huis".
In situatie 2 heb je al een uur "werken" in de trein gedaan (en kan je ook weer op de terugweg doen).
Je kwam om 08:45 uur binnen stappen en zal dus nog 6 uurtjes werken en drie kwartier pauze nemen.
Om 15:30 uur vertrek je weer van kantoor en om 15:45 uur zit je weer 17:00 uur ben je weer op het thuis station. Je hebt wederom een uurtje gewerkt in de trein (en dus die dag je acht uurtjes gemaakt).
Nog even een kwartje fietsen en om 17:15 uur ben je weer thuis en heb je al wat beweging gehad (voor wat het waard is). In deze situatie ben je een uurtje eerder thuis dan de andere situatie.
Natuurlijk zijn dit even twee extremen met heel veel aannames! Reistijd zegt dus eigenlijk niet zo heel veel.
Vraag is wat voor je zelf prettig is en wat je zelf acceptabel vind.
Ik heb, toen ik begon met werken, ruim 4,5 - 5 jaar lang iedere dag 1,5 uur reistijd (enkele reis) gehad. Ik vond het helemaal niet erg, want ik kreeg een leuk autootje van de zaak (en had net mijn rijbewijs, dus autorijden was toen nog leuk) en had een super gaaf project om aan mee te werken! Laatste jaar hadden vrouwlief en ik een kindje gekregen en toen begon het er toch wel in te hakken die lange ritten... Slapeloze nachten (want klein kindje), wel vroeg op moeten om voor de files uit te rijden, druk project wat niet binnen 8 uurtjes gedaan kon worden en terug vol in de file moeten rijden om toch nog even 's avonds de kleine te kunnen zien. Na de file rijden zou namelijk betekenen dat ik de kleine niet zou zijn...
Gelukkig daarna een nieuw en uitdagend project ruim binnen het half uurtje rijden (ook als ik in de spits ga rijden) gekregen. Ineens had ik twee uur (wat ik normaal in de auto zat) "over". Heerlijk! Ik zou voorlopig ook niet anders meer willen. Inmiddels zijn er nog twee kinderen bij gekomen en gaat de oudste naar school Deze kan ik ook "gewoon" af en toe naar school brengen, zonder dat ik pas 10:00 uur op kantoor aankom. Ook eet ik gewoon met de kinderen vaak mee thuis.
Je kan natuurlijk ook gewoon voor een paar maand ergens een kamer huren in die regio.timmie1 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:40:
[...]
De context:
***members only***
Het is ook wel een kwestie van gewenning, want ik doe dit al sinds 2016, eerst voor een werkgever, nu voor mijzelf, want zelfstandig.
Met onderstaand stukje tekst onderbouw je direct mijn gevoel dat jij duidelijk nog nooit structureel op deze tijden in de trein hebt gezeten.BastaRhymez schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:01:
Situatie 2:
Je stapt om 07:00 uur de deur uit en stapt op de fiets naar het station.
Om 07:15 uur pak je de snel trein en om 08:30 uur ben je op het andere station. Tussendoor kan je ongeveer een uurtje werken.
Vanaf het station moet je nog een kwartiertje lopen / fietsen / met het OV tot je het kantoor binnenstapt, inmiddels is het 08:45 uur. Je bent van deur tot deur 1 uur en 45 minuten onderweg. Maar je hebt ook al een uurtje kunnen werken.
Je mag namelijk blij zijn als je op de genoemde tijden kan zitten. Niet voor niets doen de NS proeven met korting als je buiten het tijdvak 7:30-8:30 gaat reizen wanneer je daar normaal altijd vast in reist. Dat werken in de trein is leuk, als je een eerste klasse kaart krijgt van de baas, een bundel met voldoende 4G/5G internet én buiten de spits kan reizen en dan het geluk hebt met een intercity te kunnen reizen.Ik heb, toen ik begon met werken, ruim 4,5 - 5 jaar lang iedere dag 1,5 uur reistijd (enkele reis) gehad. Ik vond het helemaal niet erg, want ik kreeg een leuk autootje van de zaak (en had net mijn rijbewijs, dus autorijden was toen nog leuk) en had een super gaaf project om aan mee te werken! Laatste jaar hadden vrouwlief en ik een kindje gekregen en toen begon het er toch wel in te hakken die lange ritten...
1e baan: reistijd van 30 minuten. Geen probleem mee, erg fijn. Doordat ik alles met een motor deed nooit file. Ik kreeg een aanbieding en:
2e baan: reistijd van 40 minuten, maar nu met lease auto. Door flexibele werktijden draagbaar, bellen in de auto werkt ideaal. bij file ging dit naar een uur wat verschrikkelijk was. Ik merkte dat het tegen begon te staan. 5 jaar later de volgende aanbieding en:
3e baan: reistijd van 60 minuten tot 90 (met file). Wel een enorme kans met topsalaris, voor mij een investering in de toekomst. Doordat ik geen kinderen o.d. heb kon ik het doen. Mijn sporten ging in de slop, relatie slecht, en gezondheid ook niet top. Reistijd icm vroege tijden braken me op. Dus door naar
4e baan: 30 minuutjes fietsen. Heerlijk! elke dag frisse kop + uur gesport. scheelt 400 euro in de maand met vorige baan qua reiskosten, maar wel salaris van vorige baan vastgehouden (investering heeft zich uitbetaald). Wat ik nu geleerd heb?
Een uur reistijd per dag is dragelijk. Fietsen is het allerbeste (na een maand wil je nooit meer terug naar de auto), maar soms moet je investeren. Elke minuut die je reist ben je dubbel kwijt, je doet iets wat je niet leuk vind, en kan minder doen wat je wel leuk vind. Choose your game wisely!
Ik heb 2x 1 uur reistijd per dag en ik vind het héérlijk! Waarom? Omdat ik met de fiets kan (20km). Dit is uiteraard iets heel persoonlijks, maar ik vind het heerlijk om 's ochtends uitgewaaid op kantoor aan te komen en 's middags m'n hoofd op de fiets leeg te kunnen maken. Mede daardoor heb ik geen sportschool nodig, kan ik eten wat ik wil, ben ik zo goed als nooit ziek, ...
Ik werk 2 dagen in de week thuis, en daar mis ik dat echt: wakker worden, laptop aan, laptop uit, gelijk door naar koken/sporten/muziek/... (drukke kinderen
Natuurlijk is dat ook een mindset; als ik ooit eens dichterbij kom te werken dan kan ik me vast wel aanpassen, maar op dit moment zou ik echt niets liever willen. En ik spreek met 15 jaar ervaring, dus 't is geen kwestie van "dat komt nog wel"
Kanttekening: als het eens niet uitkomt (weer, moe, ...) dan heb ik een goede OV-verbinding en als laatste optie ook een auto. Het is daarom ook nooit een verplichting maar echt helemaal vrijwillig.
2e baan 35-40 minuten afhankelijk van drukt, vond ik persoonlijk een goede afstand niet te lang.
3e en huidige baan 15-20 minuten
Maar iedereen heeft zijn eigen voorkeur.
De baan erna en ook mijn huidige baan is het ongeveer 25 minuten rijden. Persoonlijk vind ik een klein half uurtje het meest ideale voor alle situaties. Het is lang genoeg om goed af te kunnen schakelen en een duidelijke scheiding te hebben tussen werk en prive. Anderzijds is het niet te lang, waardoor het teveel van je vrije tijd in beslag zou nemen. Ook als er een keer een noodgeval is in de privesfeer (helaas vorig jaar nog meegemaakt) ben je snel thuis.
Hetgeen wat ik fijn vind is dat ik voor de afwisseling meerdere routes van/naar huis kan nemen. Standaard rijd ik binnendoor, de heenweg iets anders dan de terugweg. Indien ik een andere route neem, bijvoorbeeld via de snelweg, ben ik hooguit 5 minuten sneller thuis (via de snelweg, indien geen file). Staat er file, sta je in de file (nooit fijn) en ben ik eerder 5 minuten langer onderweg. Ik kan ook een aantal andere routes (binnendoor) naar huis nemen, leuk voor de afwisseling, scheelt hooguit een paar minuten en soms is het ook handig omdat ik dan langs bepaalde winkels kom die anders niet direct bij mijn huis in de buurt liggen (lees: niet op loopafstand).
Ik ken ook genoeg vrienden/oud klasgenoten die jarenlang zonder morren 45-75 minuten enkele reis deden. Nu moet ik hier wel bij vermelden dat een groot deel nu weer werk heeft gezocht dichterbij huis. Bij sommigen kwam dit toevallig zou uit, maar van meerdere personen weet ik dat zij het toch niet meer fijn vonden zoveel reistijd. Met name wanneer er kinderen in het spel komen verkiest liever een kortere (max 30 minuten) reisafstand.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ik haak even in hoor, maar hebben jullie dan een eersteklas abbo voor de trein of reizen jullie buiten de spits?BastaRhymez schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:01:
Ik heb erg geluk als ik kan zitten. en met 340 euro per maand voor een 2eklas abonnement zou de 1e klas al helemaal zo'n groot stuk van mijn loon opnemen dat dat echt geen optie is.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Nee, ik reis inderdaad zelden met het OV (lees: max. 5x per jaar)BastaRhymez schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:01:
[...]
Natuurlijk zijn dit even twee extremen met heel veel aannames!
[...]
Tevens hangt het wellicht ook van het traject af. Een collega uit Brabant naar Amsterdam kan over het algemeen wel zitten (en werken) rond dat tijdstip.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Dit topic is gesloten.