Dag beste mensen / tweakers
Mijn eerste projectje met een raspberry pi
Ik wil heel graag een iss tracker maken...
zo'n eentje die continu aanwijst waar hij op dat moment is
Voorbeeld in de link hieronder
YouTube: International Space Station Orbit Tracker
Ik wil eerst bezig met de hardware en vervolgens de software leren te begrijpen en maken
Maar zal eerst mijn vraag stellen om zo ergens mee te kunnen beginnen
Stel ik wil dat mijn aanwijzer zeer nauwkeurig wil laten bewegen
Ik wilde beginnen met een nema 17 (0,9 graden per stap = 400 stappen per volledige omwenteling) stappenmotor
deze vervolgens vertragen met tandriemen en pully's. 4x een vertraging achter elkaar van 5 op 1 Dus 5x5x5x5 = ratio 1 op 625 maakt 250.000 pulsen per omwenteling om de aarde ofwel 2777 pulsen per min = 46 pulsen per sec
0.00144 graaden per puls
Nou klinkt dit natuurlijk erg gaaf.... MAARRRR is de software die ik nodig heb zodanig aanpassen dat de rasberry pi weet dat hij die 250.000 moet verdelen over 1 volledige wenteling?
Ik heb een redelijk mooi machinepark tot mijn beschikking om alles te kunnen bouwen. cnc pons machine's, kantbanken etc etc
Lijkt me leuk om mijn project hier te kunnen delen incl tekeningen etc zodat meer mensen hier iets aan hebben
Ben erg benieuwd naar jullie reacties
robert
Mijn eerste projectje met een raspberry pi
Ik wil heel graag een iss tracker maken...
zo'n eentje die continu aanwijst waar hij op dat moment is
Voorbeeld in de link hieronder
YouTube: International Space Station Orbit Tracker
Ik wil eerst bezig met de hardware en vervolgens de software leren te begrijpen en maken
Maar zal eerst mijn vraag stellen om zo ergens mee te kunnen beginnen
Stel ik wil dat mijn aanwijzer zeer nauwkeurig wil laten bewegen
Ik wilde beginnen met een nema 17 (0,9 graden per stap = 400 stappen per volledige omwenteling) stappenmotor
deze vervolgens vertragen met tandriemen en pully's. 4x een vertraging achter elkaar van 5 op 1 Dus 5x5x5x5 = ratio 1 op 625 maakt 250.000 pulsen per omwenteling om de aarde ofwel 2777 pulsen per min = 46 pulsen per sec
0.00144 graaden per puls
Nou klinkt dit natuurlijk erg gaaf.... MAARRRR is de software die ik nodig heb zodanig aanpassen dat de rasberry pi weet dat hij die 250.000 moet verdelen over 1 volledige wenteling?
Ik heb een redelijk mooi machinepark tot mijn beschikking om alles te kunnen bouwen. cnc pons machine's, kantbanken etc etc
Lijkt me leuk om mijn project hier te kunnen delen incl tekeningen etc zodat meer mensen hier iets aan hebben
Ben erg benieuwd naar jullie reacties
robert