Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

werkgeheugen module compatible met mijn laptop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stribo
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13-03 12:33
Mijn vraag
...
Beste, ik zag de volgende geheugenmodule op een site:

https://www.megekko.nl/pr...qte-rIh557HhoCUn4QAvD_BwE

Ik vroeg me af of deze compatible is met mijn Toshiba (64 bit) laptop?
Ik heb onlangs een tweetal tweedehands kaarten van een vriend geprobeerd werkend te krijgen (1 resp. 2 gb), beiden leken het niet te doen. Mijn eigen originele kaart (4gb) werkt echter wel op beide poorten in mijn laptop, die poorten werken dus blijkbaar gewoon, de twee kaarten van die vriend werden echter niet herkend in mijn settings.

Relevante software en hardware die ik gebruik

pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-13D
...

Bij voorbaat dank voor reactie.
...

Beste antwoord (via Stribo op 06-01-2020 22:16)

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Waarschijnlijk waren de modules die je getest hebt 1.5V, ofwel PC3. Idem voor de module die je linkt. Je laptop heeft echter 1.35V modules nodig, ofwel PC3L.

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Nu online

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Zolang het dezelfde snelheid, latency, voltage en DDR versie is zou het kunnen werken, maar kan het niet met zekerheid zeggen. Misschien kan toshiba zelf daar uitspraak over doen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Waarschijnlijk waren de modules die je getest hebt 1.5V, ofwel PC3. Idem voor de module die je linkt. Je laptop heeft echter 1.35V modules nodig, ofwel PC3L.

• Stribo
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13-03 12:33
Bedankt voor jullie snelle antwoord! Ik zal er inderdaad eens achteraan gaan, voor de zekerheid bij Toshiba, en ik weet nu dat ik moet uitkijken naar een PC3L module!

• biomass
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12:43
Je kunt je model laptop opzoeken in de diverse 'memory configurators' van geheugen fabrikanten, dan krijg je aanbevolen modules met garantie dat het werkt. Alternatief is zelf een generieke module uitzoeken aan de hand van SPD informatie met een tool als CPU-Z

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True