Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
Mijn vraag:

Ik heb sinds een week de T6 hangen, aan een oude Bosch ketel (aan-uit). Aansluiting was vrij recht-toe recht-aan te noemen. De voorganger was een oude Honeywell Chronoterm die wij altijd op 19 graden instelde.
Bij de T6 merken we dat de nieuwe 19 graden veel te warm is, zelfs met de kalibratie op zijn maximale bijstelling van -1,5 graad.

Zijn er nog andere mogelijkheden om het apparaat in te stellen of kalibreert het toestel zichzelf nog verder? Of moet ik alles simpelweg instellen op 18 graden.

Ter vergelijking een CO2 meter en een losse temp sensor..
temp

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 10:31
Ik heb mijn T6 met de zelfde klachten retour terug gegeven aan de leverancier, die hebben hem ter reparatie
aangeboden aan hun leverancier/honeywell. Ik wacht nog op een antwoord.

Bij mij was het verschil 2 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleiner
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
Dzine schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:22:
Mijn vraag:

Ik heb sinds een week de T6 hangen, aan een oude Bosch ketel (aan-uit). Aansluiting was vrij recht-toe recht-aan te noemen. De voorganger was een oude Honeywell Chronoterm die wij altijd op 19 graden instelde.
Bij de T6 merken we dat de nieuwe 19 graden veel te warm is, zelfs met de kalibratie op zijn maximale bijstelling van -1,5 graad.

Zijn er nog andere mogelijkheden om het apparaat in te stellen of kalibreert het toestel zichzelf nog verder? Of moet ik alles simpelweg instellen op 18 graden.

Ter vergelijking een CO2 meter en een losse temp sensor..
[Afbeelding: temp]
Ik zit naar dezelfde thermostaat te kijken om aan te schaffen, is dit euvel nog verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
In mijn geval niet, maar simpelweg omdat het toestel buiten de garantie viel (2e hands gekocht). Nog steeds een aanrader wat mij betreft.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankySena
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-12-2020
Had u een System Test uitgevoerd, zoals in de gebruikershandleiding staat?