iPhone X batterijconditie 2% gezakt in een week

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1319694

Topicstarter
Hoi,

Ik heb ongeveer een week geleden een IPhone X gekocht via marktplaats, alleen was die toen ik hem kocht de batterijconditie 100% en is hij nu nog maar 98%. Hoe zou dit kunnen komen ?

Beste antwoord (via Anoniem: 1319694 op 06-01-2020 18:07)

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Daar kan weinig over gezegd worden zonder achtergrond kennis van de telefoon. Een accu slijt uiteraard, maar je zegt ook deze gekocht te hebben via marktplaats. Dan spelen allemaal dingen een rol zoals de leeftijd van de accu, de oorsprong (is het een 3e partij vervanger bijv.), de oplader, maar ook hoe jij zelf met je accu om gaat. Als jij hem elke dag helemaal leeg trekt en de hele nacht aan de oplader hangt is dat ook niet best.

Al moet gezegd worden dat 2% in een week best snel is. Maar ook dat een conditie van 100% van een telefoon van marktplaats opmerkelijk is.

[ Voor 14% gewijzigd door n9iels op 06-01-2020 17:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Omdat de accu slijt.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 11:33

Saven

Administrator

Elke dag leeg laten lopen? Sowieso zit er enige fluctuatie in die waarde en slijt de accu met de tijd. Maar 2% is wel wat snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1319694 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:45:
Hoi,

Ik heb ongeveer een week geleden een IPhone X gekocht via marktplaats, alleen was die toen ik hem kocht de batterijconditie 100% en is hij nu nog maar 98%. Hoe zou dit kunnen komen ?
Een nieuwe slijt niet zo snel(vanaf nieuw 1 week tijd 2%)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Daar kan weinig over gezegd worden zonder achtergrond kennis van de telefoon. Een accu slijt uiteraard, maar je zegt ook deze gekocht te hebben via marktplaats. Dan spelen allemaal dingen een rol zoals de leeftijd van de accu, de oorsprong (is het een 3e partij vervanger bijv.), de oplader, maar ook hoe jij zelf met je accu om gaat. Als jij hem elke dag helemaal leeg trekt en de hele nacht aan de oplader hangt is dat ook niet best.

Al moet gezegd worden dat 2% in een week best snel is. Maar ook dat een conditie van 100% van een telefoon van marktplaats opmerkelijk is.

[ Voor 14% gewijzigd door n9iels op 06-01-2020 17:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-07 22:09
Installeer het gratis windows prog 3uTools http://www.3u.com
Sluit je iPhone aan (als er nog geen iTunes op je laptop/pc staat, kan je de iTunes drivers gewoon installeren)
En dan maak je een verificatie rapport en daarin zie je of de batterij of dergelijke vervangen is en hoeveel X deze is herladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:44
Wellicht door reparatie een niet originele accu?
Die zijn wel eens van zeer twijfelachtige kwaliteit. Heb een hoop zooi voorbij zien komen tijdens
allerlei reparaties...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Of dat het toestel een paar laadcycli nodig heeft om juist te calibreren..

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 23:51

WhiteDog

met zwarte hond

flyyy schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:19:
Wellicht door reparatie een niet originele accu?
Die zijn wel eens van zeer twijfelachtige kwaliteit. Heb een hoop zooi voorbij zien komen tijdens
allerlei reparaties...
Dit... zou wel is de verklaring kunnen zijn :)
Nu zijn lang niet alle 3rd-party batterijen slecht maar de enige partij die ik vertrouw om er eentje van te kopen is iFixit. Bij al de rest heb ik geen flauw idee wat de kwaliteit zal zijn.
Hoi,

Hoe kan een tweedehands gebruikt toestel nog een conditie van 100% hebben?

Ik heb zelf ook wel is en iPhone verkocht waar net een nieuwe batterij ingestopt was maar dan heb ik aan de koper ook duidelijk de factuur erbij gegeven van de Apple Store zodat die wist dat het over een originele batterij ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:02
Volgens mij ook gewoon een gebruik- en kalibratieprobleem. Mijn batterij van mijn iPhone 8 gaat elke dag van 100 naar 20%. De laatste 20% gebruik ik zelden maar is uiteraard te weinig om de volgende dag door te komen. Dus ik laad hem van 20% op naar 100%.
Als ik dan soms toch eens tot 0% ga, blijft hij lang hangen op 1%. Batterij denkt dat hij al leeg is maar blijkbaar blijft er genoeg stroom uit komen. Door dus frequent de onderste %'en niet te gebruiken onderschat hij zijn eigen capaciteit, dus een lagere geraporteerde gezondheid. Ik heb hem enkele maanden geleden gekocht op 94%, ondertussen staat hij al op 89%. Maar naar mijn gevoel gaat hij nog even lang mee dan een paar maanden geleden.

Om je batterij terug correct te calibreren moet je hem leeg laten lopen tot hij zichzelf uitschakeld, paar uur wachten, dan volledig opladen in 1 keer.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25
Je kan toevallig een slecht exemplaar hebben.

Ik heb pas de iPhone X van mijn vrouw verkocht, precies 1 jaar oud & nieuw aangeschaft.

Bij deze was na 1 jaar de conditie van de batterij nog maar 72% terwijl er niets geks mee gedaan is & alles origineel was.
Verschillende batterij tools gaven wel verschillende waarden aan, maar deze zaten allen toch tussen de 70% en 78%. Dat is nogal een verlies in 1 jaar tijd. Gelukkig was dit voor de koper geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:38
Ach het komt en gaat; in de eerste 6 maanden dat ik mijn iPhone X had ging de batterij redelijk snel naar 89%. Vervolgens is het daar 1 1/2 jaar blijven hangen om vervolgens weer een procent te dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:44
WhiteDog schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:48:

Dit... zou wel is de verklaring kunnen zijn :)
Nu zijn lang niet alle 3rd-party batterijen slecht maar de enige partij die ik vertrouw om er eentje van te kopen is iFixit. Bij al de rest heb ik geen flauw idee wat de kwaliteit zal zijn.
Ik bedoel meer dat mensen bij ons kwamen met de vraag waarom de accu zo snel weer leeg ging na reparatie bij een andere partij.
Bij het na kijken kwamen we heel vaak van die blanco accu's tegen zonder enige informatie.
Van die AliExpress accus zeg maar. Zonde en niet eerlijk om daar normale prijs voor te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb zelf nu ruim een jaar een iPhone Xr in gebruik en die heeft ook een batterijconditie van 98%. Hoe lang is die iPhone in gebruik geweest? En houdt het verloop een beetje in de gaten. Misschien blijft het nu maanden gelijk en is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-07 16:55
men xr heeft nog steeds 100% batterij conditie, is meer als jaar oud ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-07 12:34
Weliswaar andere iPhone maar mijn iPhone 8 heeft na 2 jaar 85% nog over.
Als die volgende maand weer 2% per week is afgenomen dus rond de 90% zit zou ik me pas "zorgen maken".

Dwz op korte termijn een afspraak maken met de Apple Store om te kijken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:35
stefanass schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:56:
Je kan toevallig een slecht exemplaar hebben.

Ik heb pas de iPhone X van mijn vrouw verkocht, precies 1 jaar oud & nieuw aangeschaft.

Bij deze was na 1 jaar de conditie van de batterij nog maar 72% terwijl er niets geks mee gedaan is & alles origineel was.
Verschillende batterij tools gaven wel verschillende waarden aan, maar deze zaten allen toch tussen de 70% en 78%. Dat is nogal een verlies in 1 jaar tijd. Gelukkig was dit voor de koper geen probleem.
Mijn iPhone XS net zo, iets meer dan 1 jaar oud, nu op 86%, vind ik best slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olslov
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-07 15:05
Hoe accuraat is batterij conditie?

Met mijn 6s zat hij op een gegeven moment op 75%. De batterij ging steeds minder langer mee maar lager dan 75% ging hij nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:03

Agent47

I always close my contracts.

Originele kabel en oplaadblok? Of van de action?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 11:07
Laad je op met een draadloze lader?

Ik heb zelf wel meegemaakt dat mijn QI lader 'slecht contact' maakte, waardoor de telefoon dus een hele nacht constant lag te schakelen tussen 'laden / niet laden'. Het viel me op doordat het toestel 's morgens niet helemaal opgeladen was. Het kan toeval zijn, maar daarna zag ik ook dat de batterijconditie een procent gezakt was. Sindsdien check ik altijd dat de telefoon ook echt goed gecentreerd op de laad pad ligt. (iPhone 8, na 2 jaar nog 89% van de max. capaciteit)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mijn XS is nu ruim 13 maanden oud en die staat al op 88%. Ik laad hem vrijwel altijd draadloos op icm een 5W iPhone lader. In het begin met een 10W iPad lader, maar voor mijn gevoel was dat slecht voor de accu. Hoewel die QI-charger (Satechi) maar tot 7,5W aankan.

Met mijn 7 was dit hetzelfde verhaal, die stond na 15 maanden op 84% (altijd opgeladen met een 10W iPad lader).

[ Voor 9% gewijzigd door syltheboy op 07-01-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ik weet niet hoe apple het afrond maar theoretisch zou je battery capaciteit van 99,6 naar 98,4 zijn gegaan dat is slechts 1,2% vermindering. Dat is nog steeds veel maar binnen een redelijke marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-07 16:55
syltheboy schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:43:
Mijn XS is nu ruim 13 maanden oud en die staat al op 88%. Ik laad hem vrijwel altijd draadloos op icm een 5W iPhone lader. In het begin met een 10W iPad lader, maar voor mijn gevoel was dat slecht voor de accu. Hoewel die QI-charger (Satechi) maar tot 7,5W aankan.

Met mijn 7 was dit hetzelfde verhaal, die stond na 15 maanden op 84% (altijd opgeladen met een 10W iPad lader).
ik laad altijd met ipad lader, nooit meer draadloos.
men iphone 8 stond na 1 jaar op 89% door draadloos te laden en s nachts

laad sindsdien nooit meer s nachts of draadloos en dat lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ik had ooit een 6s Plus, waarvan het accupercentage eerst 75% was en na een reset (om hem door te verkopen) opeens 82%, het zegt dus eigenlijk vrij weinig en je moet je er niet druk om maken.
Een batterij kun je veel beter meten door hoe lang hij met jouw gebruik meegaat, als hij opeens bij soortgelijk gebruik korter meegaat dan is de accu iets minder geworden...

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:06
Ik had een iPhone 3G na 4 jaar ging de accu al na 30 minuten van 100% naar 0%. Ik heb uiteindelijk een nieuwe accu in laten zetten voor €50,- en het werkte heel goed. Na 1 jaartje ben ik overgestapt op de Galaxy Note 2

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Van der Berg schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:08:
Ik had een iPhone 3G na 4 jaar ging de accu al na 30 minuten van 100% naar 0%. Ik heb uiteindelijk een nieuwe accu in laten zetten voor €50,- en het werkte heel goed. Na 1 jaartje ben ik overgestapt op de Galaxy Note 2
Mja dat is een telefoon van 11-12 jaar geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:43

WCA

Neem dat soort percentages ook met een korrel zout. 't is slechts een indicatie, niet een absolute waarde.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen0s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-04 00:03
WCA schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:12:
Neem dat soort percentages ook met een korrel zout. 't is slechts een indicatie, niet een absolute waarde.
Dit.

Het is nu niet alsof er peperdure meetsensoren e.d. in zo'n telefoon zitten om nauwkeurig de batterijconditie te bepalen. Dat is überhaupt niet fatsoenlijk te bepalen zonder specifieke laad/ontlaad cycli tijdens het meten. Tenzij die ineens 10% ofzo inzakt kun je niets waardevols zeggen, en zou ik me dus ook geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greldinard
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:36
Een jaar geleden de batterij in mijn iphone 6 bij Apple laten vervangen. Batterijconditie bleef ongeveer een jaar op 100%, maar is in december opeens naar 98% gegaan, en dat is hij nog steeds.
Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken.
Ik laad elke nacht op aan de standaard lader. Met de vorige batterij heb ik 4 jaar gedaan, en toen was hij 88% of zo. Ik vermoed dat als je 1x per dag oplaadt, dat je batterij nog zeker 2 jaar meekan, voor hij onder 90% komt. Boven de 90% blijft je telefoon goed te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoi,

Ondanks dat het beste antwoord op jou vraag al gegeven is zou ik graag willen weten of je ook daadwerkelijk merkt dat de telefoon minder lang meegaat. Of was dit puur gebasseerd op de battery conditie functie?

Mijn iPhone X van 1,5 jaar oud zit nu op 86% maar ik kan er nog steeds 2 dagen mee werken, hetzelfde als "out of the box". Ik merk geen verschil.
Pagina: 1