Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Ik koop me eindelijk een nieuwe gaming pc :) Hierdoor laat ik me zoals gewoonlijk leiden door het advies van Tweakers. Ik heb wel nog wat advies nodig voor over ik me een nieuwe monitor nodig heb of niet en als dit nodig zou zijn welke een goeie prijs-kwaliteit heeft. Zoals in de titel staat bestel ik de mainstreamgaming pc die Tweakers aanraad via Alternate. Ik heb nu de Full HD monitor Philip 247E3LSU/00. Heb hem al jaren en ben er zeer tevreden van. Maar mss is beter om een nieuwe aan te schaffen met de nieuwe pc?
Hieronder specificaties van mijn huidige monitor
pricewatch: Philips 247E3LSU Zwart.
Al bedankt voor het advies! :)

Type LCD-scherm
TFT-LCD
Type achtergrondverlichting
W-LED-systeem
Schermgrootte
59,9 cm (23,6")
Effectief weergavegebied
521,28 x 293,22 (h x v)
Beeldformaat
16:9
Optimale resolutie
1920 x 1080 bij 60 Hz
Responstijd (normaal)
5 ms
Helderheid
300 cd/m²
SmartContrast
20.000.000:1
Contrastverhouding (normaal)
1000:1
Pixelpitch
0,272 x 0,272 mm
Kijkhoek
170º (H)/160º (V)
bij C/R > 10
Beeldverbetering
SmartImage Lite
Schermkleuren
16,7 M
Scanfrequentie
30 - 83 kHz (h)/56 - 75 Hz (v)
sRGB
Ja

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welke schermen heb je zelf gevonden waar je over twijfelt ?
Wat is je budget ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA, maar er mist nog een hele hoop info.

Te beginnen met, waarom een ander als je helemaal tevreden bent, dat ding doet het immers ook met de BBG pc? Dan volgt meteen, wat wil je dan wél? Wat is je budget en welke schermen heb je zelf al gevonden?

Het forum is geen afhaalchinees, je zult zelf ook input moeten leveren.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 06-01-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had Samsung U28E590DS en AOC C24G1 op het oog.
Ik weet zeker dat mijn pc van 5 jaar oud voorbijgestreefd is omdat het op dat vlak alles ongelofelijk snel ontwikkeld en hij de nieuwere games gewoon niet meer aankan. Ik vraag hier advies omdat ik niet alle ontwikkelingen heb gevolgd op het vlak van monitors.
Overal spreken ze van 4K en zelfs 8K maar ik weet niet echt of er een grote meerwaarde is.
Daarom vraag ik het deskundig advies aan mensen die meer een vinger aan de pols hebben over de stand van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:05:
Ik had Samsung U28E590DS en AOC C24G1 op het oog.
Ik weet zeker dat mijn pc van 5 jaar oud voorbijgestreefd is omdat het op dat vlak alles ongelofelijk snel ontwikkeld en hij de nieuwere games gewoon niet meer aankan. Ik vraag hier advies omdat ik niet alle ontwikkelingen heb gevolgd op het vlak van monitors.
Overal spreken ze van 4K en zelfs 8K maar ik weet niet echt of er een grote meerwaarde is.
Daarom vraag ik het deskundig advies aan mensen die meer een vinger aan de pols hebben over de stand van zaken.
Sorry... je monitor kan nieuwe games niet aan? Hoe bedoel je dat?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het over mijn oude pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ah, ik vond het al vreemd.
@br00ky stelt wel de juiste vragen; wat is er niet goed aan je huidige monitor en waarom wil je een nieuwe?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn monitor werkt nog goed maar aangezien hij van 2011 is vroeg ik mij af of de monitors die nu gemaakt worden veel beter zijn als in 2011. Bv mijn pc van 5 jaar oud is nu niet veel meer waard en vroeg me af of de monitors ook zo veel beter zijn als in 2011 of is dat ongeveer hetzelfde gebleven en s een nieuwe monitor kopen weggesmeten geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:10

br00ky

Moderator Harde Waren
En laat dat nou net mijn vraag zijn. Laat ik mijn vorige post dus wat verduidelijken ;).
br00ky schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:53:
waarom een andere monitor als je helemaal tevreden bent, dat ding doet het immers ook met de BBG pc? Dan volgt meteen, wat wil je dan wél? Wat is je budget en welke schermen heb je zelf al gevonden?
Die laatste vraag heb je inmiddels beantwoordt, maar waarom die? Want zonder eisen lijken die vrij random gekozen ;).

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 06-01-2020 19:18 ]

Pagina: 1