Google-account mogelijk gehackt - wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpmans
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09-2023
Mijn vraag
Vraag voor een kennis:
Vanochtend kreeg hij een melding dat zijn wachtwoord was gewijzigd. 2-stapsverificatie staat ingesteld. Daarna is het niet meer mogelijk om in te loggen bij het google-account met het bekende wachtwoord. Via alle apparaten en services is inloggen niet meer mogelijk, behalve gek genoeg op een iPhone, waar nog wel ingelogd kan worden. Daarin is te vinden dat op de account is ingelogd vanuit een Mac. Maar de bezitter van dit account heeft geen Mac.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Nergens kan meer mee ingelogd worden, behalve met de iPhone
- Wachtwoordherstel/account-herstel krijgen we niet voor elkaar. De vragen (laatst bekende ww, bevestigen met telefoon, persoonlijke vraag) komen we door. De laatste vraag is 'wanneer is de google-account gecreëerd'. Dat is niet met zekerheid te achterhalen, maar denken we te weten. Daarna volgt een melding dat Google tijd nodig heeft om het account-herstel te checken. 3 tot 5 werkdagen.

Weet iemand of in de tussentijd het account geblokkeerd wordt? Het leek er nl. op dat er na deze aanvraag via de iPhone nog steeds op het account ingelogd kon worden. Het is al lastig als je niet op je account kunt inloggen, maar natuurlijk helemaal een probleem als iemand anders van het account gebruik maakt. Ik kan geen andere oplossing vinden om dit voor elkaar te krijgen. Heeft iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:07
Is hij of zij al ingelogd op de iPhone of log je dan gewoon in door middel van een wachtwoord?

Nevermind, verkeerd gelezen.
What happens when your account is disabled
  • You can't sign in to Google services. When you try to sign in, you'll get an error message or be sent to this page.
  • In some cases, you'll get an email or text message from Google to tell you that your account is disabled.
Dus als de account nog op de iPhone is te gebruiken, lijkt het me sterk dat deze tijdelijk is uitgeschakeld.

[ Voor 80% gewijzigd door NotSoSteady op 06-01-2020 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Als men aangeeft dat het 3 - 5 dagen duur totdat het herstel is afgerond is wachten ben ik bang de enige optie.

Het probleem is dat het wachtwoord is gewijzigd en 2FA is ingesteld. Het uitschakelen van 2FA of wijzigen van het wachtwoord kan enkel met het huidige wachtwoord. Je kunt nog controleren of er misschien nog herstel e-mail adressen of telefoon nummers. Via die weg kun je ook nog wel eens een "Wachtwoord vergeten" request uitvoeren.

Overigens kun je bij het onderdeel "Beveiliging" in je Google account inzien welke apparaten toegang hebben, en als je de beveiligingscheck uitvoert zie je ook welke apparaten er voor 2FA gebruikt kunnen worden. Als die iPhone daar tussen staat heb je geluk. Dan zou je alle andere apparaten eruit kunnen gooien met de hoop dat de 2FA ("Ja klikken op een telefoon") dan bij de iPhone uitkomt. Dan heb je alleen nog steeds het wachtwoord niet :-/

[ Voor 33% gewijzigd door n9iels op 06-01-2020 15:48 ]