Xelefim schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 00:41:
[...]
Ga je ook eens naar je andere topics kijken die je opent maar nu en dan eens zonder feedback open laat staan terwijl er mensen hun tijd genomen hebben om je probleem te verhelpen?
In verband met je connectieprobleem:
Je moet in ieder geval nog een hoop testen doen om uit te sluiten waar het probleem niet zit:
Voorbeeld:
- Bij een ‘deconnect’: blijven de mailboxen op de GSM van de gebruiker wel nog mooi connected? Of zijn de mailboxen dan ook niet meer synced?
- zijn de verbrekingen simultaan? Zijn het vaak dezelfde personen? Betreft het een nieuwe mailomgeving?
- wat is de grootte van de mailboxen die ermee kampen? Hoeveel cores en hoeveel RAM heeft de exchange?
- zijn er outlook versie verschillen of is er iets dat bepaalde gebruikers wel hebben die geen probleem hebben, en anderen weer wel?
- is er niets dat de betrokkenen gezamenlijk hebben en de andere wel (voorbeeld: zelfde outlook versie, verschillend wifi netwerk,...)
- zijn de pc’s domain joined?
- heb je cached mode al eens uitgezet?
- netwerk connectie al kunnen monitoren? Hoe weet je zeker dat het enkel de outlook is die disconnect en niet de hele pc doordat misschien ipv6 gevinkt staat?
-...
Er zijn nog 10tallen andere vragen die ik kan stellen maar zo kan je al gerust verder troubleshooten en mogelijk het probleem vinden (waarna we je hopelijk niet nog eens in de stilte zien vertrekken tot je volgende probleem)
- Bij een ‘deconnect’: blijven de mailboxen op de GSM van de gebruiker wel nog mooi connected? Of zijn de mailboxen dan ook niet meer synced?
Zowel de outlook en owa komen we achter dat die beide geen mail krijgen wanneer de verbinding eruit ligt. De telefoon is soms lastig te testen want bij de ene persoon werkt het wel en bij de ander niet.
- zijn de verbrekingen simultaan? Zijn het vaak dezelfde personen? Betreft het een nieuwe mailomgeving?
op dit moment hebben verschillende gebruikers er last van. Het vreemde van het verhaal is ik heb dezelfde instellingen, maar zelf geen problemen. Het is een nieuwe mail omgeving inderdaad.
- wat is de grootte van de mailboxen die ermee kampen? Hoeveel cores en hoeveel RAM heeft de exchange?
grootte van de mailboxen zijn niet heel groot en de exchange server heeft 96gb ram en 6 cores.
- zijn er outlook versie verschillen of is er iets dat bepaalde gebruikers wel hebben die geen probleem hebben, en anderen weer wel?
Ze verschillen inderdaad, maar hiervoor heeft het ook gewerkt en dezelfde instellingen.
- is er niets dat de betrokkenen gezamenlijk hebben en de andere wel (voorbeeld: zelfde outlook versie, verschillend wifi netwerk,...)
iedereen zit op bekabeld
- zijn de pc’s domain joined?
ja
- heb je cached mode al eens uitgezet?
nee, omdat wanneer ik cached modus uitzet krijg ik een foutmelding en wil outlook niet eens meer starten
- netwerk connectie al kunnen monitoren? Hoe weet je zeker dat het enkel de outlook is die disconnect en niet de hele pc doordat misschien ipv6 gevinkt staat?
ipv6 staat wel op de pc's aangevinkt maar dat stond het hiervoor ook en heeft het jaren zo gedaan. Het is enkel de outlook de rest werkt wel incl internet.