NLziet streamen hapert. Youtube/Netflix niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHeinemans.
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-11-2023
Sinds een paar maanden haperen mijn streams vanuit NLziet op de televisie. Om de paar minuten stopt de uitzending een paar seconden om vervolgens vrolijk verder te gaan. Het lijkt een beetje op bufferpauzes.
Netflix en Youtube hebben dit probleem niet wanneer ik stream.

De situatie:

Vanuit Oneplus 6 / Iphone 11 naar Chomecast 3rd gen. (bij Chromecast 1st gen hapert hij ook).

Ik heb verder Tele2 50mbit met daar aan vast een TP-link Archer C6 als Acces point (vanwege het sterkere bereik voor de rest van het huis). (op alleen het modem/router van Tele2 hapert hij ook)

Inmiddels heb ik een uitgebreide mailwisseling met NLziet zelf, maar verder dan 'reset je hardware en software' komen ze niet. De situatie ligt bij het ontwikkelteam aldaar, maar ik ben bang dat het dan een lange adem gaat worden.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

M.v.g. Luc Heinemans.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beton123
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-09 15:25
Nog geen feedback? Ik heb exact hetzelfde probleem. Net Hoogvliegers zitten kijken. Was geen pretje met elke minuut een hapering. Netflix en andere diensten totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartheide
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-09 20:56
Zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:31
Hier ook. Er is overigens een NLziet NPO-Start topic.
Heb de vraag bij de webcare via Twitter liggen momenteel...

Is het bij jullie bij Live tv? Of terugkijken?
of beide?

[ Voor 53% gewijzigd door Waah op 21-04-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem.
Voornamelijk bij terugkijken van programma's. Live kijken gaat wel goed.
Als ze het niet snel oplossen zijn een klant kwijt, zo is er geen lol aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Toen ik enkele jaren geleden NLziet had was het een bende. Geluid dat uit ging voor 10 seconden. Slechte kwaliteit beeld.
Nu heb ik weer NLziet en heb ik vaak een tikje in het geluid (en een tikje is dan géén geluid). Ook is de kwaliteit vaak slecht. Terwijl er bandbreedte voldoende is en Netflix, Youtube etc prima werkt.
Op iPad geen last dus moet het toch wel de Apple TV zijn? Of is het toch de NPO? Of NLziet? Of nog specifieker?

Ik kijk enkel NPO. Het is bij live en begin gemist (later beginnen). Uitzending gemist (terug kijken) weet ik zo niet. NLziet doet het steeds af als een niet bestaand probleem. Of dat het al aangepakt is of in de volgende update beter is (wat dan niet zo is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWPVDW
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:05
Hier heb ik hetzelfde probleem.. NL ziet hapert regelmatig, om de zoveel minuten een paar seconde haperen. Irritant! Op een chromecast 2e generatie met glasvezel internet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier op een Apple TV exact hetzelfde. Is er iets aan te doen door DNS instellingen of wordt het toch echt gebruik maken van een andere dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

Lancer

What the......

Op dr AppleTV was de oplossing het automatisch laten aanpassen van het beeldformaat op basis van de content. Ik meen me iets te herinneren over de framerate van bronmateriaal dat niet overeenkwam met de aansturing van de HDMI interface. Geen idee hoe je dat aanpast op een Chromecast.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buma
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-05-2023
Helaas, toch niet

[ Voor 89% gewijzigd door Buma op 26-08-2020 22:11 . Reden: Dacht de oplossing te hebben, helaas toch niet ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 13:35
Ik heb vandaag opgezegd vanwege soortgelijke problemen. En ik heb ze echt (fatsoenlijk) de kans gegeven om het op te lossen, maar problemen blijven bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• divk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-10 15:27
Ik heb het nu drie dagen. En ook bij mij hapert het. Dus ik blijf op de oude wetse manier tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:42
Zelf een NLziet gebruiker vanaf het eerste uur. Zowel met de Apple TV als Chromecast ervaar ik nooit dergelijke problemen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 08:09
Morpheusk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:10:
Zelf een NLziet gebruiker vanaf het eerste uur. Zowel met de Apple TV als Chromecast ervaar ik nooit dergelijke problemen.
Ik draai nu een maand proef met de app van NLziet op mijn Samsung tv. Mijn verbinding met de router heb ik middels UTP. Draai nu een maand en kijk dagelijks. Nog nooit een hapering of uitval gehad. Zou dus zo maar kunnen dat de verbinding van deze gebruikers niet optimaal is. Scherpte is echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVE257
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-03-2021
Wel makkelijk om de schuld af te schuiven. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Een week geleden op NLZIET overgestapt. In jaren heb ik dit probleem niet gezien. Mijn Speed snelheid op glasvezel zit op 100 mpbs. Ik heb een nieuwe lap top. Prachtbeelden van Youtube etc. en nu ineens begint mijn configuratie van: Acer lap-top, Onkyo versterker en Philips TV te haperen. Dat is toch wel erg toevallig. Ik zou ook niet weten waar ik de oorzaak moet zoeken. Misschien heeft iemand hiervan meer kennis. NLZIET komt inderdaad niet verder dan aan en uit zetten. Terwijde vind ik wel dat ze mensen beter moeten waarschuwen, dat het problemen kan opleveren. Ik ga nog een week zoeken, anders is het finito....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHAD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10-2021
Zelfde probleem. Sinds een paar maanden hapert NL ziet. Daarvoor ging het goed.

Ik vermoed dat de update van de NL Ziet app roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWPVDW
  • Laatst online: 22:05
Ik ben een tijdje geleden overgestapt op NPO Plus icm Videoland en daar geen problemen meer met streamen naar Chromecast V2 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejjon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:33
Wij keken een tijd lang op de PS4 met internet kabel erin en dat ging prima, behalve dat terugkijken en een hoop features daar niet goed werken. Nu ik een PS5 heb is daar geen nlziet voor, dus kijken we via de chromecast. Sindsdien stottert hij steeds 2 seconden lang ongeveer iedere 1-2 minuten.

In de NLZiet app kan je naar profiel -> Onstellingen -> Chromecast in HD

Als je dat uit ziet verdwijnt het stotteren.

Op YouTube, Netflix, Disney en Prime hebben we hier geen last van.

[ Voor 7% gewijzigd door Leejjon op 03-01-2022 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzafried
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Leejjon schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:48:

In de NLZiet app kan je naar profiel -> Onstellingen -> Chromecast in HD

Als je dat uit ziet verdwijnt het stotteren.
Bij mij niet. Ik heb vanmorgen de QoS van mijn modem eens uitgezet, na dat ie weer om de haverklap begon te stotteren. sindsdien stottert hij veel minder.

[ Voor 52% gewijzigd door pizzafried op 23-04-2022 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:27
Glasvezel internet heeft er niets mee te maken en QOS heeft alleen zin als je verbinding niet zo snel is.
NL ziet kan nog prima op ADSL draaien.

Speel het eens af op een pc en kijk of het dan stottert of niet.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzafried
  • Niet online
mr_evil08 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:27:
Glasvezel internet heeft er niets mee te maken en QOS heeft alleen zin als je verbinding niet zo snel is.
NL ziet kan nog prima op ADSL draaien.

Speel het eens af op een pc en kijk of het dan stottert of niet.
QoS staat, blijkbaar, standaard aan. dus ik heb 'm uitgezet. Of het het probleem oplost weet ik nog niet, maar tot nog toe is het aantal stotteren drastisch verminderd tot 1x in een uurtje vergeleken met die 10x in het kwartier er voor...

Het kan natuurlijk dat QoS er helemaal niks mee te maken heeft, maar iets anders in mijn modem/wifi ook een 'reset' kreeg op het moment dat ik op opslaan klikte. Of het is iets met de codec die NLziet gebruikt ofzoiets icm met bepaalde settings van het modem. Maar daar kom je pas achter als je onlogisch lijkende dingen uitprobeert.

Eerder herstartte ik trouwens altijd het modem en dan was het probleem ook een tijdje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@pizzafried Ik heb eerder het idee een bug in de applicatie waardoor de CPU/GPU/RAM binnenin overbelast raakt en vervolgens gaat stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzafried
  • Niet online
@mr_evil08 Kan, maar dan stottert ie wel heel gauw, de stream draait nog maar 10 seconden en hop, daar gaat ie al. Mijn chromecast is dan nog maar net opgestart, omdat ik een standby-killer gebruik. En als ik dan het internet herstart, dan doet ie weer een poosje normaal.

Overigens, nadat ik de QoS aanpastte, veranderde het gedrag. Waar dan op een bepaald moment hij continu ging stotteren met QoS aan (standaard setting van de modem), stottert hij nu af en toe, maar nog wel een keer of 2 / 3 per uur, en soms een uur niet...

[ Voor 47% gewijzigd door pizzafried op 25-04-2022 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
pizzafried schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:03:
@mr_evil08 Kan, maar dan stottert ie wel heel gauw, de stream draait nog maar 10 seconden en hop, daar gaat ie al. Mijn chromecast is dan nog maar net opgestart, omdat ik een standby-killer gebruik. En als ik dan het internet herstart, dan doet ie weer een poosje normaal.

Overigens, nadat ik de QoS aanpastte, veranderde het gedrag. Waar dan op een bepaald moment hij continu ging stotteren met QoS aan (standaard setting van de modem), stottert hij nu af en toe, maar nog wel een keer of 2 / 3 per uur, en soms een uur niet...
Weet je 100% zeker dat het niet in je eigen thuisnetwerk zit?
Want als QOS invloed heeft dan lijkt het erop dat je thuisnetwerk beperkt bandbreedte heeft.

Slecht WiFi ontvangt? 2,4 ghz band vol thuis? storing buren ?
Doe eens een speedtest op de Chromecast.

QOS zorgt er alleen voor dat het voorrang op zaken geeft, vandaag de dag zijn verbindingen zo ruim bij mensen thuis dat het weinig meer uit zou moeten maken of iemand zit hardcore te downloaden of de WiFi verbinding is bedroeft.

De 1e 5a 10 seconden is de buffer die hij opbouwt, natuurlijk het kan alsnog een bug in de applicatie zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 25-04-2022 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzafried
  • Niet online
WiFi is ingesteld op de 5gHz. Die uitzend op kanalen 50-64, daar zit werkelijk niemand op, al dus de Wifi Analyzer app.

Wanneer het modem net is herstart haal ik 42/31 (up/down). Dan heb ik een tijdje nergens last van, en dan ineens gaat ie stotteren. Doe ik dan de speedtest, dan is ie gedaald naar 30/30. Volgens de app die ik gebruik (internet speed tester) waarmee ik rechtstreeks op de chromecast test, heb ik 25Mbps nodig voor Ultra HD, 5Mbps voor HD en voor SD maar 3Mbps, dus zelfs met die drop genoeg bandbreedte zou je zeggen.

Ik heb op andere apparaten ook eens de speed gechecked. Op de laptop haal ik bijna de 100/30 zoals mijn abbonnement dat voorschrijft, zelfs als ik de laptop een beetje in de buurt van de chromecast hang haal ik dat. Net als mijn Android 10 telefoon.

Overigens ben ik eens gaan kijken of ik het probleem ook heb bij NPO plus met exact dezelfde serie. Het probleem speelt daar dus ook. En nee, het ligt niet alleen aan NPO, want ik heb hetzelfde probleem als ik bijvoorbeeld SBS 6 kijk.

edit: Ik heb de telefoon eens achter de TV gehangen om eens te speedtesten met een ander apparaat, de TV is een enorme signaal blocker. Ik heb een hdmi verlengkabel besteld om eens te kijken of dat de problemen oplost. Dat laat ik dan wel weten hier.

[ Voor 12% gewijzigd door pizzafried op 28-04-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzafried
  • Niet online
Sinds een dag of 2 die kabel, tot nog toe geen storing gezien (en ik heb een paar uur achter elkaar gekeken), dus het lijkt te helpen.
Elders op internet lees ik ook dat een TV idd een signaal blocker kan zijn. Zo'n verlengkabel kost 28 euro bij bijv. Coolblue, maar als je het er voor over hebt, kun je het eens proberen. Mijn TV zat bijvoorbeeld letterlijk tussen de chromecast en de modem/wifi-router in.

Blijft natuurlijk kwalijk dat een stream van een Netflix/Disney+/HBOmax daar nooit moeite mee heeft en een stream van een NLZiet/NPO wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy-Cramer
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-03 09:55
Hier ook op mijn Samsung TV bekabeld.

Dan alleen NPO 2, beeld en geluid stopt even. Misschien tijdelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:49

GerkeP

Vragen mag altijd........

Dit maar eens nieuw leven inblazen.
Maandenlang aan het steggelen geweest met NLZiet vanwege die haperingen.
Het probleem zit in de Samsung TV-app, die bij elke update weer lijkt terug te komen.
NLZiet geeft aan dat ze er naar kijken en dat ze niets kunnen vinden.
Ik heb maar eens de netwerkstatistieken erbij gepakt en krijg het sterke vermoeden dat NLZiet gewoon een capaciteitsprobleem heeft tijdens primetime.
Gisteravond bij het kijken naar FBI International op Veronica was het weer feest. Haperingen, stilstaand beeld en ook het geluid. Verbinding hier gewoon strak op 14,8 Mbit voor NLZiet, geen haperingen in te zien. Buffering van de TV is het ook niet.
Verbinding is hier een gigabit over glas van Kabelnoord. TV aangesloten met cat6 rechtstreeks vanaf de UDM Pro.
Inmiddels heb ik een 2e TV in de huiskamer staan met Google TV Chromecast om te vergelijken.
Onze Samsung QLED van 2020 maar weer eens een wipe gegeven en alles weer opnieuw er op gezet.
NLziet werkt niet mee, ik moet eerst een keer of 10 weerleggen dat hun antwoorden misschien geschikt zijn voor de gemiddelde eindgebruiker, maar dat ik niets kan met "je hebt een hik gehad in je netwerk, het ligt aan je provider".

Als het werkt ben ik best tevreden met NLZiet, maar na 2 jaar pionieren ben ik wel klaar met het riedeltje wat ze steeds afdraaien.

Eigenlijk zoek ik wat meer lotgenoten, zodat we NLZiet misschien in beweging kunnen krijgen.

Maar een goed betrouwbaar alternatief is ook welkom. Hoe is Canal Digitaal tegenwoordig?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Laatst online: 13-09 17:01
Heb nlziet sinds 2 weken geen problemen draait prima,ook als het primetime is,dus geen capaciteitsprobleem .
Sony andriod tv ziggo internet.
Slaapkamer tv LG via homeplug netwerk,google stick nl ziet draait prima..

[ Voor 21% gewijzigd door Theodor op 11-08-2022 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 09:10
GerkeP schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:47:
Het probleem zit in de Samsung TV-app, die bij elke update weer lijkt terug te komen.
Hier dezelfde problemen, alleen op een andere TV (LG OLED55CX6LA), andere provider (Freedom glasvezel via Glaspoort). Ook de app op iOS en vervolgens via Airplay naar de TV gaf haperingen. Langdurige testen met Videoland en 4K video's op YouTube (apps op de TV) laten zien dat die totaal niet haperen.
Ik heb maar eens de netwerkstatistieken erbij gepakt en krijg het sterke vermoeden dat NLZiet gewoon een capaciteitsprobleem heeft tijdens primetime.
Uit de lowres grafiekjes van de Fritz!Box meen ik op te maken dat NZIET wat meer hobbels vertoont dan andere streams. Het zou iets te maken kunnen hebben met de manier van bufferen, maar dat zijn allemaal speculaties.

De webcaremedwerkers van NLZIET zijn heel vriendelijk, maar hebben inderdaad geen oplossing of voortgang. Er is ook geen bugtracker waar je iets kunt terugzoeken.
Eigenlijk zoek ik wat meer lotgenoten, zodat we NLZiet misschien in beweging kunnen krijgen.
Heb je een voorstel hoe dat voor elkaar te krijgen is?
Maar een goed betrouwbaar alternatief is ook welkom. Hoe is Canal Digitaal tegenwoordig?
We zaten daar ook naar te kijken, maar vandaag las ik dat per 1 oktober de RTL-zenders niet meer opgenomen kunnen worden bij Canal Digitaal (alleen nog maar 7 dagen terugkijken) en dat opnames maar 3 maanden bewaard worden. We hadden de Ziggo kabeltv nog niet opgezegd, dus voor ons maar voorlopig weer terug naar de Humax HDDrecorder om eigen opnames te hebben (waar je wel de reclames kunt skippen).
Verder heb ik nog weinig tot geen alternatieven gevonden. Vrijwel ieder tv-abonnement wordt verplicht gecombineerd met internettoegang. NLZIET leek zo leuk, maar de uitvoering is voor een deel van Nederland teleurstellend slecht.

• Theodor
  • Laatst online: 13-09 17:01
Leg me eens uit (NLZIET leek zo leuk, maar de uitvoering is voor een deel van Nederland teleurstellend slecht.) welk deel en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jigalvh
Theodor, overal waar je kijkt naar ervaringen en reviews van NLZIET tref je commentaren dat het kijken zo haperend verloopt. Een deel van die reacties meldt ook dat andere streams op dezelfde internetverbinding dat niet hebben.
Aan de andere kant zijn er ook mensen die totaal geen negatieve ervaringen hebben en (vrijwel) altijd perfect beeld.
Een deel van Nederland heeft (om wat voor reden dan ook) een haperende weergave en een ander deel perfect beeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jigalvh
GerkeP schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:47:
Ben er ook maar weer eens dieper in gedoken. Het valt me op dat haperingen vooral voorkomen als we de app (versie voor LG webOS) een tijd lang achter elkaar gebruiken en dat de kans groter wordt als je in de tv-gids rondkijkt en "Mijn Series"/"Kijk Later" bijwerkt. Hoe meer je gegevens opvraagt en bekijkt des te groter is de kans op een storing.
Afsluiten kun je de app niet. Die optie is er wel, maar als je hem dan start gaat hij gewoon verder waar je gebleven was. Als je de TV uitschakelt en even later weer inschakelt dan begint de app wel met het NLZIET-logo. Opvallend vaak zijn de haperingen dan verdwenen.

Het lijkt er voor mij op dat de app op een gegeven moment te weinig resources binnen webOS heeft. Wellicht is er een memory leak in de app of worden andere resources (file handles, etc.) niet tijdig vrijgegeven.

De strategie van het bufferen is misschien ook iets dat problemen kan geven. Bij de NLZIET app op m'n iPhone zie ik in m'n modem af en toe (elke 20-25 seconde) een piek die vaak boven de 20Mbit/s zit. De app vraagt dus behoorlijk grote brokken per keer op.
Als de LG app op de TV een stream weergeeft dan zitten er minder dalen tussen de pieken, maar het is nog altijd minder afgevlakt dan Videoland/YouTube.

Ik ben benieuwd hoe je NLZIET in beweging denkt te krijgen. Voor zover mijn mogelijkheden wil ik van alles testen/meten in m'n netwerk en als we op de een of andere manier een contact kunnen krijgen in dat bedrijf dan doe ik graag mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Contact via Facebook messenger is de enige manier waarop mij dat gelukt is.
Ik heb al van alles doorgegeven aan ze vanuit mijn loggingen etc.
Dat het streamen na 7 uur stopt hebben ze al toegegeven, dan krijg je tijdens live kijken of je nog verder wilt kijken (trucje om de stream opnieuw te starten van NLZiet)
Ook hebben ze al toegegeven dat de haperingen komen van de grote update voor LG en Samsung TV's vorig jaar, toen hebben ze de boel "gelijk" getrokken aan de Google TV interface.
Terugdraaien willen ze niet.

GerkeP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jigalvh
Dan is je meer gelukt dan mij. Via Twitter nemen ze wel suggesties aan voor verbeteren van het gedrag van de interface. Maar iets technisch toegeven wil dat team blijkbaar niet.

Eens kijken of er nog andere contactmogelijkheden op te diepen zijn, behalve een bezoekje afleggen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jigalvh
Kleine update: kreeg een berichtje van NLZIET dat het haperen bij LG televisies bij bepaalde modellen lijkt voor te komen en dat de devs bezig zijn de player voor LG aan te passen.

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veelstekel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14
Bericht van NLZiet gehad:

Bepaalde LG modellen hebben moeite met de nieuwe app-versie, die meer vraagt van devices dan de oude app-versie, en biedt dus ook meer mogelijkheden biedt in de verdere ontwikkeling van NLZIET.

Inmiddels zijn we al een aantal updates met optimalisaties verder en hebben we voor de meeste modellen kunnen zorgen dat kijkers geen last meer hebben van haperingen. Een deel van de modellen heeft nog steeds moeite.

Indien jij een device in gebruik hebt waar je nog last hebt van haperingen, vooral bij live tv, dan lijkt dit issue voor jou dus nog niet opgelost en wordt het inmiddels twijfelachtig of dit nog verbeterd kan worden. Achter de schermen wordt hier nog aan gewerkt, maar zijn er steeds minder opties om dit te optimaliseren.

Wij blijven timmeren aan de weg voor LG, ondertussen raad ik aan dat je kijkt via de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjibbeBuijsman
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:53
Hier ook een kijker met NLZiet op een LG tv. Wat mij opvalt is dat als ik de TV aanzet en begin met TV kijken er geen problemen zijn, maar er na verloop van tijd (enkele uren tv kijken) het lijkt alsof de app niet goed meer reageert. Ook andere apps (youtube / netflix) reageren dan niet goed.
ik vermoed dat het een geheugenprobleem is, omdat als het optreed de andere apps er ook last van hebben. Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat als het optreed de tv uit zichzelf ook opnieuw opstart; alsof je de tv net aanzet.

Ik kijk niet veel (live) tv en heb er dus ook niet veel last van, maar stoor me er wel aan als ik er last van heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jigalvh
Veelstekel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:14:
Bericht van NLZiet gehad:

Bepaalde LG modellen hebben moeite met de nieuwe app-versie, die meer vraagt van devices dan de oude app-versie, en biedt dus ook meer mogelijkheden biedt in de verdere ontwikkeling van NLZIET.
Een model van 2020 is toch niet zo ontzettend oud dat dit problemen zou moeten geven? In de browser een hele avond een stream bekijken is geen probleem, net zoals YouTube en Videoland (en in het verleden NPO Start, maar dat was een wat lage resolutie).
Indien jij een device in gebruik hebt waar je nog last hebt van haperingen, vooral bij live tv, dan lijkt dit issue voor jou dus nog niet opgelost en wordt het inmiddels twijfelachtig of dit nog verbeterd kan worden. Achter de schermen wordt hier nog aan gewerkt, maar zijn er steeds minder opties om dit te optimaliseren.
Is het een kwestie van optimaliseren of is er gewoon een grondig probleem in de app ingebakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veelstekel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14
Gisteren heb ik even een test gedaan om eerst alle apps af te sluiten via WebOS. (Met aan/uit zetten van de TV worden de apps niet afgesloten).
Wat ik deed:
- Home knop langer inhouden, dan krijg je een overzicht van alle openstaande apps
- Alles met X gesloten
- Vervolgens NLZiet weer opgestart
Vervolgens toch 2 uren TV kunnen kijken zonder haperingen; lijkt dus inderdaad op een geheugen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjcv
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-09 04:36
Hier ook dezelfde problemen met Nlziet. De haperingen treden m.n. op als er iets langer wordt gekeken. In het begin stond het beeld en geluid even stil, tegenwoordig staat het stil en daarna loopt het beeld (in stilte) een aantal seconden vooruit waardoor je delen mist. Het maakt niet uit of we iets kijken vanuit de tv gids, al dan niet live, via verder kijken of nadat we een programma hebben gezocht. Een erg vervelend probleem waarbij Nlziet geen oplossing heeft. Wij hebben overigens ook een LG televisie, deze gebruiken we momenteel bedraad omdat het idee was dat het aan de draadloze verbinding lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
cjcv schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:13:
Hier ook dezelfde problemen met Nlziet. De haperingen treden m.n. op als er iets langer wordt gekeken.
[...]
Wij hebben overigens ook een LG televisie, deze gebruiken we momenteel bedraad omdat het idee was dat het aan de draadloze verbinding lag.
Zie eerder dat ze bevestigd hebben dat een reeks modellen van LG dit probleem hebben. De gebruikers hebben het idee dat de app op de een of andere manier resources (geheugen? file handles?) niet goed teruggeeft aan het systeem waardoor uiteindelijk haperingen optreden.

Zie reactie van Veelstekel ( Veelstekel in "NLziet streamen hapert. Youtube/Netflix niet." ) hierboven met het recept hoe snel de app kunt afsluiten. Als je de app bovendien aan een sneltoets hebt gekoppeld kun je vrij snel het probleem voor een tijdje "oplossen" en weer verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Sinds een paar dagen is het hier ook weer raak. Vaak gaat het goed maar vooral in de avond is het een probleem. Het is bij ons ook pas sinds een paar weken dat het mis gaat. Tijden lang geen enkel probleem (meer) gehad.

De stream op RTL5 rond een uurtje of 8 hapert. Samsung Neo Qled tv. De hele dag tv gekeken, vooral voetbal op de nederland 1 geen enkel probleem. Test ik op de telefoon dan ook geen hapering.

Mijn vermoeden is dus wel de app op de samsung die brak is of teweinig capaciteit bij NLziet. De TV is bekabeld, De telefoon via wifi. Netwerk snelheid is hier helemaal prima.

Na reset van de TV (kan de stroom van het blok zo uitzetten via de loxone app) is het probleem alleen nog maar erger geworden.

Terug naar voetbal, ondanks dat mijn vriendin wat anders wil kijken. Maar daar geen haperingen.

Direct ook maar gemeld bij NLZiet maar verwacht niet dat ze het snel zullen oplossen.

[ Voor 5% gewijzigd door Quinie op 24-11-2022 21:15 ]

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Quinie schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:13:
Mijn vermoeden is dus wel de app op de samsung die brak is of teweinig capaciteit bij NLziet.
Hier kijken we via een Apple TV. Ook daar is de stream bij vlagen haperend. Dat wil zeggen dat de stream soms ineens 30 seconden terug gaat en je dus een stukje opnieuw zit te bekijken. Zeer irritant.

Misschien maar eens kijken voor een (beter) alternatief als die er is.

• GerkeP

GerkeP

Ik heb de hoop opgegeven dat die app op onze Samsung ooit nog weer stabiel gaat worden.
Omdat er geen alternatief is kijken we nu via de 4K Chromecast met Google TV.
Daar geen haperingen te bekennen.
Nadeel is dat die slechts tot 60 Hz gaat ipv de 200 Hz die de TV aan kan.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

De laatste dagen is het weer dramatisch met de Samsung App, stilstaand beeld en geluid, ongeveer 2 seconden per minuut.
Op de Chromecast met Google TV geen problemen.

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 13:30

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Oud topic i know, maar toch nog steeds actueel. Het valt me op dat veel mensen last hebben van haperingen in beeld en geluid. Dat is bij mij soms ook zo maar de grootste ergernis zijn de ontzettend trage menu's en TV gids. Elke keer als ik de boel opstart, alles zit achter een aan/uit stekkerdoos, duurt het even voordat ik in de chromecast zit. Maar dan kun je ook vlug een app kiezen en die werken allemaal prima. Behalve NLziet. Zappen tussen zenders binnen NLziet werkt niet lekker. Gaat traag en loopt daarna snel vast. Dus de TV gids is de enige optie. Voordat die voor je neus staat ben je 15 seconden verder. En dan kun je nog niets want de inhoud is nog niet geladen. Zelfs het scrollen door de gids werkt best traag. Het enige voordeel van NLziet is dat ik minder TV kijk en andere meer zinvolle dingen ga doen!

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:31
GerkeP schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:14:
Ik heb de hoop opgegeven dat die app op onze Samsung ooit nog weer stabiel gaat worden.
Omdat er geen alternatief is kijken we nu via de 4K Chromecast met Google TV.
Daar geen haperingen te bekennen.
Nadeel is dat die slechts tot 60 Hz gaat ipv de 200 Hz die de TV aan kan.
De app van je Samsung zal ook 60 hz zijn.
Of eigenlijk: Je haalt 60fps en 60hz door elkaar. 200 hz is interpolation en staat gewoon los van je app of wat je kijkt. Dit zijn de smoothing effecten die vaak meer slecht dan goed doen (behalve voor sport, daar kan het fijn zijn).

Dus gewoon via je Google TV kijken. En zorgen dat je de hoogste kwaliteit hebt gekozen in de settings.

Late reactie er op :+ maar wilde het toch even uitleggen O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 09-02-2023 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jigalvh
Eerder deze week is een update van de app voor LG tv's uitgekomen. Ik heb nog geen veranderingen/verbeteringen gevonden, maar eerlijkheidshalve heb ik ook nog niet enorm langdurig tv gekeken (enkele problemen die er nog zijn voorkomen ook dat er zonder onderbrekingen lang "live" gekeken kan worden).

Iemand ervaringen met deze update of de beschikking over een changelog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-10 20:49
Heb hetzelfde probleem, maar dan met een Shield.

Live kijken gaat goed, terugkijken hapert. Voornamelijk aan het begin en in begin van de avond.

Al het andere werkt goed zoals netflix en videoland. Thuisnetwerk Unifi en shield zit op wifi 5G kanaal 164 (lager zelfde hapering).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

vanputten80 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:53:
Heb hetzelfde probleem, maar dan met een Shield.

Live kijken gaat goed, terugkijken hapert. Voornamelijk aan het begin en in begin van de avond.

Al het andere werkt goed zoals netflix en videoland. Thuisnetwerk Unifi en shield zit op wifi 5G kanaal 164 (lager zelfde hapering).
Hier hetzelfde al een paar weken of bijna 2 maanden. Zoals nu het Sinterklaasjournaal (jaja), hapert als de ziekte. In de ochtend wat nieuws ook. Live en terugkijken. Shield is bekabeld aangesloten zo kort mogelijk naar buiten gepatcht heb ik nog geprobeerd, maakt niets uit. Iemand tips? Heb de laatste versie van de app. Kijk vaak alleen maar kort. Plex, YouTube, Videoland, Netflix doen het allemaal fantastisch.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-09 21:46
Hier ook gehaper op de Chromecast with Google TV 4k (dat witte ding met idem afstandsbediening).
Het is heel subtiel, mn vrouw merkt het eigenlijk nauwelijks maar ik erger me er groen en geel aan. Ik denk wel dat het anders is dan hier eerder beschreven is, maar weet het niet zeker: er lijkt regelmatig een frame te missen of iets dergelijks. Het lijkt op een subtiele framerate mismatch: als je bijvoorbeeld een shot hebt waarbij een landschap vloeiend voorbij komt lijkt dat met (subtiele) horten en stoten te gaan. De audio heeft er ook last van: in spraak hoor je het niet, maar als er een fluit of viool een noot aanhoudt hoor je er continu subtiele hikjes in, een handjevol per seconde. In muziekprogramma's erg storend.
Adaptieve refresh rate staat aan op de CC maar daar lijkt nlziet niks mee te doen. De CC staat op 1080p50, als ik hem naar 1080p60 zet is het vele malen erger (en dat is logisch gezien de content in Nederland).

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40
@Rembooooo Nu jij het ook zegt. Mijn vrouw merkte het onlangs ook op bij onze Chromecast HD op een oudere Sharp televisie. Ze zei ook dat het soms heel even 'stottert' en dan weer goed ging. Op de Shield 2019 met de veel nieuwere LG G1 hebben we er echter helemaal geen last van. Of zien we het niet, dat zou ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
Op onze LG (CX) hebben de laatste maand dat er bij live kijken (of bij vertraagd kijken) steeds een onderbreking van enkele is als in de programmagids een nieuw programma start. Even een rode spinner en dan weer door.
Enorm irritant als er korte programma's zijn zoals 's ochtends blokken nieuws en weer op RTL4.

NLZIET zegt ermee bezig te zijn, maar het blijft irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmen de Vries
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-10 08:36
Voor Chromecast gebruikers. Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad waarbij alle instellingen goed leken te staan, maar toch een haperend beeld, met Ziggo Go en Plex waarbij er een workaround is, zie:
https://www.googlenestcommunity.com/t5/Chromecast/Video-stutter-after-update/td-p/557804
Voor de workaround moet je de developersmode inschakelen en hardware overlay uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

jigalvh schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:14:
Op onze LG (CX) hebben de laatste maand dat er bij live kijken (of bij vertraagd kijken) steeds een onderbreking van enkele is als in de programmagids een nieuw programma start. Even een rode spinner en dan weer door.
Enorm irritant als er korte programma's zijn zoals 's ochtends blokken nieuws en weer op RTL4.

NLZIET zegt ermee bezig te zijn, maar het blijft irritant.
Hebben we ook op onze Samsung TV's
Erg irritant

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-09 21:46
Het gestotter op Chromecast w/ Google TV 4k, waar ik het eerder over had, lijkt (voor nu..?) opgelost met de laatste Chromecast update (met Android security patch Jan 2024). Heb zojuist Wie is de Mol zitten kijken en me zoals gebruikelijk zitten ergeren aan haperend geluid en schokkend beeld. Daarna die update geïnstalleerd en uit nieuwsgierigheid WIDM nog eens teruggekeken en ineens is het helemaal vloeiend. Ook live TV (voetbal, daar is het ook lekker merkbaar) lijkt vloeiend. Er zijn natuurlijk ook wat andere factoren (ander programma, CC is nu net opnieuw gestart), maar het geeft hoop :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rembooooo op 02-03-2024 23:18 ]

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:06

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Hier gestotter met nvidia shield pro 2019.
Vooral RTLZ, die update balken onderin zijn niet om aan te zien, verspringen, staan stil en dan weer even goed meelopend.
refresh rate instellingen resolutie instellingen nlziet app kwaliteit laag, maakt allemaal niets uit helaas.

Op de samsung 4k tv (TIZEN) met tv app, perfect beeld, geluid en vloeiend beeld.

Op een Mecool MK2 android kastje ook acceptabel in de slaapkamer met lg tv, nauwelijks hikjes.
Lg tv app was in het verleden niet goed, gebruik ik niet meer.

Mecool is gisteren geupdated naar android tv 12, beeld blijft vloeiend.

Alle andere apps werken zonder problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wilmaas op 12-03-2024 10:30 ]

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 153 BMS 213 P1 ct003 v117

Pagina: 1