Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• fragtor
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 07:00
Hoi Allemaal,

Na maanden van mee lezen en speuren kom ik er toch echt niet meer uit. Ja, ik weet het is veel besproken maar ik kom er gewoon niet uit. Ik wil mij CV ketel naar zolder verplaatsen. Nu denk ik erover om dan gelijk gasloos te gaan met een warmtepomp(en).

Alleen dan word het mistig. Ik moet namelijk warmwater en CV hebben. Isolatie is allemaal op orde en de cv temperatuur staat nu op 50 graden. Er komen ook nog Airco's die we ook zullen gebruiken om te verwarmen en zonnepanelen. We zitten op 5500kwh aan stroom en 1200m3 aan gas voor water en cv en zijn met 2 personen soms gasten dan 4. Vloerverwarming is nog toekomst.

Nu is mijn vraag kan ik beter een aparte warmte pomp nemen voor CV en een aparte voor SWW of een duo toestel? of een elektrische CV. Dit zal dan op zolder komen en een eventuele buiten unit op het platte dak (hout constructie)

Ik kom er even nier meer uit. Het gaat me niet zo zeer om de merken. Daar kom ik met de zoek functie wel weer een heel eind mee denk ik.

Alvast heeeeel erg bedankt! _/-\o_ _/-\o_

mocht ik meer info kunnen geven hoor ik het graag.

Grt

[ Voor 6% gewijzigd door fragtor op 06-01-2020 14:21 ]

Beste antwoord (via fragtor op 06-01-2020 18:41)

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Ik ook, echter moet je dan wel een ventilatie gat maken.

Split unit warmtepomp voor verwarming only en een warmtepomp boiler van 200 liter bijv. Tenzij je gevoelig bent voor geluid binnen dan e-boiler of doorstromer bijv.
Sww is een ding om over te denken, de rest gaat vaak wel, wat voor douche word het, heb je bad, of 6 kinderen op bezoek, dat soort gevallen.

Ook nadenken waar je die buiten units wilt laten van de warmtepomp maar ook van de airco's.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Alle reacties

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:23
1.
Klopt het dat je sowieso airco's gaat plaatsen? Dan zou ik dat als stap 1 doen. Dan deze airco's een jaartje gebruiken als verwarming en kijken hoe dat bevalt. (cv alleen voor SWW dus) Daarna je ervaring hier delen. Dan krijg je beter advies. Kan zijn dat je met alleen een warmtepompboiler dan al van het gas af kunt (als je dat wilt natuurlijk)

2.
Bedoel je met een elektrische CV zoiets? https://www.verwarminginfo.nl/elektrische-cv-ketel
dan kan ik dat alleen maar heel erg afraden. Omdat dit inefficiënte verwarming is, zul je in plaats van de 1.200 m3 gas ca 10.000 kWh stroom gaan gebruiken.

• fragtor
blissard schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:46:
1.
Klopt het dat je sowieso airco's gaat plaatsen? Dan zou ik dat als stap 1 doen. Dan deze airco's een jaartje gebruiken als verwarming en kijken hoe dat bevalt. (cv alleen voor SWW dus) Daarna je ervaring hier delen. Dan krijg je beter advies. Kan zijn dat je met alleen een warmtepompboiler dan al van het gas af kunt (als je dat wilt natuurlijk)

2.
Bedoel je met een elektrische CV zoiets? https://www.verwarminginfo.nl/elektrische-cv-ketel
dan kan ik dat alleen maar heel erg afraden. Omdat dit inefficiënte verwarming is, zul je in plaats van de 1.200 m3 gas ca 10.000 kWh stroom gaan gebruiken.
Hoi Bedankt voor je snelle reactie.

1. Ja idd ik ga airco's plaatsen. Het dak gaat er straks af dus dan heb ik de mogelijkheid om een vat naar boven te krijgen daarna zal het een hele toer worden vandaar mijn voorkeur om in 1 keer om te gaan. Mijn CV ketel moet van de eerste verdieping weg en naar zolder. Als ik hier met een WP afkan dan scheelt het gasleiding / rookgasafvoer etc maken. Dus vandaar de vraag 2 aparte of alles in 1?

2. Oke helder ik vermoede al zo iets thx!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:54

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou voor aparte units gaan.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • Beste antwoord

• Rol-Co

Rol-Co

Split unit warmtepomp voor verwarming only en een warmtepomp boiler van 200 liter bijv. Tenzij je gevoelig bent voor geluid binnen dan e-boiler of doorstromer bijv.
Sww is een ding om over te denken, de rest gaat vaak wel, wat voor douche word het, heb je bad, of 6 kinderen op bezoek, dat soort gevallen.

Ook nadenken waar je die buiten units wilt laten van de warmtepomp maar ook van de airco's.

• fragtor
Rol-Co schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:21:

Ik zeg dat klinkt als een plan. 2 units warmtepomp boiler voor sww en een split unit dan voor de cv. De units van de airco's komen aan de muur en deze unit dan op het platte dak. De warmte pomp boiler dan liggend op zolder ik zal de zolder zelf naar de rest van het huis super goed isoleren en de boiler trillingvrij plaatsen.

Denk dat ik voor zoiets ga bedankt dat jullie zo hebben geholpen! Ik weer verder speuren op het forum naar de verschillende merken!

• Rol-Co

Rol-Co

@fragtor
Liggend kan je vergeten, zelfs leeg mag je hem niet liggend vervoeren...... je moet het zien als een koelkast op een watertank, koelkast leg je ook niet op zijn kant.

• fragtor
Rol-Co schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:31:
@fragtor
Liggend kan je vergeten, zelfs leeg mag je hem niet liggend vervoeren...... je moet het zien als een koelkast op een watertank, koelkast leg je ook niet op zijn kant.
@Rol-Co

Snap ik, ik werd van de wijs gebracht door dit plaatje van een Atlantic Explorer uit de gebruiksaanwijzing.

https://photos.app.goo.gl/YUb53namNiuBRNc37

Daaruit maakte ik op dat je hem plat kon leggen.

[ Voor 16% gewijzigd door fragtor op 07-01-2020 06:48 ]

• Rol-Co

Rol-Co

fragtor schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 06:47:
[...]

@Rol-Co

Snap ik, ik werd van de wijs gebracht door dit plaatje van een Atlantic Explorer uit de gebruiksaanwijzing.

https://photos.app.goo.gl/YUb53namNiuBRNc37

Daaruit maakte ik op dat je hem plat kon leggen.
Zo mag je hem blijkbaar toch wel vervoeren, maar niet in gebruik nemen.

Pagina: 1