[Watch - Series 2] Scherm vervangen (waar onderdelen?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:08
Ik heb van een vriendin haar vorige Apple watch (series 2) gekregen omdat deze was gevallen en het scherm/glas helemaal kapot is. Nu wil ik gaan proberen om dit te vervangen om zo voor mijn dochter een (goedkope) Apple watch te regelen ;)
Ik heb ervaring met het vervangen van schermen e.d. in tablets en telefoons, maar dit wordt een 'first' voor mij. Ik zie voldoende guides op internet, dus mijn inschatting is dat het een poging waard is. Mijn grootste probleem is echter.....waar koop ik een scherm? Ik kan googlen en heb uiteraard gezocht, maar kan niet zomaar een Nederlandse leverancier vinden. Nu kan (en heb) ik uiteraard naar Ali kijken, maar daar zie ik echt door de bomen het bos niet meer door de enorme overvloed aan opties.

Kan iemand me helpen een leverancier te vinden voor een scherm en bijbehorend gasket (volgens mij ook nodig) voor een redelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvmullem2001
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo,

Naar mijn weten zijn deze onderdelen er wel, echter is het in de zin van prijs(en moeite) nauwelijks nog rendabel. Je zou kunnen kijken bij ifixit. alleen volgens mij ben je dan bij elkaar nog steeds 140 euro kwijt. Dit is het (denk ik) niet waard. De series 3 kun je op het moment vanaf 229 euro krijgen, nieuw en origineel op apple.com. Daar komt bij dat series 2 niet meer verkocht word en inmiddels zodanig verouderd is. Met aliexpress of andere shops heb ik geen ervaring, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Ik begrijp je redenering, maar het verschil tussen een nieuwe en deze fix is dan nog altijd zo'n €90,- en dat is voor een tiener best veel geld. Die prijzen had ik ook gevonden idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvmullem2001
Je kunt de series 2, in nette staat makkelijk vinden op marktplaats voor 140 euro. zelfde dus als reparatie kosten van deze. zonder het risico dat reparatie mislukt. Als je goed zoekt vind je wellicht zelfs een series 3 voor rond die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Ik had daar nog niet naar gezocht om eerlijk te zijn. Hoopte ook op een plek waar een vervangend scherm minder dan €140 kost. Daar komt bij dat ik het stiekem ook wel een leuke uitdaging vind om deze te fixen. Blijf toch een tweaker hè ;)

Hoop dus nog steeds een goedkoper adresje te vinden

[ Voor 3% gewijzigd door henk99 op 06-01-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvmullem2001
Zou er zeker zijn, echter durf ik geen garanties te geven. En ik ben zo'n persoon die geen adresjes doorgeeft waar ik geen ervaring mee heb en/of garantie kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Schermpje inclusief glas enz kost een paar euro op AliExpress.

Misschien niet de Apple kwaliteit maar op een dergelijk klein schermpje prima te doen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Donstil schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:20:
Schermpje inclusief glas enz kost een paar euro op AliExpress.

Misschien niet de Apple kwaliteit maar op een dergelijk klein schermpje prima te doen.
Ja, ik zie op Ali echt van alles, maar zoals gezegd zie ik door de bomen het bos niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zoiets bijvoorbeeld
https://nl.aliexpress.com...ea-4da3-a345-b79140cd5128

Ik zie alleen dat de prijzen echt belachelijk omhoog gegaan zijn, dus echt een goeie tip is dit ook niet meer.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Donstil schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:21:
Zoiets bijvoorbeeld
https://nl.aliexpress.com...ea-4da3-a345-b79140cd5128

Ik zie alleen dat de prijzen echt belachelijk omhoog gegaan zijn, dus echt een goeie tip is dit ook niet meer.
Bedankt voor je hulp hiermee. Ik ben er in de tussentijd achter gekomen dat alleen het frontglas stuk is. De kosten daarvoor zijn best ok (€35). Er moet blijkbaar nog een UV lijm bij van €15 en dan zou alles voor ongeveer €50 klaar zijn.
Pagina: 1