• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 10:29
Okay ik heb dus een Nokia 8210 en een Palm 505, en kan dus fijn rond klooien met infrarood enzow.

Nou was ik van plan, aangezien ik een beetje kostmisselijk word van al die kabels, om daar ook een Infrarood zender/ontvanger voor te bouwen; zodat ik data kan bewerken op me pc en via dat ding dan kan sturen naar me GSM/Palm.

Weet iemand welke protocollen ze daarvoor gebruiken en welke infrarood module ik dan moet hebben om te zenden EN ontvangen???

Compromises are for the weak

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24

koboy

Heb een idee voor een icon

Volgens mij hebben de meeste moederborden wel een aansluiting voor een IR module. Die kan je dan erop prikken en dan aanzetten in het bios (kost je geloof ik een seriele poort). Verder werkt het net als bij laptops, windows detecteert dat ding, en installeert zelf de driver.
In het control-panel kan je dan aangeven dat hij een "virtuele com-poort" moet maken op je IR apparaatje. Deze compoort invullen bij je palm-hotsync dingetje, en klaar.
Voor je telefoontje: gewoon ervoor houden, en de driver installeren (downloaden van de nokia site).

Caveat's:
- Windows ME/2000 heeft het IR model overhoop gegooid. Voor Win2000 heeft nokia een patch, zodat je telefoon wel werkt (downloaden...). Ik weet niet hoe je Palm gaat.
- Palm 505 (koud, met kleurtjes!) synct normaal gesproken over USB. Ik weet niet of je hem op 1 of andere manier naar serieel kan zetten. Ken het ding verder niet.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 10:29
mm, ik heb Win2k, dus dat zal wel weer gekloot worden. Ik heb ook een Asus A7V, en ooit wel 'es idd. zo infrarood module gezien.

Iemand hier ervaringen mee, en waar ik dat ding kan krijgen.

Die Palm is heel kewl ja :9~, volgens die hotsync moet ie ook via IR kunnen syncen, dus zou dat dan via datzelfde dingen kunnen?

Compromises are for the weak

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24

koboy

Heb een idee voor een icon

Op donderdag 02 augustus 2001 17:01 schreef Tha_Butcha het volgende:
mm, ik heb Win2k, dus dat zal wel weer gekloot worden. Ik heb ook een Asus A7V, en ooit wel 'es idd. zo infrarood module gezien.

Iemand hier ervaringen mee, en waar ik dat ding kan krijgen.

Die Palm is heel kewl ja :9~, volgens die hotsync moet ie ook via IR kunnen syncen, dus zou dat dan via datzelfde dingen kunnen?
Die A7V133 heeft toch een aansluiting voor een ASUS iPanel? Daar bestaat een versie van met IR. Kijk eens bij een goede dealer, die kan hem waarschijnlijk wel voor je bestellen. Zit je IR meteen mooi afgewerkt.

Mocht het niet lukken om zo'n IR headertje te vinden, dan kan je altijd nog een externe USB-IR module kopen, kost alleen 175 gulden.

Wat betreft de hotsync over IR zou je even moeten kijken in de handleiding van je Palm, en eventueel in de faq's zoals te vinden op www.pilotgear.com, alleen kan ik die de laatste tijd (vanaf m'n werk) niet meer bereiken.
Kijk ook eens naar:
- http://palmclub.nl/forums/showthread.php?threadid=2453

edit:
linkje toegevoegd

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• nrico
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 07:29
Voor zo'n asus mobo kun je zelf ook wel een infra rood ding maken. Je zoekt wat rond hier, op GOT, voor een schema. Bestel zo'n infra rood componentje bij de conrad en solderen maar.
Op je mobo pluggen en wrken. Werkt voor mijn nokia 6210 uitstekend.