Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1b2c3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik heb 2 imacs met video problemen. Hier in zitten laptop video kaarten... Via Google kwam ik op een bijzondere site uit die vertelde mij dat ik bepaalde kaarten in de imac zou kunnen gebruiken na een bios flash.
Ik heb een aantal 2GB NVIDIA Quadro K1100M gekocht gebruikte exemplaren uit een Dell Precision M4800 laptop. Op Ali express een mxm => pcie x1 kaartje gekocht..
Rede is dat de quadro kaarten gewoon lager geclockt zijn dan gforce kaarten en daardoor veel minder warmte creëren..

Ik dacht dit wordt een fluitje van een cent... Probleem is alleen dat zowel onder Linux als onder Windows de video kaarten niet op de pci bus te zien zijn. Niet in mijn hp deskpro 600 g2 of mijn ryzen systeem.

Hmm ik heb 4 video kaarten en hebben allemaal het zelf de probleem. Ik verdenk dat de Ali express kaart niet goed functioneren doet. Heeft iemand anders een idee wat ik nog kan proberen de imacs willen niet opstarten met de huidige bios van de kaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Of er zit een bios check in of de kaart wel in een IMac zit????
Das "gewoon" een beveiliging, likely custom made for Apple... toch?
Zoek daar eens op of iemand daar een gaatje in geschoten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1b2c3
De costom rom voor de kaarten is er al en heb ik in mijn bezit, maar moet het alleen op de kaarten krijgen met nvflash. Probleem is alleen dat ik de kaarten niet te zien krijg op de pci bus dus kan ik het flash commando niet sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:53

jgj82

Ja, maar = nee

Ik heb ooit eens voor een Acer laptop een 9600gt ge-blindflashed. Is dat misschien optie icm een oude laptop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1b2c3
Ik heb zelf een laptop gekocht en kaarten geflashed met een Mac bios. Het werkte perfect.