Aangezien in Japan de productie van deze console weer is opgeschroefd en hij weer heel populair wordt wil ik graag weten wat nou het beste nes spel allertijden is.
Snake Rattle and Roll 
ik speel dat spel nu nog wel eens....
ik speel dat spel nu nog wel eens....
Smiling as the shit comes down...
ff kijken wat ik nog allemaal heb liggen
(jah ik speel er nog mee)
Iedereen antwoord heel makkelijk, maar...
NES produktie wordt opgeschroefd??????
Dat is wereldnieuws man, post eens ff een link of zo. ik dacht dat ze al lang met de produktie waren gestopt... Hoe, waarom, wat waar, wanneer?? Vertel, vertel, vertel!
Dat is wereldnieuws man, post eens ff een link of zo. ik dacht dat ze al lang met de produktie waren gestopt... Hoe, waarom, wat waar, wanneer?? Vertel, vertel, vertel!
Ik heb dit uit de PU van deze maand. Maar in Japan is er weer zoveel vraag naar de Nes dat ze ze opnieuw zijn gaan produceren
)
duck hunt!!
gewoon lekker knallen.
gewoon lekker knallen.
Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl
Duck Hunt
en het meest zuigende spel vond ik: Defender of the crown
Ik vond Super Mario Bros 2 altijd al cool. Omdat hij zo anders dan deel 1 en 3 was.
Anoniem: 14855
ja 2 was ook vet, dan kon je al die groente uit grond trekken en dan gooienOp donderdag 02 augustus 2001 17:03 schreef Flexx het volgende:
Ik vond Super Mario Bros 2 altijd al cool. Omdat hij zo anders dan deel 1 en 3 was.
Hmm lastig, gelijkspel tussen Zelda (The Original) en SMB3 denk ik. SMB2 vond ik ook leuk omdat ie zo anders was
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
die heb ik dus jammer genoeg ook, nn rescue the ambassy mission zuigt nog harderOp donderdag 02 augustus 2001 17:02 schreef stfu het volgende:
Duck Hunt
double dragon I natuurlijk!
ik heb toevallig van de week een nes emulator gehaald, Ik heb nooit zelf een nes gehad..
ik heb toevallig van de week een nes emulator gehaald, Ik heb nooit zelf een nes gehad..
Anoniem: 23844
laat ik mijn vraag ook ff in deze topic stellen aangezien ik in de andere emu topic (nog) geen antwoord heb gehad.
Weet iemand een goede NES emu met joystick support? double dragon 3 is bijna onspeelbaar op keyboard. De combo's zijn moeilijk uit te voeren.
Weet iemand een goede NES emu met joystick support? double dragon 3 is bijna onspeelbaar op keyboard. De combo's zijn moeilijk uit te voeren.
MegaMan II, CasleVania (Simons Quest),
rollerblade (of zo iets) en dat van die ridder... weet ik veel hoe die heet...
Die met die ridder jah, die heb ik vaak gespeeld, je moest op platformpjes springen waar schatkistjes op stonden enz. die was wel tof...
Verder vond ik Turtles I, II en III ook wel vet.
rollerblade (of zo iets) en dat van die ridder... weet ik veel hoe die heet...
Die met die ridder jah, die heb ik vaak gespeeld, je moest op platformpjes springen waar schatkistjes op stonden enz. die was wel tof...
Verder vond ik Turtles I, II en III ook wel vet.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Ik heb ff geen link.Op donderdag 02 augustus 2001 16:26 schreef RedTop het volgende:
Iedereen antwoord heel makkelijk, maar...
Maar het nieuws klopt wel degelijk.
Het ding heet daar Famicom.
Spellen zijn tegen prijzen van soms 300 gulden te koop.
Ik weet niet wat je voor joystick/gamepad hebt, maar mijn Gravis Gamepad Pro wordt ondersteund door NESticle en RockNes X.Op donderdag 02 augustus 2001 18:08 schreef ds het volgende:
laat ik mijn vraag ook ff in deze topic stellen aangezien ik in de andere emu topic (nog) geen antwoord heb gehad.
En wat mijn beste spel voor de NES betreft:
Zelda 2 en Metroid uiteraard!
Als ik meerdere spellen mocht geven had ii hele lijst geplaatst, maar dat is niet zo
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Anoniem: 19360
Eeeh de Famicom is de super nintendo hoor!Op donderdag 02 augustus 2001 19:29 schreef Wouter17 het volgende:
[..]
Ik heb ff geen link.
Maar het nieuws klopt wel degelijk.
Het ding heet daar Famicom.
Spellen zijn tegen prijzen van soms 300 gulden te koop.
En dat weet ik heel zeker!
D8 het niet.Op donderdag 02 augustus 2001 22:30 schreef BluB het volgende:
[..]
Eeeh de Famicom is de super nintendo hoor!
En dat weet ik heel zeker!
Famicom staat voor Family Computer
Famicom is de 8 bit NES.
Super Famicom is de Super Nintendo.
And that's it.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Anoniem: 19360
Hmmm dan zal ik inderdaad dat "super" even erbij hebben zien staan.
Mijn fout. Maar waar kan ik er iets over vinden dan?
Waarom zouden ze in godsnaam dat ding en of spellen daarvoor weer in productie willen nemen?
Waarom zouden ze in godsnaam dat ding en of spellen daarvoor weer in productie willen nemen?
uiteraard mario
en een of ander voetbalspel, dacht dat het world cup heette.
En Blob vond ik ook gaaf
En Blob vond ik ook gaaf
Slapende honden bijten niet
In de PU stond dat Japanse gamers weer de simpelheid en eenvoudigheid van oude 2D spellen willen hebben.Op donderdag 02 augustus 2001 22:35 schreef BluB het volgende:
Hmmm dan zal ik inderdaad dat "super" even erbij hebben zien staan.
Mogen ze van mij hier ook wel doen eigenlijk.
Zou nog wel een bepaald aantal NES spellen als cartridge willen hebben.
gewoon via ibazar ofzo, ik heb daar super mario bros 3 ook vandaan.Op donderdag 02 augustus 2001 22:53 schreef GolbeZeromus het volgende:
Zou nog wel een bepaald aantal NES spellen als cartridge willen hebben.
voor maar 29,-
Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl
Ja, weet ik, daar heb ik ook de meeste vandaan. Maar zoals Maniac Mansion bijv. kom je haast niet tegen.Op donderdag 02 augustus 2001 23:05 schreef koornee het volgende:
[..]
gewoon via ibazar ofzo, ik heb daar super mario bros 3 ook vandaan.
voor maar 29,-
Aantal maanden geleden was er iemand die Zelda 2 aanbood voor 15 piek of zo. Na een aantal dagen stond ie op 75 gulden!!!
Das toch bizar, lijken we toch een beetje op Japan
Anoniem: 31189
SMB 1 2 en 3 lmd =]
Ninja Gaiden
Ski or Die / Skate or Die
Zelda 1 en 2
Captain Planet speelde ik vroeger veel ;p ik was ook enorm verslaafd aan de serie op tv, maarja das al tijdje terug
ik heb zeker weten meer gamez veel gespeeld maarja ik kom er zo niet op
Ninja Gaiden
Ski or Die / Skate or Die
Zelda 1 en 2
Captain Planet speelde ik vroeger veel ;p ik was ook enorm verslaafd aan de serie op tv, maarja das al tijdje terug
ik heb zeker weten meer gamez veel gespeeld maarja ik kom er zo niet op
Anoniem: 27983
Megaman 2 was beste (ook best verkocht, jaja, ik heb ergens de cijfers gevonden)
mario 3 daarna
zelda daarna
snake rattle'n roll dan
link, zelda 2 dus, daarna
dat was de top vijf, en mijn persoonlijke favo is Megaman, maar anders mario 3
mario 3 daarna
zelda daarna
snake rattle'n roll dan
link, zelda 2 dus, daarna
dat was de top vijf, en mijn persoonlijke favo is Megaman, maar anders mario 3
Mijn favorietjes zijn:
-Zelda (de eerste)
-Mario 3
-Mario 2
-Zelda (de eerste)
-Mario 3
-Mario 2
I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -
SUPERMARIO KART !!! SUPERVET !!!!
ooops
verkeerd gelezen ik dacht de snes
de 8bit? vond ik mario 3 altijd SUPERVET
da heb ik veel gespeeld...sjees
en darkwinduck
ooops
de 8bit? vond ik mario 3 altijd SUPERVET
da heb ik veel gespeeld...sjees
NES knuppel, niet SNES.Op vrijdag 03 augustus 2001 12:40 schreef frenkpie het volgende:
SUPERMARIO KART !!! SUPERVET !!!!
ontopic:
Zelda 1 is de beste.
SMB 2 & 3 zijn ook ok en Disney's Chip 'n Dale was ook wel lachen
Rad gravity was ook wel

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Street Fighter
Duck Hunt
Super Mario 2&3
Ghostbusters
Ik ga hem denk ik effe uit de kast halen
Duck Hunt
Super Mario 2&3
Ghostbusters
Ik ga hem denk ik effe uit de kast halen
They made me do it.
Mario 1/2/3
en met McDonalds heb ik ook HEEL veel plezier gehad! En d'r waren nog wel geinige spellen... Mario 1 had ik 13 x uitgespeeld achter elkaar en toen kreeg ik zo'n blauw scherm (dat er stof op de band zit)...en ik had ook zo'n rollerschaats game, die hebbik ook vaak gespeeld, nooit uitgespeeld maar wel ver gekomen
die speelde ik altijd met een jongen was lachen!
en met McDonalds heb ik ook HEEL veel plezier gehad! En d'r waren nog wel geinige spellen... Mario 1 had ik 13 x uitgespeeld achter elkaar en toen kreeg ik zo'n blauw scherm (dat er stof op de band zit)...en ik had ook zo'n rollerschaats game, die hebbik ook vaak gespeeld, nooit uitgespeeld maar wel ver gekomen
Nintendo hulp gevraagd:
Ik wil hem dus aansluiten op mijn TV door middel van dat doorlusding die je tussen de tv-kabel en de TV hangt, en dat andere draadje weer naar je Nintendo. Maar als ik hem aanzet zie ik alleen maar ruis
Op elke zender trouwens. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik wil hem dus aansluiten op mijn TV door middel van dat doorlusding die je tussen de tv-kabel en de TV hangt, en dat andere draadje weer naar je Nintendo. Maar als ik hem aanzet zie ik alleen maar ruis
They made me do it.
Mijn beste spel was Zelda en dan Mario 2/3
Heb gisteravond een atletiek spel gespeeld met zo'n mat die je op de grond legt en dan moet je al die bewegingen nabootsen dus als je springt in het spel moet je ook springen op die mat. Die mat van nintendo is al 8 jaar oud maar hij werkt nog steeds. Nes OWNZZZ al de next gen consolez !!!
super mario bors.
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
do the mario tadatadata
beste game ever, ik ga hem meteen ff spelen
beste game ever, ik ga hem meteen ff spelen
Anoniem: 13230
Yep ..de turtles zijn cool 
Supermario 2 ...
Een of adnere Kirby game was ook altijd zeer vet...
Maareh..jappen blijven soms wel raar hoor
Supermario 2 ...
Een of adnere Kirby game was ook altijd zeer vet...
Maareh..jappen blijven soms wel raar hoor
Is dit een strikvraag???Op zaterdag 04 augustus 2001 18:59 schreef Smoothy_ het volgende:
Zijn spellen van de SNES ook 8 bit?
Nee, is 16-bit.
Snake Ratle and Roll
And Street Fighter 2
And Street Fighter 2
Anoniem: 32057
turtles 2 was zeer leuk. heb ook nog een denkspel, quicle quibicle ofzo (niet zo bekend maar geweldig gaaf)
Wat dacht je hiervan?
PROBOTECTOR!!!!!!!!!!!
Die roelt keihard....
Zeker met de Konami-code.
Omhoog omhoog omlaag omlaag links rechts links rechts B A select start.
Dan krijg je meteen 30 levens.......
Maar Mario 2&3, castlevania en Spy vs spy roelen ook.
PROBOTECTOR!!!!!!!!!!!
Die roelt keihard....
Zeker met de Konami-code.
Omhoog omhoog omlaag omlaag links rechts links rechts B A select start.
Dan krijg je meteen 30 levens.......
Maar Mario 2&3, castlevania en Spy vs spy roelen ook.
Nes-diehard meldt zich 
The Legend Of Zelda
Is al 100x genoemd in deze thread, lijkt me duidelijke zaak dus. Zette de toon voor talloze games van hetzelfde genre. Zelda II - The Adventure of Link was ook leuk.
Super Mario Bros. 3
Was toen revolutionair, lang verwacht, en nog steeds het beste, leukste en meest uitgebreide platformspel op de NES.
Turtles III - The Manhattan Project
Mijn persoonlijke favoriet. Is nooit in NL verkocht geloof ik, ik had hem op een illegale 13-in-1 cartridge. Lijkt qua stijl op TMNT2, maar is veel mooier en uitgebreider. Circuleert wel ergens in de ROM scene.
Double Dragon II - The Revenge
Briljant vechtspel, door de vele moves. Dikke pret met zijn tweeën. DD1 was minder mooi, DD3 had minder moves en werd gauw saai.
Nintendo World Cup
Voetbalspel. Kon je met dat kastje voor 4 man spelen. Dikke lol gegarandeerd. Beetje cartoon-achtig, bewusteloze spelers, keepers die je omver trapt en die dan een mooie boog maken... Geweldig.
Maniac Mansion
Uniek op de NES, een remake van de originele MM op de PC, alleen grafisch veel beter.
The Legend Of Zelda
Is al 100x genoemd in deze thread, lijkt me duidelijke zaak dus. Zette de toon voor talloze games van hetzelfde genre. Zelda II - The Adventure of Link was ook leuk.
Super Mario Bros. 3
Was toen revolutionair, lang verwacht, en nog steeds het beste, leukste en meest uitgebreide platformspel op de NES.
Mijn persoonlijke favoriet. Is nooit in NL verkocht geloof ik, ik had hem op een illegale 13-in-1 cartridge. Lijkt qua stijl op TMNT2, maar is veel mooier en uitgebreider. Circuleert wel ergens in de ROM scene.
Briljant vechtspel, door de vele moves. Dikke pret met zijn tweeën. DD1 was minder mooi, DD3 had minder moves en werd gauw saai.
Nintendo World Cup
Voetbalspel. Kon je met dat kastje voor 4 man spelen. Dikke lol gegarandeerd. Beetje cartoon-achtig, bewusteloze spelers, keepers die je omver trapt en die dan een mooie boog maken... Geweldig.
Maniac Mansion
Uniek op de NES, een remake van de originele MM op de PC, alleen grafisch veel beter.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Come againOp donderdag 02 augustus 2001 16:11 schreef DarIPP het volgende:
Aangezien in Japan de productie van deze console weer is opgeschroefd en hij weer heel populair wordt wil ik graag weten wat nou het beste nes spel allertijden is.
Komt Microsoft morgen ook met een nieuwe oplage van Windows 3.11?
Je mag ook wel gewoon zeggen dat je leuke rom's zoekt hoor
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Anoniem: 28369
- zelda : supervet spel, kon er wel uren achter zitten
- de double dragon serie : zeker met 2 players erg tof
- super mario bros 1 & 3 : deel 2 was weer niks aan vondt ik
- de double dragon serie : zeker met 2 players erg tof
- super mario bros 1 & 3 : deel 2 was weer niks aan vondt ik
DD 2 is inderdaad beter als 3 maar 3 had qua bewegingen meer te bieden omdat je 2 vijanden tot npc`s kon bombarderen als je ze versloeg. Dus DD3 was qua bewegingen ook uitgebreider denk ik.Op zondag 05 augustus 2001 19:04 schreef Captain Pervert het volgende:toon volledige bericht
Nes-diehard meldt zich
The Legend Of Zelda
Super Mario Bros. 3
Nintendo World Cup
Maniac Mansion
Beste Nes games:
Double Dragon 2
Blades of Steel
World Cup
Zelda
Ninja Gaiden
Rush n Attack
Kirby
Mario Tennis
Zow
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Vind DuckHunt toch wel één van de leukste spellen.
Door dit topic wil ik weer de NES uit de kast halen.
-
Goal was echt vet voetbalspel 
Kon je vanaf de middelijn scoren.
Oja Mega Man 2 was ook wel geinig, was ik het langst mee bezig om het uit te spelen.
Oja Mega Man 2 was ook wel geinig, was ik het langst mee bezig om het uit te spelen.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Jah, en scores van 88-0 halenOp zondag 05 augustus 2001 20:12 schreef Niels99 het volgende:
Goal was echt vet voetbalspel
JepOp zaterdag 04 augustus 2001 18:59 schreef Smoothy_ het volgende:
Zijn spellen van de SNES ook 8 bit?
NopeOp zaterdag 04 augustus 2001 18:59 schreef Emperor het volgende:
nee 16
Nee hoor, dat is toch echt niet zo hoor.Op zaterdag 04 augustus 2001 19:00 schreef GolbeZeromus het volgende:
[..]
Is dit een strikvraag???
Nee, is 16-bit.
Laat het me even uitleggen. De CPU van de SNES is eigenlijk gewoon heel stiekem een 8-bit processor. Het enige dat 16-bit is aan de SNES is de bus naar de videoprocessor. Daarom kon dat ding ook maar zo weinig sprites aan... Schrikken hè?
Zelda 1&2
Ben gewoon een enorme Zelda freak
Mario 2
Dit was origineel een ander spel, waar Nintendo zo enthousiast over was dat ze de rechten overkochten en mario enz erin dumpten. Vandaar dattie zo afwijkend is.
Battle of Olympus
Ik weet niet meer wie het gemaakt heeft, alleen dat het een platform/adventure was over de griekse mythologie. Retegaaf spel!
Final Fantasy
I rest my case
Duck Hunt
Verstand op nul en eenden (of kleiduiven) knallen. Geniaal
Ben gewoon een enorme Zelda freak
Mario 2
Dit was origineel een ander spel, waar Nintendo zo enthousiast over was dat ze de rechten overkochten en mario enz erin dumpten. Vandaar dattie zo afwijkend is.
Battle of Olympus
Ik weet niet meer wie het gemaakt heeft, alleen dat het een platform/adventure was over de griekse mythologie. Retegaaf spel!
Final Fantasy
I rest my case
Duck Hunt
Verstand op nul en eenden (of kleiduiven) knallen. Geniaal
It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.
Anoniem: 27963
Mario Brothers (0) (heet ie zo?) was erg cool. Constant met zijn tweeen klooien in een veld. Zeer primitief maar hebben we HEEL vaak gespeeld. Verder nog de andere Mario's natuurlijk, de beide Zelda's en zekerrrrrrrrrr ook Duck Hunt.
Anoniem: 27493
De mooiste NES spellen zijn helaas niet in het engels uitgebracht.
denk aan 2 delen van de Ys serie
denk aan 2 delen van de Ys serie
Anoniem: 27020
Turtles 2!
en dan met z'n tweeen MULTIPLAYEN en de hele avond erachter zitten om in het laatste level door je continues heen te zijn en dood te gaan. Nostalgie...
en dan met z'n tweeen MULTIPLAYEN en de hele avond erachter zitten om in het laatste level door je continues heen te zijn en dood te gaan. Nostalgie...
Anoniem: 21905
Holy crap.. you just named all the games I wanted to say...Op zondag 05 augustus 2001 19:04 schreef Captain Pervert het volgende:toon volledige bericht
Nes-diehard meldt zich
The Legend Of Zelda
Super Mario Bros. 3
Nintendo World Cup
Maniac Mansion
edit:
Toch niet.. je bent duck hunt vergeten..
Toch niet.. je bent duck hunt vergeten..
Super Mario Bros. 3 owned! ( alle delen eigenlijk wel )
Megaman 3 is ook cool...
...en Top Gun(met joystick
) en Rescue Rangers en blablabla.....
Megaman 3 is ook cool...
...en Top Gun(met joystick
Anoniem: 32057
rescue rangers is cool ja. lekker elkaar optillen en van een afgrond gooien. was het leukste van het spel.
is buble en boble eigenlijk ook op de nes?
is buble en boble eigenlijk ook op de nes?
Anoniem: 27983
nu pas?? de thread staat er al een tijdje hoorOp zondag 05 augustus 2001 20:07 schreef FoxzMan het volgende:
Vind DuckHunt toch wel één van de leukste spellen.
Anoniem: 85443
Sorry ik weet het, topic is zeer oud, maar mss kan er opnieuw over gediscussieerd worden.Anoniem: 12609 schreef op donderdag 02 augustus 2001 @ 16:53:
Super Mario Bros. 3!
Ik zal het nader proberen toe te lichten
Aangezien ik ook een "oude" gamer ben kan ik er wel over meepraten. Daarom vind ik zo een topic ook echt leuk
De beste games van de Nes 8 bit.
Uiteraard super mario 3. wat heb ik daar een plezier aan gehad als klein mannetje. Ik heb em uitgespeeld ja. Bowser was best simpel te verslaan
en verder:
Probotector 2: dit is ong hetzelfde als contra, maar dan met robots.
Ninja gaiden 1 natuurlijk. Die had ik gekregen toen ik 10 werd
Punch Out: Heerlijke gameplay, vet spel, tevens nooit uit kunnen spelen
Tale Spin: Dit gaat over balou (?) de beer. Je vliegt in een vliegtuigje en die kan je upgraden. Nieuwe wapens, armor etc. Zeer cool. Helaas ook nooit uit kunnen spelen. Wel bij de eindbaas gekomen
Double Dragon III. Wat was dat een vet spel zeg. Zeker als je met een vriend speelde. Helaas heb ik deze ook nooit uit kunnen spelen. Ook bij dit spel wel bij de eindbaas gekomen
Gremlins II. Deze had ik ook voor mijn verjaardag gekregen. Opzich niet super boeiend, maar het was zeker leuk om te spelen. Deze heb ik wel uit kunnen spelen
Chip 'n dales (?) komt er op neer dat het knabbel en babbel waren. Die 2 eekhoorntjes. Dat was echt een gaaf spel. Een vriend van mij heeft die uit gespeeld en ik, inc neven van hem (was een dikke "party") juigden hem toe
Flinstones: Dat was het spel dat je met Fred (duh) speelde en de onderdelen van het spaceship van kazoo (?) iig dat groene mannetje, moest verzamelen. Ook heel leuk was dat. Ik speelde het voor het eerst bij mijn neef toen ik 7 was
Ik ben het er zeker mee eens dat de games nu "minder" zijn als vroeger. Maar je weet wat ze zeggen: een kinderhand is gauw gevuld, ik denk dat het daar veel mee te maken heeft.
Overigens heb ik wel veel plezier in de games die ik nu speel.
Fifa street, Ninja gaiden, Dead or Alive 3 (en ultimate), allemaal op de xdoos.
Op de pc ben ik bezig met NFS Most wanted (bijna uitgespeeld) en ik heb Doom3 er weer eens opgezet. nav het topic, bang voor enge dingen in games (ofzo iets)
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 12-03-2006 01:58 ]
Ik maar een spel noemen denk ik 
The Legend of Zelda

Met dank aan de plaatjesschuur
The Legend of Zelda

Met dank aan de plaatjesschuur
[ Voor 15% gewijzigd door seamus21 op 12-03-2006 02:12 . Reden: dank toegevoegd ]
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
Mega man 2 en natuurlijk Metroid
wat me wel opvalt dat veel dezelfde antwoorden terugkomen mischien een idee om een pol te maken tussen
Super Mario Bros 2
Super Mario Bros 3
Mega Man 2
Metroid
Zelda
dat lijkken me toch de meeste rulerz zo te lezen
wat me wel opvalt dat veel dezelfde antwoorden terugkomen mischien een idee om een pol te maken tussen
Super Mario Bros 2
Super Mario Bros 3
Mega Man 2
Metroid
Zelda
*kijkt in de kast*
* Mario Bros. serie, met uiteraard deel 3 als perfecte afsluiter van de 8-bits reeks.

* CastleVania 1 (2 vond ik nooit super..) en deel 3, welke supergroot is; Meerdere routes/destinys kunnen kiezen en iets van 4 characters om mee te spelen. Aanrader!

* Megaman serie; 2 voor de moeilijkheidsgraad en verbeteringen tov deel 1. Deel 4 was grafisch het mooist. Deel 5 en 6 leken net gameboy games op de supergameboy met een "apart" palet.

*Kirby`s Adventure. Leuke game met veel afwisseling. Ook grafisch een aanrader met mario world 1 graphics (voor nes begrippen dan
)

*Ninja Gaiden serie; onderscheidde zich door de mooie cut-scenes en snelle gameplay.

* Vorig jaar op rommelmarkt Zelda 2 voor 2 euro kunnen krijgen. Compleet en in mint state
Deel 1 vond ik leuker op te spelen..
EDIT:
Waarom vergeet ik te vermelden dat ik turtles 2: the arcade game al meer dan 20 keer heb uitgespeeld?
* Mario Bros. serie, met uiteraard deel 3 als perfecte afsluiter van de 8-bits reeks.

* CastleVania 1 (2 vond ik nooit super..) en deel 3, welke supergroot is; Meerdere routes/destinys kunnen kiezen en iets van 4 characters om mee te spelen. Aanrader!

* Megaman serie; 2 voor de moeilijkheidsgraad en verbeteringen tov deel 1. Deel 4 was grafisch het mooist. Deel 5 en 6 leken net gameboy games op de supergameboy met een "apart" palet.

*Kirby`s Adventure. Leuke game met veel afwisseling. Ook grafisch een aanrader met mario world 1 graphics (voor nes begrippen dan

*Ninja Gaiden serie; onderscheidde zich door de mooie cut-scenes en snelle gameplay.

* Vorig jaar op rommelmarkt Zelda 2 voor 2 euro kunnen krijgen. Compleet en in mint state
Deel 1 vond ik leuker op te spelen..
EDIT:
Waarom vergeet ik te vermelden dat ik turtles 2: the arcade game al meer dan 20 keer heb uitgespeeld?

[ Voor 56% gewijzigd door Michael Knight op 12-03-2006 02:39 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik denk dat je met een poll wel een meerderheid vind voor een bepaald spel. Echter blijft het 'beste' spel een persoonlijk iets. Ik heb er maar een genoemd. Echter heb ik echt heel veel NES titels grijs gespeeld toen ik klein was. Er zijn zoveel goede te noemen.HADES2001 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 02:09:
Mega man 2 en natuurlijk Metroid
Super Mario Bros 2
Super Mario Bros 3
Mega Man 2
Metroid
Zelda
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
Ik heb veel plezier gehad met "Spy v.s. Spy". Dat heb ik vaak gespeeld met vriendjes. Dat is dus voor mij de beste als 'multi-player'.
Als singleplayer blijft Megaman (maakt niet uit welk deel) erg leuk.
Als singleplayer blijft Megaman (maakt niet uit welk deel) erg leuk.
Anoniem: 85443
Jezus, hoe kom ik die vergeten
Natuurlijk zit turtles II ook in het rijtje. Wat een gruuwlijke game was dat zeg. Zeker als je samen met iemand anders speelde. En uiteraard Megaman. Dat was ook een gaaf spel. Ik heb het dan over deel 4. Daar heb ik zelfs nog een speciale controller voor aangeschaft
. Zo een snes look-a-like controller met 2 turboknoppen

Natuurlijk zit turtles II ook in het rijtje. Wat een gruuwlijke game was dat zeg. Zeker als je samen met iemand anders speelde. En uiteraard Megaman. Dat was ook een gaaf spel. Ik heb het dan over deel 4. Daar heb ik zelfs nog een speciale controller voor aangeschaft
Anoniem: 53365
ik had hem nog niet zien langskomen! maar bionic commando vondt ik echt tegek!!
SMB 1, 2, 3 waren geweldig net zoals zelda 1 en 2
krijg zin om een nes avond te organiseren!
SMB 1, 2, 3 waren geweldig net zoals zelda 1 en 2
krijg zin om een nes avond te organiseren!
Ik heb echt eindeloos gespeeld (totdat de + pad bijna een permanente indruk had op mn duim) met de vollende spellen:
Star wars (erg lastig uit te spelen)
Probotector 2 (multiplayer!)
Double dragon 2 (idem)
Yoshi
Wizards & Warriors 1 t/m 3 (erg leuke adventure platform)
Tale spin
Super mario
Bomberman
fantastische games, zo maken ze ze niet meer...
Star wars (erg lastig uit te spelen)
Probotector 2 (multiplayer!)
Double dragon 2 (idem)
Yoshi
Wizards & Warriors 1 t/m 3 (erg leuke adventure platform)
Tale spin
Super mario
Bomberman
fantastische games, zo maken ze ze niet meer...
Heh lachen dit. Ik heb ook een 'nintendo'. Alleen dan zo'n '5000 extra games' uitvoering van de de zwarte markt
kan je ook normale 8 bit games in schuiven. Iig vond ik contra met z'n 2en altijd geweldig! Mario bros 2 was ook altijd lachen
Nog niet van mening verandert na 5 jaar, hier heb ik op de NES het meeste lol mee beleeft.
Smiling as the shit comes down...
Zelda heb ik echt nooit begrepen. Vond en vind er geen ruk aan. Maar goed, ben ongeveer de enige 
Waar ik me goed mee kan vermaken, nog steeds: Dr. Mario
Zeker met z'n 2-en tegen elkaar, erg vermakelijk
Waar ik me goed mee kan vermaken, nog steeds: Dr. Mario
Zeker met z'n 2-en tegen elkaar, erg vermakelijk
Ik vond the turtles altijd heel gaaf
uren gespeeld samen met m'n broer.. en natuurlijk de mario en mega man. ach die goede oude tijden
[ Voor 17% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-03-2006 21:43 ]
Solstice, Zelda 1, Kirby's Adventure 
En uiteraard Mario 1 t/m 3
En uiteraard Mario 1 t/m 3
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
idd beste voetbal spel ooit
- street gangs (fantastiche om met zn 2-en te spelen)
- snakes revenge (nieuwere MGS serie is er veel makkelijker op geworden)
- en zoals een stukje terug al genoemd, turtles 2 arcade. in 1 woord geweldig
Anoniem: 104748
Ik zal moeten kiezen tussen Bomberman/contra en mario bros. (deel 1 enkel)
[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 12-03-2006 22:27 ]
Anoniem: 129568
Man oh man oh man..... wat een nostalgie!
Ik denk dat ik toch Super Mario Bros 3 het beste vind.
(Ik moet echt weer zo'n nes in mijn bezit hebben! --> gaat naar marktplaats)
Ik denk dat ik toch Super Mario Bros 3 het beste vind.
(Ik moet echt weer zo'n nes in mijn bezit hebben! --> gaat naar marktplaats)
offtopic:
Slechste game is trouwens Super Woutert.... by far. Gelukkig denkt Nintendo er net zo over
Slechste game is trouwens Super Woutert.... by far. Gelukkig denkt Nintendo er net zo over
Anoniem: 14855 schreef op donderdag 02 augustus 2001 @ 17:01:
Super Mario Bros 3
Duck Hunt natuurlijk!!!! En Kirby. 
Ik heb m'n NES nog gewoon op m'n kamer staan, naast m'n Megadrive, SNES, N64 en Master System.
Ik heb m'n NES nog gewoon op m'n kamer staan, naast m'n Megadrive, SNES, N64 en Master System.
Gasloos sinds juli 2024. PV Growatt MOD5000TL3-XH + 13x Jinko 440Wp, WPB Atlantic Explorer v4 270LC, L/L WP Mitsubishi SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W
Ik ga voor:
- Mega man 3
- Castlevania 2
- Solstice
Verder horen de mario en zelda reeks standaard tot dit rijtje.
ohja,
- Mega man 3
- Castlevania 2
- Solstice
Verder horen de mario en zelda reeks standaard tot dit rijtje.
ohja,
Dat was Doki Doki PanicEcco schreef op donderdag 09 augustus 2001 @ 01:35:
Mario 2

[ Voor 19% gewijzigd door Zeror op 12-03-2006 22:30 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR