Vraag

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-11 09:22
Mijn vraag
Graag hulp met mijn zoektocht naar een nieuwe koptelefoon.

Waar ga ik de koptelefoon voor gebruiken
Het zal voor simpel gebruik zijn. Het hoeft dus niet audiofiel geluid te geven.
  • dagelijks 2x20min fietsen
  • studeren/afzonderen
  • sporten -> hardlopen/fitness
M.b.t. sporten/fietsen, ik ben mij zeer bewust in het verkeer wanneer ik muziek luister.

Eisen aan de koptelefoon
  • Zowel draadloos als draad. Ik ben lui met het opladen
  • quick charge is dus een pré maar geen must
  • compatible met Garmin FR945 mogelijk zinvolle informatie
  • on of over ear, beide hebben voor en nadelen. Maakt mij niet uit
Wat ik al gevonden heb:
Pioneer SE-MJ553BT
JBL E45BT
JBL E55BT
House of Marley Positive Vibration XL

Zoals ik al zei het hoeft geen state of the art geluid uit te komen. Echter ben ik benieuwd naar jullie mening en of jullie nog suggesties of merken hebben die ik kan meenemen in mijn beslissing!

Alle reacties

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-11 08:24
Zoek je nog een specifiek type? Ik zie namelijk dat je 2 on-ears en 1 over-ear als voorbeeld aandraagt.

Ik zou vooral even naar een Mediamarkt gaan om even wat te proberen hoe het zit. Helemaal met hardlopen wil je namelijk wel dat met al die trillingen en heen en weer hopsen de headset blijft zitten.
Met fietsen heb je al snel last van de suisende wind die tegen je hoofdtelefoon botst. Met een over ear zal dat minder zijn dan met een on ear, maar wel gevaarlijker, omdat je veel minder verkeersgeluiden hoort.
Is in jouw situatie in-ears niet een betere optie? Eventueel met “cat ears” om de suisende wind tegen te gaan.

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-11 09:22
Ik zag dat mijn post nog enkele afwijkingen had. Dit heb ik nog gecorrigeerd!
On- of overear maakt voor mij niet uit. De HoM koptelefoon nog toegevoegd aan het lijstje.
In de winter loop ik graag met koptelefoon en in de zomer met oortjes. Echter is de mijne helaas aan vervanging toe. Ik heb een oude JBL 45 alleen deze heeft een 2.5mm (mini) jack naar USB kabel nodig om op te laden en die van mij doet het niet meer. Deze krengen zijn onverkrijgbaar.

In ieder geval ben ik naar vervanging op zoek. Ik lees alleen niet zulke positieve verhalen over de huidige JBL lijn.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-11 08:24
Naast een recente Sony H910 heb ik ook nog een on ear van Jabra:
pricewatch: Jabra Move Wireless (Zwart)

Deze gebruik ik zelf met sporten en doet zijn werk goed.
De Bluetooth verbinding is stabiel en het geluid isgoed. Ik zou deze alleen niet op de fiets gebruiken vanwege de ruis.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Bram34 dit betreft aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT.