Aangezien mijn huidige systeem (i7 2600 basis) aan vervanging toe is ga ik een nieuwe build samenstellen. Ik lees al een tijdje mee in de BBG's en in de topics die langskomen, dus ik denk dat ik al een vrij goede configuratie heb, echter is het natuurlijk altijd fijn nog even feedback te krijgen, of tips hoe het eventueel beter kan. Ook heb ik onderaan nog een aantal vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
-50% Fotobewerking (Lightroom/Photoshop) Belangrijk dat ik deze soepeltjes naast elkaar kan draaien en ik aan grote bestanden tegelijk kan werken
-50% Gaming. Momenteel voornamelijk F1 2019, League of Legends. Af en toe wat anders. In de toekomst mogelijk 144Hz (geen 4K)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €1000 excl. grafische kaart
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn huidige systeem zit een pricewatch: Club 3D Radeon R9 280X royalKing, voor de games die ik speel presteert deze nog redelijk prima, dus ik denk eraan deze in eerste instantie mee te nemen. Anders zou ik aan een RX 5700XT denken, echter vind ik dat nog vrij prijzig. In dat opzicht wil ik ook nog wel afwachten hoe de RX 5600XT zich qua prijs/prestatie gaat positioneren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve monitor, toetsenbord, muis en waarschijnlijk gratische kaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Waar mogelijk zou ik graag een redelijk stil systeem hebben, echter geen waterkoeling o.i.d.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Algehele feedback is welkom, maar ook antwoord op de volgende vragen:
- Uiterlijk van de behuizing vind ik belangrijk en de Meshify C TG vind ik gewoon een prachtige strakke kast. Enige vraag is, levert deze noemenswaardig meer waarneembaar geluid op dan de kast zonder TG, of dan een Define S welke matige hoeveelheid geluidsdemping aan boord heeft, of zijn de verschillen hierin verwaarloosbaar?
- Kan ik binnen mijn configuratie nog iets aanpassen of toevoegen om de geluidsproductie omlaag te krijgen?
- Ik wil absoluut geen RGB kermis, echter wanneer ik voor de Meshify C met TG ga zou ik onderstaand geheugen wellicht een leuk accent in de kast vinden. Kan ik dit qua compatibiliteit/prestaties gewoon doen? pricewatch: Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16
Bedankt alvast voor degenen die mee willen denken
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
-50% Fotobewerking (Lightroom/Photoshop) Belangrijk dat ik deze soepeltjes naast elkaar kan draaien en ik aan grote bestanden tegelijk kan werken
-50% Gaming. Momenteel voornamelijk F1 2019, League of Legends. Af en toe wat anders. In de toekomst mogelijk 144Hz (geen 4K)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €1000 excl. grafische kaart
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn huidige systeem zit een pricewatch: Club 3D Radeon R9 280X royalKing, voor de games die ik speel presteert deze nog redelijk prima, dus ik denk eraan deze in eerste instantie mee te nemen. Anders zou ik aan een RX 5700XT denken, echter vind ik dat nog vrij prijzig. In dat opzicht wil ik ook nog wel afwachten hoe de RX 5600XT zich qua prijs/prestatie gaat positioneren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve monitor, toetsenbord, muis en waarschijnlijk gratische kaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Waar mogelijk zou ik graag een redelijk stil systeem hebben, echter geen waterkoeling o.i.d.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Algehele feedback is welkom, maar ook antwoord op de volgende vragen:
- Uiterlijk van de behuizing vind ik belangrijk en de Meshify C TG vind ik gewoon een prachtige strakke kast. Enige vraag is, levert deze noemenswaardig meer waarneembaar geluid op dan de kast zonder TG, of dan een Define S welke matige hoeveelheid geluidsdemping aan boord heeft, of zijn de verschillen hierin verwaarloosbaar?
- Kan ik binnen mijn configuratie nog iets aanpassen of toevoegen om de geluidsproductie omlaag te krijgen?
- Ik wil absoluut geen RGB kermis, echter wanneer ik voor de Meshify C met TG ga zou ik onderstaand geheugen wellicht een leuk accent in de kast vinden. Kan ik dit qua compatibiliteit/prestaties gewoon doen? pricewatch: Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 110,90 | € 110,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 148,90 | € 148,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 92,65 | € 92,65 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 129,90 | € 129,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 950,30 | ||
Bedankt alvast voor degenen die mee willen denken