Toon posts:

Fotobewerking & Gaming desktop (excl. GPU) - €1000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Recrush
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 04-12 19:45
Aangezien mijn huidige systeem (i7 2600 basis) aan vervanging toe is ga ik een nieuwe build samenstellen. Ik lees al een tijdje mee in de BBG's en in de topics die langskomen, dus ik denk dat ik al een vrij goede configuratie heb, echter is het natuurlijk altijd fijn nog even feedback te krijgen, of tips hoe het eventueel beter kan. Ook heb ik onderaan nog een aantal vragen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
-50% Fotobewerking (Lightroom/Photoshop) Belangrijk dat ik deze soepeltjes naast elkaar kan draaien en ik aan grote bestanden tegelijk kan werken
-50% Gaming. Momenteel voornamelijk F1 2019, League of Legends. Af en toe wat anders. In de toekomst mogelijk 144Hz (geen 4K)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €1000 excl. grafische kaart

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn huidige systeem zit een pricewatch: Club 3D Radeon R9 280X royalKing, voor de games die ik speel presteert deze nog redelijk prima, dus ik denk eraan deze in eerste instantie mee te nemen. Anders zou ik aan een RX 5700XT denken, echter vind ik dat nog vrij prijzig. In dat opzicht wil ik ook nog wel afwachten hoe de RX 5600XT zich qua prijs/prestatie gaat positioneren.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve monitor, toetsenbord, muis en waarschijnlijk gratische kaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Waar mogelijk zou ik graag een redelijk stil systeem hebben, echter geen waterkoeling o.i.d.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Algehele feedback is welkom, maar ook antwoord op de volgende vragen:
- Uiterlijk van de behuizing vind ik belangrijk en de Meshify C TG vind ik gewoon een prachtige strakke kast. Enige vraag is, levert deze noemenswaardig meer waarneembaar geluid op dan de kast zonder TG, of dan een Define S welke matige hoeveelheid geluidsdemping aan boord heeft, of zijn de verschillen hierin verwaarloosbaar?

- Kan ik binnen mijn configuratie nog iets aanpassen of toevoegen om de geluidsproductie omlaag te krijgen?

- Ik wil absoluut geen RGB kermis, echter wanneer ik voor de Meshify C met TG ga zou ik onderstaand geheugen wellicht een leuk accent in de kast vinden. Kan ik dit qua compatibiliteit/prestaties gewoon doen? pricewatch: Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 329,-€ 329,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 110,90€ 110,90
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 89,-€ 89,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 148,90€ 148,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,65€ 92,65
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 129,90€ 129,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 950,30

Bedankt alvast voor degenen die mee willen denken O+

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23:34
Meedenken is niet nodig, ziet er prima uit! Snel bestellen ;)

Edit: en ja, dat RGB geheugen kan gewoon.

[Voor 26% gewijzigd door RobbieB op 05-01-2020 20:41]

• Recrush
Meteen bestellen is opzich goede feedback :+

Heb echter nog niet besteld, de pricewatch: Fractal Design Meshify C - Dark TG is niet direct leverbaar. Niet dat ik niet een weekje kan wachten en mijn keuze alleen van de case af laat hangen, maar ik zag dat de pricewatch: Fractal Design Meshify C Mini wél leverbaar is.

Ik vroeg me hiermee af of ik de extra ruimte van de standard ATX kast nodig heb, en het antwoord daarop is simpelweg nee. Dus nu overweeg ik voor de mini te gaan, er een pricewatch: MSI B450M Mortar Max in te zetten en een 2x4pin naar 1x4pin splitter te nemen zodat ik alsnog de pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition kan gebruiken, aangezien de B450 Mortar maar 1x 4pin aansluiting heeft voor de CPU fan. Wanneer ik de Tomahawk en de Mortar vergelijk lever ik dan verder nergens op in wat relevant is voor mij.

• RobbieB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23:34
De vraag of je ATX nodig hebt zou je zelf moeten beantwoorden :). Zo niet, dan zou ik zeker voor de kleinere kast gaan. Maar waarom dan niet meteen mini-ITX?

Heb zelf een half jaar geleden bewust voor Mini-IITX gekozen omdat ik geen grote kast bij mijn werkplek wilde. Daarnaast had ik alleen een Videokaart in mijn expansieslot en qua opslag is alles M2 of 2,5” tegenwoordig. Voor bulk opslag heb ik een NAS.

In mijn ogen zijn er een paar goede redenen om voor ATX te gaan:
- je wil 2 of meer videokaarten of andere expansie-mogelijkheden (bv 10Gbit of render-kaarten)
- je hebt een workstation (i9, 3950, Threadripper) en de airflow hard nodig
- je wil gaan watercooling met een custom loop
Je hebt een high end videokaart van meer dan 2U hoog (40mm)
- je vind de kast vet (bv Lian-Li o11)

Er zijn vast nog wel wat niche gevallen, maar voor vrijwel alle andere use cases is in mijn ogen mini-ITX prima.

Maar goed, de keuze is dus aan jou, wat denk je nu en in de toekomst nodig te hebben en past het in je kast?

• Recrush
Dank voor de reactie en het belichten van een andere kant :)

Ik heb de opties bekeken voor een mini-ITX build en afgewogen wat ik belangrijk vind/nodig denk te hebben. Uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen dit niet te doen, onder anderen omdat ik het aanbod moederborden klein vind en ik geen Ryzen 3 voorbereid B450 bord kon vinden en de rest allemaal fors duurder is dan de keuze voor een B450M Mortar. Tevens, waar ik de extra ruimte van een full ATX niet nodig heb, heb ik ook niet per se minder ruimte nodig.

Voor mij voelt de micro ATX aan als een perfecte middenweg waar ik comfortabel mee ben, ook qua inbouw, management, en eventueel uitbreiden met ssd's/hdd's (al zal het meeste op mijn DAS gebeuren). En de Meshify vind ik gewoon een prachtige kast :)

De pricewatch: Kingston A2000 1TB was niet voorradig, en ik wilde wel graag alles tegelijk en bij dezelfde winkel bestellen. Na wat research kwam ik uit op een keuze tussen de pricewatch: Samsung 970 EVO 1TB en pricewatch: Corsair Force MP510 960GB, waarbij ik uiteindelijk voor laatstgenoemde ben gegaan. Prijs is wat hoog op dit moment, maar op papier wel ruim de betere keuze. En een week na het bouwen ga ik me niet meer druk maken dat de SSD ooit een tikkeltje goedkoper is geweest.

Uiteindelijk is dit 'm geworden :D

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 329,-€ 329,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 96,-€ 96,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C Mini€ 82,90€ 82,90
1KabelsAkasa PWM fan splitter€ 4,35€ 4,35
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16€ 149,05€ 149,05
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,65€ 92,65
1Solid state drivesCorsair Force MP510 960GB€ 139,76€ 139,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 943,66

Het is een hele tijd geleden dat ik m'n huidige PC gebouwd heb dus ik heb er zin in :)

• DanDGT
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 04-12 00:52
@Recrush Er zit al een fansplitter bij die Mugen. Prima build verder lijkt me zo.

Bouwt computers @ Danmetic

• Recrush
DanDGT schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:54:
@Recrush Er zit al een fansplitter bij die Mugen. Prima build verder lijkt me zo.
:o

Had er nog naar gekeken, maar stond niet op de foto bij de toebehoren.. Nouja, helaas. Bedankt voor de heads-up :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee