Mac Mini als home theater

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 08:24
Mede-tweakers,

Ik maak hiervoor een topic aan eens ervaring te horen hoe jullie je Mac mini inzetten als home theater en welke apps jullie daarvoor gebruiken.

Ik gebruik al heel erg lang een Mac mini als home theater, eigenlijk al sinds de versie van 2008. Echter merk ik dat ik recentelijk de mac mini door Netflix, Ziggo on demand nog amper gebruik. Vooral omdat ik films download, daarbij moet uitpakken en losse subtitles moet zoeken. Ik gebruik op dit moment nog altijd Plex i.c.m. Plex home theater en download zo nu en dan een film met Qbittorent. Heb ook al eens gekeken voor Infuse(betalen is niet direct erg), maar ik kon alleen een app vinden voor telefoon/ipad/Apple TV helaas.

Ik hink nu op dubbele gedachten, 1. Om de mac mini de verkopen of 2. De Mac mini weer gaan gebruiken en zelf een nieuwe SSD plaatsen omdat de Mac mini wat traag begint te worden.

Huidige Mac mini
Mac mini late 2014
2,6Ghz Dual core intel Core i5
8GB 1600 MHz DDR3
Intel Iris 1536

Kortom: Gebruiken jullie de Mac mini nog als Home Theater? Zo ja, welke programma's en wat vinden jullie de voordelen hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_01
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 15:31
Ik gebruik mijn Mac mini sinds aanschaf van een Surface Pro vooral als jukebox. iTunes bedien ik met mijn iPhone en de computer is verbonden met zowel mijn tv als stereo versterker. Verder kan ik ook al mijn foto's tonen zonder gebruik te maken van iCloud op apple tv of Airplay met mijn gsm. Sporadisch eens een film die in iTunes staat, maak geen gebruik van Plex e.d. Live tv of YouTube bekijk ik rechtstreeks op mijn Sony Android TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@SirMemeAlot Als het om gemak gaat, zou ik toch het een en ander automatiseren.

Films, series en subs hoeven niet handmatig te gaan.

[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4

Bovenstaande i.c.m. Plex is superieur aan Netflix en Ziggo on Demand.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 08:24
Gaat zeker een stuk om gemak. Als het niet de beste oplossing is dan ga in je de praktijk toch vaak omwegen zoeken die makkelijker zijn.

Heb vandaag Plex Media server op mijn PC gedownload en Plex als app gedownload op mijn TV(Android TV). Werkt als een trein, enige wat ik nog voorelkaar moet zien te krijgen is het automatisch downloaden van subtitles, wat ook daadwerkelijk werkt. Want het zit ook in Plex zelf, maar dat heb ik nog niet werkend gekregen.

Even voor de goede orde, het is niet zozeer een bash de Mac mini topic, want ik gebruik ze al naar volle tevredenheid sinds 2008. Maar ik zoek eigenlijk meer een reden om de Mac mini toch nog een reden te geven in mijn HTPC ervaring, maar ik neig op dit moment toch om te verkopen en oplossingen te gebruiken zonder Mac mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:32
Zelf gebruik ik de MacMini als "server". Hij staat altijd aan met programma's zoals Radarr, Sonarr, NZB maar ook Plex, Pi-Hole, HASS, Unifi controller, etc. Dan via chromecast stream ik Plex naar de TV.

Moest het een MacMini zijn. Nee maar ik werk graag met Apple en heb al een sever sinds ergens 2004 van hun draaien beetje macht der gewoonte. Als je hem toch over hebt zou je ook naar zoiets kunnen kijken.
Ik zou niet snel Plex op een werk PC/Mac zetten. Vertraagd toch als iemand streamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
SirMemeAlot schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:05:
Gaat zeker een stuk om gemak. Als het niet de beste oplossing is dan ga in je de praktijk toch vaak omwegen zoeken die makkelijker zijn.

Heb vandaag Plex Media server op mijn PC gedownload en Plex als app gedownload op mijn TV(Android TV). Werkt als een trein, enige wat ik nog voorelkaar moet zien te krijgen is het automatisch downloaden van subtitles, wat ook daadwerkelijk werkt. Want het zit ook in Plex zelf, maar dat heb ik nog niet werkend gekregen.

Even voor de goede orde, het is niet zozeer een bash de Mac mini topic, want ik gebruik ze al naar volle tevredenheid sinds 2008. Maar ik zoek eigenlijk meer een reden om de Mac mini toch nog een reden te geven in mijn HTPC ervaring, maar ik neig op dit moment toch om te verkopen en oplossingen te gebruiken zonder Mac mini.
Indien je download manager gebruikt kan je ook Bazaarr downloaden, is zoals Sonarr/radarr maar dan voor subs
Pagina: 1