Trage respons op batterij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:36
Ik wist niet zeker of ik deze in de software of hardware sectie moest zetten.

Ik heb nu een tijdje een Dell Inspiron 7590 (i7 9750H, 16 GB Single channel, 512GB nvme SSD, 15" FHD). Nu vind ik dat deze, met de hardware die deze bezit, traag reageert. Een map openen kan soms een seconde duren, of bestanden selecteren ook. Websites laden ook redelijk traag. Ik kan er niets specifieks op plakken maar hij reageert gewoon niet "snappy" als deze niet op netstroom hangt.

Zelfs wanneer hoogste prestaties geselecteerd is heb ik dit probleem. Nu snap ik dat een laptop zichzelf wat downclocked om batterij te sparen. Maar hij moet imo toch vlot blijven werken. De Lenovo laptop met 8550u van m'n vriendin is in elk opzicht responsiever in mijn ogen. Spijtig dat alle Ideapads zo'n verschrikkelijke fans hebben, anders had ik me zo eentje aangeschaft.

Ook als ik een licht scherm (bv website) open heb en daarna een donker scherm open (bv Intellij) dan merk ik dat het scherm zich in stappen wat donkerder maakt. Zijn toch zaken die niet mogen lijkt mij?

Ik heb een clean install van Windows 10 gedaan en alle drivers van de website van de hardware fabrikanten zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Simon Shipperd op 05-01-2020 18:22 ]