Geluid valt enkele seconden weg op onkyo 609 na aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas2499
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-12-2022
Mijn vraag
...
Na het aansluiten van mijn laptop dmv HDMI op mijn only 609 receiver valt het geluid steeds even weg bij afspelen van een film. Geluid staat op dolby d, hij valt weg ook op het schermpje, lijkt net of hij het juiste geluid is het zoeken, als ik hen op elke andere stand bv stereo of direct zet hetzelfde geval.. Dit doet hij om de 30 sec, dan om de minuut. Films afgespeeld via VLC maar via mediaspeler doet hij het ook en you tube ook.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...in andere HDMI ingangen geprobeerd, instellingen laptop voor geluid geprobeerd. Probleem is niet dat hij geen geluid doorgeeft maar steeds even weg valt, deed hij eerst niet
Hopelijk weet iemand raad

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tja, dit kan aan de kabel - apparaat combi liggen bij het afspelen van video. Een andere kabel testen kan sowieso geen kwaad.

Met muziek afspelen blijft het wel gewoon werken? Da's op zich opmerkelijk wel, want youtube en muziek zou qua signaal hetzelfde moeten zijn. Maar standaard advies bij vage hdmi problemen, probeer andere kabel.

[ Voor 46% gewijzigd door JvS op 05-01-2020 15:47 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:08
Is een bekend probleem bij de Onkyo 609 (ga uit dat het de TX-NR609 is). Er is een terugroepactie voor geweest. Er zit namelijk een chip op het moederbord gesoldeerd en die laat los. Is bij mij ook gebeurd. Goed nieuws want je mag nu een nieuwe uitzoeken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas2499
Andere kabel heb ik geprobeerd, daar lag het helaas niet aan.

Chrisborst, klopt dat heb ik 2 jaar geleden ook gehad, is hij gerepareerd.. gratis.

Vreemde is dat hij dit alleen doet als ik via de laptop wil kijken, voor de rest werkt ie perfect.
Dacht al misschien iets in de instelling van de onkyo maar wordt er niet wijs uit. Handleiding ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas2499
Bedoelde via mediaspeler en you tube stoort hij ook. Erg vreemd nog steeds niks gevonden helaas