Hey Tweakers,
Mijn vraag:
Ik zit sedert de voorbije weken met een vervelend probleem. Sporadisch lijkt mijn CPU niet deftig meer gekoeld te worden. Momenteel fluctueert z'n idle temp tussen de 40 en 55 graden. Als ik een stresstest doet skyrocket ie quasi onmiddelijk naar 80-90+ graden, hetgeen natuurlijk niet echt ideaal is voor een processor. Probleem is dat dit niet altijd het geval is want 2 dagen geleden namelijk deed ik diezelfde bench en bleef de temp onder load onder de 70 graden.
Een vermoedelijk gevolg hiervan zijn de sporadische bluescreens met WATCHDOG CLOCK TIMEOUT en consoorten
Relevante software en hardware die ik gebruik:
i7 6700k non OC @ 4200 mhz
Corsair H115i AIO hydrocooler
ASUS Hero Alpha moederbord
16 Gb Corsair DDR4 RAM geheugen
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik zit atm met de handen in het haar en vroeg me af of jullie hier toevallig ook ervaringen mee gehad hebben. Vooraleer ik ga beginnen met het koelsysteem te vervangen had ik daarom ook enorm graag gebruik gemaakt van jullie expertise en enorme kennis!
Dank bij voorbaat,
Wouter
Mijn vraag:
Ik zit sedert de voorbije weken met een vervelend probleem. Sporadisch lijkt mijn CPU niet deftig meer gekoeld te worden. Momenteel fluctueert z'n idle temp tussen de 40 en 55 graden. Als ik een stresstest doet skyrocket ie quasi onmiddelijk naar 80-90+ graden, hetgeen natuurlijk niet echt ideaal is voor een processor. Probleem is dat dit niet altijd het geval is want 2 dagen geleden namelijk deed ik diezelfde bench en bleef de temp onder load onder de 70 graden.
Een vermoedelijk gevolg hiervan zijn de sporadische bluescreens met WATCHDOG CLOCK TIMEOUT en consoorten
Relevante software en hardware die ik gebruik:
i7 6700k non OC @ 4200 mhz
Corsair H115i AIO hydrocooler
ASUS Hero Alpha moederbord
16 Gb Corsair DDR4 RAM geheugen
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Case binnenin volledig gereinigd en stofvrij gemaakt
- Fans vervangen van watercooler en case
- Nieuwe arctic ice coolpasta op de CPU gesmeerd en alles netjes terug aangedraaid
- In de BIOS de V-core modus aangepast naar adaptive, zoals gesuggereerd in bijgevoegd filmpje
- Corsair gecontacyeerd om eventueel na te checken hoe te verifiëren dat er iets mis is met de pomp van het koelingsysteem daar deze vaak kapot gaan
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeIntel 6700k temp spike fix
Ik zit atm met de handen in het haar en vroeg me af of jullie hier toevallig ook ervaringen mee gehad hebben. Vooraleer ik ga beginnen met het koelsysteem te vervangen had ik daarom ook enorm graag gebruik gemaakt van jullie expertise en enorme kennis!
Dank bij voorbaat,
Wouter