Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Nieuwe smartphone

Wat is je budget?
ligt niet vast, max 1000, uiteraard liefst minder
[i]
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
watsapp, facebook, mail, camera, instagram, tapatalk en wat standaard spul, ik game niet op telefoon

Wat heb je zelf al gevonden?
Twijfel tussen OnePlus 7TPro of iphone Xr / 11

Ik twijfel enorm tussen genoemde toestellen.

Ik heb thuis verder alles apple (macbook , ipad, apple tv) en heb nu een oude iPhone. Ik vind iOS fijn maar is niet zaligmakend.

Vrienden van mij hebben de OP en dat toestel is ook mooi en werkt, voor zover ik heb kunnen testen, ook fijn. Camera vind ik iets minder maar dat schijnt met goede app/software wel op te lossen te zijn.

Waarom twijfel ik ? Voornamelijk prijs. Beide toestellen zijn redelijk vergelijkbaar al is de iPhone sneller, maar ikvond het scherm van de OP wel erg mooi (mooier dan de 11, gelijk met de 11Pro) Prijs . iPhone met 128 of 256 is domweg paar 100 euro duurder. En is het onderlinge uitwissel gemak mij dat waard.

Ik heb al op youtube gekeken naar diverse reviews maar kom er niet zo goed uit eigenlijk.

Alle reacties

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:27
Momenteel ond plus met hoge korting
https://nl.pepper.com/kor...j-de-oneplus-store-130438

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De Iphone is over 2 jaar nog wel geld waard op de 2ehands markt en de Oneplus waarschijnlijk niet veel meer.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-11 16:37

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik heb zowel een Iphone (zakelijk) als Oneplus 7 pro (prive). Het is tegenwoordig naar mijn idee niet meer de keuze van het toestel, maar van welk OS je houd.

Mijn persoonlijke mening:

- iOS werkt gewoon perfect, doet wat het moet doen, maar de UI is op een aantal kleine punten wel erg omslachtig. Ook mist het flexibiliteit. Iphones zijn na 2 jaar nog veel waard.
- Android is open, aanpasbaar maar de apps maken of breken het. De apps op Android werken naar mijn mening niet zo goed/perfect als dat in de Apple store word aangeboden. Android telefoons zijn na 2 jaar vaak heel weinig waard.

Het is net wat je belangrijk vind. Wil je iets wat altijd werkt en zijn waarde behoud dan kies voor je een Iphone. Kies je voor flexibiliteit, maar wel een aanzienlijk lagere verkoopwaarde dan kies je voor Android.

Succes met je keuze!

[ Voor 5% gewijzigd door Luchtbakker op 05-01-2020 15:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Luchtbakker ik ervaar iOS niet perse als inflexibel maar ik ben dan ook niet zo van het tweaken van mijn telefoon. HIj moet het gewoon doen zonder dat ik moet rooten en weet ik al niet meer..

Ik weet wel dat ik de schil van bijv. een Samsung en Huawei ronduit irritant vind qua bediening. Dat Oygen oid van OP vind ik al een stuk fijner. Ook het minder aan bloatware hebben is ook wel een plus.

Ik koop een telefoon in het algemeen voor een aantal jaar. Mijn huidige iPhone is echt wel bijna 6 jaar oud.. Nu is ie op. Verkoopwaarde is voor mij geen factor wat ik mee neem in de keuze

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:04:
Ik zoek een?
Nieuwe smartphone

Wat is je budget?
ligt niet vast, max 1000, uiteraard liefst minder
[i]
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
watsapp, facebook, mail, camera, instagram, tapatalk en wat standaard spul, ik game niet op telefoon

Wat heb je zelf al gevonden?
Twijfel tussen OnePlus 7TPro of iphone Xr / 11

Ik twijfel enorm tussen genoemde toestellen.

Ik heb thuis verder alles apple (macbook , ipad, apple tv) en heb nu een oude iPhone. Ik vind iOS fijn maar is niet zaligmakend.

Vrienden van mij hebben de OP en dat toestel is ook mooi en werkt, voor zover ik heb kunnen testen, ook fijn. Camera vind ik iets minder maar dat schijnt met goede app/software wel op te lossen te zijn.

Waarom twijfel ik ? Voornamelijk prijs. Beide toestellen zijn redelijk vergelijkbaar al is de iPhone sneller, maar ikvond het scherm van de OP wel erg mooi (mooier dan de 11, gelijk met de 11Pro) Prijs . iPhone met 128 of 256 is domweg paar 100 euro duurder. En is het onderlinge uitwissel gemak mij dat waard.

Ik heb al op youtube gekeken naar diverse reviews maar kom er niet zo goed uit eigenlijk.
Hiervoor zou ik een iPhone kopen. En wat al genoemd is, zal de iPhone bij verkoop gewilder zijn(meer waarde)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Luchtbakker

Luchtbakker

Verwijderd schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:52:
@Luchtbakker ik ervaar iOS niet perse als inflexibel maar ik ben dan ook niet zo van het tweaken van mijn telefoon. HIj moet het gewoon doen zonder dat ik moet rooten en weet ik al niet meer..

Ik weet wel dat ik de schil van bijv. een Samsung en Huawei ronduit irritant vind qua bediening. Dat Oygen oid van OP vind ik al een stuk fijner. Ook het minder aan bloatware hebben is ook wel een plus.

Ik koop een telefoon in het algemeen voor een aantal jaar. Mijn huidige iPhone is echt wel bijna 6 jaar oud.. Nu is ie op. Verkoopwaarde is voor mij geen factor wat ik mee neem in de keuze
Interface is per merk inderdaad erg verschillend. Ik ben daarom ook voor Oneplus gegaan.

• Ernemmer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:52:

6 jaar ondersteuning voor Android is erg zeldzaam en zou ik voor een Iphone kiezen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 17:52

DarkSide

theres no place like ::1

Als verkoopwaarde geen factor is. Maar wel 6 jaar doen met een telefoon. Dan zou ik de iPhone doen.

Al heeft OP een goed update beleid. En willen ze die ook met een jaar verlengen.
Apple ondersteund hun telefoons simpelweg langer.

In jouw geval zal ik dus voor Apple gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Luchtbakker

Luchtbakker

Ernemmer schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:54:
[...]

6 jaar ondersteuning voor Android is erg zeldzaam en zou ik voor een Iphone kiezen.
Hij spreekt niet over ondersteuning maar levensduur. Oneplus zou 6 jaar ondersteuning en levensduur echt niet volhouden i.m.o

• Ernemmer
  • Niet online
Luchtbakker schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:55:
[...]

Hij spreekt niet over ondersteuning maar levensduur. Oneplus zou 6 jaar ondersteuning en levensduur echt niet volhouden i.m.o
Nou ja, als je phone geen beveiligingsupdates meer krijgt vind ik 'm zelf niet meer bruikbaar en is ie dus gewoon op. Bij android is dit vaak al <6 jaar.

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 09:54
Verwijderd schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:04:

Ik heb thuis verder alles apple (macbook , ipad, apple tv) en heb nu een oude iPhone.
Alleen hierom zou ik je adviseren voor een iPhone. Dan werkt alles gewoon met elkaar (Continious, Hands-off, ICloud sync, Airplay, etc etc).

Laurens-Jan Merkx

Verwijderd

Topicstarter
Ernemmer schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:56:
[...]

Nou ja, als je phone geen beveiligingsupdates meer krijgt vind ik 'm zelf niet meer bruikbaar en is ie dus gewoon op. Bij android is dit vaak al <6 jaar.
mijn iPhone heeft geen iOS 13 maar krijgt nog wel veiligheidsupdates en andere bug fixes, mis alleen bepaalde specifieke iOS13 functies,

Verwijderd

Topicstarter
Mmm enigzins unaniem dus.. iPhone. Ik zal eens gaan pricewatchen ;-)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Je kunt ook anders redeneren, om de iPhone terug te verdienen moet je er 6 jaar mee doen, voor een OnePlus 4 jaar. Alles langer is pure winst.
En dan komt 5g om de hoek kijken en heb je een nieuw toestel nodig op een bepaald moment.

Heb zelf overigens iPhone zakelijk en Samsung privé. Ook een iPad er naast. Type dit op de Samsung, want ik kan gewoon meer buiten de restricties die Apple oplegt.

Verwijderd

Topicstarter
swhnld schreef op zondag 5 januari 2020 @ 19:13:
Je kunt ook anders redeneren, om de iPhone terug te verdienen moet je er 6 jaar mee doen, voor een OnePlus 4 jaar. Alles langer is pure winst.
En dan komt 5g om de hoek kijken en heb je een nieuw toestel nodig op een bepaald moment.

Heb zelf overigens iPhone zakelijk en Samsung privé. Ook een iPad er naast. Type dit op de Samsung, want ik kan gewoon meer buiten de restricties die Apple oplegt.
Ik moet niets natuurlijk, maar zolang een toestel meegaat, gebruik ik hem. Dat was bij mijn samsung krap 2 jaar.. tja.. was ook een duur model. Daarna dus iPhone en die gaat dus stukken langer mee.. Meer waar voor je geld.

En ik ben benieuwd welke restricties Apple jou dan oplegt..

• swhnld
Verwijderd schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:03:
[...]
En ik ben benieuwd welke restricties Apple jou dan oplegt..
Apple bied geen mogelijkheid tot gewoon apps sideloaden (ik heb bijvoorbeeld een Moulinex kookrobot, waarvan de apps alleen in BE en FR aangeboden worden), Apple bied geen uitgebreide toegang tot opslag om bestanden over te doen, Apple bood tot voor kort geen dual sim, geen idee van dual messenger opties. En voor tweakers kun je niets met custom roms e.d.

Wel voor de duidelijkheid, Apple is niet slecht of zo, alleen voor mensen die meer willen zijn ze erg gesloten.

Verwijderd

swhnld schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:45:
[...]

Apple bied geen mogelijkheid tot gewoon apps sideloaden (ik heb bijvoorbeeld een Moulinex kookrobot, waarvan de apps alleen in BE en FR aangeboden worden), Apple bied geen uitgebreide toegang tot opslag om bestanden over te doen, Apple bood tot voor kort geen dual sim, geen idee van dual messenger opties. En voor tweakers kun je niets met custom roms e.d.

Wel voor de duidelijkheid, Apple is niet slecht of zo, alleen voor mensen die meer willen zijn ze erg gesloten.
TS geeft in een eerder bericht aan dat dus niet te wensen of willen - en dan met alle andere apple hardware in huis en huidige iPhone, kan je wel wat geld besparen maar kwa gebruikersgemak ga je er dan wel op achteruit. Alles Apple is nou eenmaal makkelijker dan een mix, als je nou een windows PC, of chromebook for that matter, en een android tablet had, dan was het een ander verhaal.

• swhnld
Verwijderd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:58:
[...]

TS geeft in een eerder bericht aan dat dus niet te wensen of willen - en dan met alle andere apple hardware in huis en huidige iPhone, kan je wel wat geld besparen maar kwa gebruikersgemak ga je er dan wel op achteruit. Alles Apple is nou eenmaal makkelijker dan een mix, als je nou een windows PC, of chromebook for that matter, en een android tablet had, dan was het een ander verhaal.
TS geeft aan te willen kiezen, dan moeten de keuzes goed duidelijk zijn met zo veel mogelijk zaken belicht, anders was het hele topic niet nodig geweest en had TS blind de volgende iPhone moeten kopen. Mijn hoop is dat TS met zo veel mogelijk informatie gefundeerd een keuze kan maken en er achter staan.

Onderwerpen die nog niet een besproken zijn, zijn zaken als het formaat, de iPhone Xr/11 met 6,1 inch scherm of OP7tPro met 6,7 inch scherm maakt ook wel wat uit. Eigenlijk zou je een iPhone XS Max er naast moeten leggen om ook een oled scherm te hebben (weliswaar lagere verversingssnelheid, maar ook 6,5 inch scherm).

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:25
Een belangrijk onderdeel: OnePlus heeft 90hz scherm. Als je daar weinig om geeft is het niet bijzonder, als je er wel om geeft is het essentieel voor je keuze.

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-11 15:00

GforceNL

Out of memory....

Heb zowel een iPhone 11 pro als een Oneplus 7T hier in huis.

Wat scherm betreft zijn beide even prettig, de OP is wel iets groter. Camera van de iPhone is met name bij slecht licht stukken beter.

Gebruiksgemak in combinatie met MacBook etc is een groot pluspunt. Ik gebruik vooral veel iMessage op de laptop en knippen en plakken tussen de verschillende devices.

<Zinloze tekst hier>

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Verwijderd schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:03:
[...]
Ik moet niets natuurlijk, maar zolang een toestel meegaat, gebruik ik hem. Dat was bij mijn samsung krap 2 jaar.. tja.. was ook een duur model. Daarna dus iPhone en die gaat dus stukken langer mee.. Meer waar voor je geld.
Betreft jouw opmerking dat een iPhone langer meegaat is niet waar (mijn IPhone van werk was na 9 maanden echt kapot terwijl ik hem heel netjes gebruikte) terwijl mijn prive Android Xiaomi na ruim 2,5 jaar nog prima werkt ;-)

MAAR als je verder alles Apple thuis hebt dan zou ik altijd voor Apple gaan, puur om in het eco systeem van Apple te blijven. Maakt het leven veel makkelijker.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:29
Als je voor een OnePlus 7T / Pro kiest, wil je nooit meer terug naar welk toestel ooit met een 60hz display, zoals de iPhone 11 Pro :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd

Topicstarter
swhnld schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:45:
[...]

Maar dat wil ik ook helemaal niet.. Ik ben geen frobelaar met mijn telefoon. Hoef niet te rooten en weet ik al niet meer.. Dus voor mij is een custom rom ook geen noodzaak. iOS is voor mij prima zoals het is

Verwijderd

Topicstarter
GforceNL schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:19:

Wat scherm betreft zijn beide even prettig, de OP is wel iets groter. Camera van de iPhone is met name bij slecht licht stukken beter.

Gebruiksgemak in combinatie met MacBook etc is een groot pluspunt. Ik gebruik vooral veel iMessage op de laptop en knippen en plakken tussen de verschillende devices.
Ik heb vandaag beide toestellen even naast elkaar gehouden. Het scherm van de OP oogt soepeler en scherper dan die van de iPhone 11, naast de Pro was het iets minder maar toch..

Camera is bekend dat die van de iPhone beter is.. Maar ik gebruik de camera alleen voor snapshots. Echte foto's maak ik met mijn fotocamera.

Verwijderd

Topicstarter
rikoos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:29:
[...]

Betreft jouw opmerking dat een iPhone langer meegaat is niet waar (mijn IPhone van werk was na 9 maanden echt kapot terwijl ik hem heel netjes gebruikte) terwijl mijn prive Android Xiaomi na ruim 2,5 jaar nog prima werkt ;-)

MAAR als je verder alles Apple thuis hebt dan zou ik altijd voor Apple gaan, puur om in het eco systeem van Apple te blijven. Maakt het leven veel makkelijker.
Dat het niet waar is, is dus niet waar ;-) Bij JOU ging hij snel stuk, maar gemiddeld genomen is het zo dat een iPhone lager meegaat. Mijn Samsung S nog wat was echt snel af..

Verwijderd

Topicstarter
GforceNL schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:19:

Dat gebruiksgemak is voor mij wel een ding idd..

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag dus even beide teostellen (iphone 11 en de OP7T Pro) vastgehad en ik ga er eens over denken.. Beiden zijn prima toestellen

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 17:52

DarkSide

theres no place like ::1

denk ook even na om de edit knop te gebruiken ;)

beide gewoon goede toestellen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Stond voor dezelde keuze, ben voor de Iphone 11 gegaan. Ook nog nagedacht om de pro te nemen maar de 400 euro ongv extra voor een extra camera en oled scherm vondt ik niet waard. Overigens de iphone zal een betere restwaarde houden tov een Android toestel.
Pagina: 1