Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richar
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:35
Ik heb onlangs een Mi box S gekocht. Maar regelmatig geeft hij de foutmelding "wifi no internet acces".
Op zowel mijn tablet en telefoon werkt de wifi met internet probleemloos. De tv box staat binnen 1 meter van het modem, dus slecht bereik is het ook niet.

Wat ik al heb geprobeerd:

- opnieuw opstarten, na meerdere pogingen nog geen nut gehad (zowel modem als tv box)
- factory reset, mocht ook niet baten, zelfs met het instellen van de tv box wou hij niet met het internet verbinden
- netwerkgegevens handmatig invoeren
- de tijd bij de instellingen op netwerktijd gezet, schijnt soms te werken maar geen succes.

Ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen, heb al het internet afgespeurd maar kan niks meer bedenken. Het vreemde is ook dat ie het soms prima doet, geen stotteringen of haperingen. Afgelopen week verliep eigenlijk probleemloos. Gisterenochtend kreeg ik hem echter niet aan de praat, meerdere pogingen gedaan. gisterenavond werkte hij prima, en vandaag doet hij weer niks.

Ik begrijp er helemaal niks meer van

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richar schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:27:
Ik heb onlangs een Mi box S gekocht. Maar regelmatig geeft hij de foutmelding "wifi no internet acces".
Dit ding?
https://www.mi.com/us/mi-box-s
Wat ik al heb geprobeerd
Wat gebeurt er met een netwerkkabel in je router i.p.v. WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:40

Illusion

(the art of)

wat voor router/acces point heb je?

Ik had een tijdje problemen met een mibox wifi icm een fritzbox. Na het uitschakelen van PMF-frames op de fritzbox werkte alles weer.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richar
Ja
Verwijderd schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:07:

Wat gebeurt er met een netwerkkabel in je router i.p.v. WiFi?
Er zit helaas geen aansluiting op voor een netwerkkabel. Ik had nog wel een USB -> RJ45 liggen maar deze lijkt niks te doen/werkt niet, had dat al geprobeerd
Illusion schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:11:
wat voor router/acces point heb je?
het is een Huawei HD655d. Uitschakelen van PMF-frames ken ik niet, ik ben even door het menu gegaan van mijn Router maar daar zie ik ook niks van terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Probeer eens wat te rommelen met de HDMI-CEC instellingen op de Mi Box.
Over dit apparaat loopt overigens ook hier een topic: [Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richar
Ga ik doen, op dit moment werkt hij, maar op het moment dat hij er weer mee uitscheid ga ik daar eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyboy12367
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-10-2024
Mocht iemand nog tegen dit probleem aanlopen zoals ik net.

Haal het verleng stukje tussen de mi box en de tv eruit en het werkt ineens weer. Vraag me niet hoe maar bij mij doet hij het nu weer...
Pagina: 1