wat is een goede cpu voor distributed computing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-06 18:05
Ik zoek een? cpu
op termijn wil ik mijn huidige cpu i74790k vervangen door een nieuwe
ik wil graag wat meer mijn steen(tje) bijdragen aan projecten via boinc of andere @home clients
en niet met de bedoeling om op plek 1 te staan

Wat is je budget?
1000 eur
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
zat zelf aan een amd processor te denken ryzen of treadripper
meende dat een treadrippers hier goed in zijn iemand daar ervaring mee??
zou er graag eerst weer een tijdje mee willen doen qua systeem
Alternatieven zijn ook welkom

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.? distributed computing
ook game ik er mee

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:47
Ik ga aanemen dat een groot deel van de tweakers (en al zeker op CAA) niet echt veel ervaring hebben met boinc en dergelijke, dus hier zou je al zeker wat eigen opzoekwerk kunnen/moeten doen tussen hoe goed processoren presteren voor deze zaken.

Waar ik je wel al op kan wijzen is dat Threadripper voor gamen minder snel gaat zijn, en een erg hoge kost met zich meebrengt. 3e generatie TR is niet onder de €1000 verkrijgbaar. 2e Generatie TR begint begint vanaf €425, maar voor €500 heb je reeds een Ryzen 3900X, dewelke veel sneller is, eenzelfde aantal cores heeft en op goedkopere moederborden past. Zelfde verhaal voor de 16cores, maar deze vallen direct buiten budget met een vanafprijs van rond de €800. Persoonlijk zou ik threadripper meteen afraden...

Dan moet je ook beslissen hoeveel je wil investeren in deze doeleinden een 3700X 8 core kost al een kleine €200 minder dan de 12 core 3900X.
Ook moet je begrijpen dat als je pc 24/7 gaat draaien, je ook naar een degelijk moederbord (met goed vrm's) en een efficiënte kwaliteits PSU moet kijken. Ga je enkel 10-tal uurtjes per week folden is dit net iets minder belangrijk (maar geen reden om te besparen).

Rest alleen de vraag of intel al dan niet beter presteert voor deze doeleinden, daar ga ik mij niet in verdiepen.