Vraag aansluiten platenspeler op stereoset Philips BTB8000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightStory
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-01-2020
Ik ben op zoek naar een stereo set met volgende eigenschappen : CD-speler, DAB+, bleutooth en platenspeler.

Ik ben zeker geen expert audiofiel. Het geluid mag voldoende helder zijn (niet te dof), en luid genoeg om bijvoorbeeld een groep van een 10-tal personen te overtreffen.
Prijsklasse : niet meer dan € 600 - €700, indien mogelijk…

Na enig opzoekwerk viel mijn ook op volgend type: Philips BTB8000, voornamelijk omwille van de positieve reviews inzake het heldere geluid, het design en de aanwezigheid van CD-speler, DAB+, en bleutooth: https://www.bol.com/be/p/...b-zwart/9200000081065384/

Rest mij nog volgende vraag : denk je dat het mogelijk is om een losstaande platenspeler te koppelen aan deze stereoset (eveneens nog aan te kopen)? Of ga ik beter op zoek naar een ander alternatief.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

StraightStory schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:21:
Rest mij nog volgende vraag : denk je dat het mogelijk is om een losstaande platenspeler te koppelen aan deze stereoset (eveneens nog aan te kopen)? Of ga ik beter op zoek naar een ander alternatief.
Dat is toch niet zo lastig te vinden? Snelle blik op de specs laat het volgende zien:
Connectiviteit
3,5 mm stereo lijningangkabel: Audio in
Aansluitingen aan de achterkant: DAB-antenne
Bluetooth: Bluetooth V2.1
Bluetooth-profielen: A2DP / AVRCP
Oftewel er is één fysieke ingang voor extern bron en dat is een 3,5mm jack aan de voorzijde. Zou je een platenspeler op aan kunnen sluiten mits deze een eigen versterker heeft. Phono In (voor onversterkte platenspelers) heeft deze set niet.
Ik ben zeker geen expert audiofiel. Het geluid mag voldoende helder zijn (niet te dof), en luid genoeg om bijvoorbeeld een groep van een 10-tal personen te overtreffen
Daar zou ik me meer zorgen om maken. Dergelijke setjes zijn niet gemaakt voor dat soort gebruik. Wil je feestjes geven met minder risico kijk je naar PA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightStory
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-01-2020
Ok, daarmee kan ik verder. :-) Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:25
Ik zou kijken naar een paar actieve speakers, bijvoorbeeld deze Pricewatch:JBL 305 Mk II, die zijn prima voor huiskamer feestjes. Daarbij een Pricewatch:Yamaha Musiccast WXC 50, die heeft een optische ingang voor je CD speler, en een analoge ingang voor een platenspeler. Je hebt dan nog een eenvoudige CD speler met optische out, en eventueel een phono voorversterker nodig als die niet in je pickup zit. Voor radio luisteren zou ik de TuneIn app op je mobiel/pad nemen in plaats van DAB, de app werkt prima met de Bluetooth van de Yamaha

[ Voor 5% gewijzigd door martyw op 06-01-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:02
martyw schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:11:
Ik zou kijken naar een paar actieve speakers, bijvoorbeeld deze Pricewatch:JBL 305 Mk II, die zijn prima voor huiskamer feestjes. Daarbij een Pricewatch:Yamaha Musiccast WXC 50, die heeft een optische ingang voor je CD speler, en een analoge ingang voor een platenspeler. Je hebt dan nog een eenvoudige CD speler met optische out, en eventueel een phono voorversterker nodig als die niet in je pickup zit. Voor radio luisteren zou ik de TuneIn app op je mobiel/pad nemen in plaats van DAB, de app werkt prima met de Bluetooth van de Yamaha
Op een Yamaha netwerkspeler kunnen volgens mij alleen actieve speakers van yamaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
aljooge schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:24:
[...]

Op een Yamaha netwerkspeler kunnen volgens mij alleen actieve speakers van yamaha.
Deze heeft pre-outs, die kun je met een verloopkabel op de JBL's aansluiten, als je deze op de -10dB stand zet, check de specs and RTFM :)

[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 06-01-2020 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:02
wist ik niet. maar wat is het voordeel dan van een actieve speaker als je hem bedraad aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
aljooge schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:30:
wist ik niet. maar wat is het voordeel dan van een actieve speaker als je hem bedraad aansluit?
De versterkers zijn geoptimaliseerd voor de speaker, en bij deze JBL speakers is het ook nog actief, het scheidingsfilter zit voor de versterkers, zowel de hoge als de lage tonen hebben een aparte versterker.
Pagina: 1