USB/Schijf Connect en disconnect willekeurig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnysmedts
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-03-2023
Mijn vraag
Er blijft een USB Storage connecten en disconnecten.
Nu weet ik niet waar dit vanaf komt en waar dit aan kan liggen.
Is een half jaar geleden al eens voorgekomen maar was toen een stuk of 10x en daarna niet meer.
Nu is het de laatste 3 dagen redelijk vaak voorgekomen dat het erg irritant begint te worden.
Het is niet continue en gebeurt gewoon heel willekeurig.
Bij Deze PC geeft hij USB-Station (H:) een beetje geblindeerd neer, als ik er op probeer te klikken geeft hij aan, Plaats een schijf of een ander geschikt medium in USB-Station (H:).

Filmpje van wat er gebeurt:
YouTube: PC Hulp

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle USB's eruit getrokken incl. muis toetsenbord etc etc.
Stuurprogramma's proberen te updaten van: Schijfstations en Universal Serial Bus-controllers, alles was up to date en kon dit dus niet aanpassen.
Proberen in te stellen dat de PC de schijven niet op stand-by mag zetten om energie te besparen helpt ook niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het je backup? Zoja andere pc proberen en veiligstellen met spoed.

Is het niet je backup, dan zelfde zonder spoed.

Misschien de schijf misschien je pc. Ergens anders testen om 1 van de 2 uittesluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnysmedts
Nee het is geen backup?
Het is ook geen schijf die ik normaal ergens voor gebruik en of die ik ergens heb ingestoken.
Wat bedoel je met veiligstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Verwijderd schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:01:
Is het je backup? Zoja andere pc proberen en veiligstellen met spoed.

Is het niet je backup, dan zelfde zonder spoed.
Uh... Precies andersom bedoel je denk ik?

@sonnysmedts wat voor schijf betreft het? Een HDD met draaiende platters? Zo ja, 2,5 of 3,5"? Gebruik je een externe voeding of alleen USB? Heb je al een andere usb-kabel geprobeerd?

Edit: en wat @Emielvanputten bedoelt is: staat er belangrijke data op die schijf? Zo ja dan ligt de eerste prioriteit natuurlijk op het veilig stellen van die data.

[ Voor 15% gewijzigd door mcDavid op 05-01-2020 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnysmedts
Al mijn schijven werken normaal, alleen hij ziet een schijf die helemaal niet bestaat en die connect en disconnect die af en toe. Zit momenteel ook geen externe USB-storage ingestoken alleen interne HDD/SSD's en die werken allemaal naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Ah, je hebt dus last van een fantoom-schijf? Dat verandert het verhaal ja. Heb zoiets nog nooit meegemaakt en ook geen idee hoe je zoiets met Windows zou kunnen debuggen, dus kan je helaas niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnysmedts
Ja het is een schijf die helemaal niet bestaat en af en toe begint met connecten en disconnecten.
Nu weer een half uurtje niet gehoord maar dit is heel willekeurig.
Toch bedankt @mcDavid :)
Pagina: 1