Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:38
Beste audio liefhebbers,

Ik heb een House of Marley ''Get together'' bluetooth speaker. Ik gebruik deze in combinatie met een house of Marley platenspeler. De platenspeler heb ik aangesloten via de aux in uitgang van de speaker. Daarnaast luisteren we via Spotify (iPhone) naar de bluetooth geluidsweergave van de speaker.

Nu is echter het irritante dat ik steeds het kabeltje uit de aux in moet halen om over te kunnen schakelen naar bluetooth. Uitzetten van de platenspeler helpt ook niet. Dit is niet echt handig. Heeft iemand een oplossing hiervoor, zodat ik de kabel niet steeds eruit hoef te halen? Een switchapparaatje / kabeltje zou al helpen (liefst zo klein mogelijk), waardoor je alleen op een knopje of zo hoeft te drukken om de bluetooth mogelijkheid danwel de platenspeler kabel te 'activeren'. Maar weet niet of zoiets bestaat?

Hoor graag jullie adviezen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
Volgens mij is dat niet mogelijk. Er wordt gekeken of er een kabel in de 3.5mm Jack zit en dan wordt die ingang aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yep. Het enige dat ik me kan bedenken is:

- Koop een audio switcher
- Koop een extra losse bluetooth ontvanger
- Sluit de audioswitch op de 3,5mm jack aansluiting aan
- Sluit je platenspeler en je nieuwe BT ontvanger op je audioswitcher aan
- Koppel BT vanaf nu op je nieuwe BT ontvanger

Dus dan negeer je de BT die in je apparaat zelf zit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
JvS schreef op zondag 5 januari 2020 @ 12:41:
Yep. Het enige dat ik me kan bedenken is:

- Koop een audio switcher
- Koop een extra losse bluetooth ontvanger
- Sluit de audioswitch op de 3,5mm jack aansluiting aan
- Sluit je platenspeler en je nieuwe BT ontvanger op je audioswitcher aan
- Koppel BT vanaf nu op je nieuwe BT ontvanger

Dus dan negeer je de BT die in je apparaat zelf zit.
Helder verhaal en dank voor het uitzoeken. Klinkt logisch. Jammer dat er dan toch weer zoveel 'gear' voor nodig is, wilde het juist heel minimalistisch houden. Maar het kan dus wel. Heb een hele eenvoudige switch gezien: https://www.ebay.nl/itm/A...b5d4a1:g:cL4AAOSwzp1d-MOp
Maar er zijn er meerdere natuurlijk. Verder vroeg ik me af of deze bluetooth ontvanger ook zou werken: https://www.bol.com/nl/p/...3tDg7jEAQYAiABEgKjk_D_BwE
Denk het niet, want die uitgang zal waarschijnlijk niet passen in die switcher, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:44
Jackflash27 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:09:
[...]

Helder verhaal en dank voor het uitzoeken. Klinkt logisch. Jammer dat er dan toch weer zoveel 'gear' voor nodig is, wilde het juist heel minimalistisch houden. Maar het kan dus wel. Heb een hele eenvoudige switch gezien: https://www.ebay.nl/itm/A...b5d4a1:g:cL4AAOSwzp1d-MOp
Maar er zijn er meerdere natuurlijk. Verder vroeg ik me af of deze bluetooth ontvanger ook zou werken: https://www.bol.com/nl/p/...3tDg7jEAQYAiABEgKjk_D_BwE
Denk het niet, want die uitgang zal waarschijnlijk niet passen in die switcher, wel?
Daar moet dan weer een kabeltje tussen.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb geen kijk op BT dingen. Ik heb ervaring met drie stuks:

- Een Ugreen 30444E (15 piek, werkt prima)
- Een logitech BT receiver van 5 jaar gelden (werkte vaak goed, niet altijd)
- Dat cheape ding van 6 euro dat hier eerder is gepost (werkt ongeveer nooit)

En al m'n hoofdtelefoons doen het wel perfect :). Dat ding van 70 euro lijkt me vooral heel duur.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
JT schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:08:
[...]

Hoe wil je dat inzetten?
Platenspeler naar de aux in van de Marmitek.
Mini jack audiokabel (meegeleverd bij Marmitek) tussen aux in van speaker en aux out van Marmitek.
Via switch op de Marmitek kun je schakelen van aux naar Bluetooth.

Zou moeten kunnen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Jackflash27 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:40:
[...]

Platenspeler naar de aux in van de Marmitek.
Mini jack audiokabel (meegeleverd bij Marmitek) tussen aux in van speaker en aux out van Marmitek.
Via switch op de Marmitek kun je schakelen van aux naar Bluetooth.

Zou moeten kunnen lijkt me?
Pfoe, wat een moeilijk en prijzig gedoe voor een houtje touwtje aan elkaar geknoopte oplossing. Het zal wellicht werken. Je kunt ook voor 60 euro een tweedehands B&W Zeppelin Mini kopen die gegarandeerd beter klinkt, in de 30pin aansluiting een 5 dollar bluetooth-ontvanger plaatsen en dan met de afstandsbediening switchen tussen aux-in en bluetooth. En zo zijn er ongetwijfeld meer bluetoothluidsprekers waarmee dat kan. Zal je alleen wellicht wat research kosten om de juiste te vinden.Nu koop je iets dat je misschien met je volgende aanschaf niet meer nodig hebt en ik schat dat de restwaarde dicht bij de 0 ligt. Weggegooid geld.

Voor 70 euro + wat je terugkrijgt voor die speaker kun je misschien ook wel een minisetje vinden met bluetooth waarmee je kunt switchen van ingang met een afstandsbediening en op het apparaat.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
JT schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:55:
[...]

Pfoe, wat een moeilijk en prijzig gedoe voor een houtje touwtje aan elkaar geknoopte oplossing. Het zal wellicht werken. Je kunt ook voor 60 euro een tweedehands B&W Zeppelin Mini kopen die gegarandeerd beter klinkt, in de 30pin aansluiting een 5 dollar bluetooth-ontvanger plaatsen en dan met de afstandsbediening switchen tussen aux-in en bluetooth. En zo zijn er ongetwijfeld meer bluetoothluidsprekers waarmee dat kan. Zal je alleen wellicht wat research kosten om de juiste te vinden.Nu koop je iets dat je misschien met je volgende aanschaf niet meer nodig hebt en ik schat dat de restwaarde dicht bij de 0 ligt. Weggegooid geld.

Voor 70 euro + wat je terugkrijgt voor die speaker kun je misschien ook wel een minisetje vinden met bluetooth waarmee je kunt switchen van ingang met een afstandsbediening en op het apparaat.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik laat het er ook maar even bij, ik ben op zich tevreden met de speaker (ziet er erg mooi uit en klinkt redelijk goed). Dan maar het stekkertje erin en eruit halen. Of de platenspeler op bluetooth modus zetten, dan heb ik dat stekkertje niet nodig. Maar de geluidskwaliteit is dan wel een stuk minder. Tja, concessies...
Pagina: 1