Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen
Vraag
Alle reacties
Heb je in de instellingen wel de compiler opgegeven om je project te kunnen compileren en draaien?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Heb je wel een run configuration ingesteld? https://www.jetbrains.com...debug-configurations.html
ja dat helpt, maar nu geven de instellingen nog wat problemen.. ik kan geen main class ingeven.. ik weet niet precies wat ik daar moet invullen, maar de main class van mijn code aangeven lukt niet

[ Voor 3% gewijzigd door Plux op 05-01-2020 12:59 ]
Gokje, er is geen main methode in die class? Wat krijg je als je rechts klikt op de bestandsnaam? Bij een uitvoerbaar bestand kun je vanuit het context menu een run doen en/of een configuratie maken. Wat ook mogelijk is, is dat je het verkeerde projecttype hebt/er daar iets mis is.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
hier is mijn code, rechtstreeks uit n tutorial voor hoe een window te maken
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| import java.awt.*; import javax.swing.*; // Create a simple GUI window public class Buyme { private static void createWindow() { //Create and set up the window. JFrame frame = new JFrame("Simple GUI"); frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE); JLabel textLabel = new JLabel("Buy me",SwingConstants.CENTER); textLabel.setPreferredSize(new Dimension(300, 100)); frame.getContentPane().add(textLabel, BorderLayout.CENTER); //Display the window. frame.setLocationRelativeTo(null); frame.pack(); frame.setVisible(true); } public static void main(String[] args) { createWindow(); } } |
Mij lijkt het dat je project verkeerd geimporteerd of geopend is sinds de re-install. Je Buyme.java class staat buiten je sources root.
Probeer eens zoals de vorige reactie suggereerde de files in de src te zetten.
(rechtermuisknop -> refactor -> move) en dan /src achter de filepath typen.
Vervolgens kan je als volgt de code runnen (run in het dropdown menu)

Even terzijde: Swing is vrij oud. Ik denk dat je tegenwoordig beter JavaFX leert.
(rechtermuisknop -> refactor -> move) en dan /src achter de filepath typen.
Vervolgens kan je als volgt de code runnen (run in het dropdown menu)

Even terzijde: Swing is vrij oud. Ik denk dat je tegenwoordig beter JavaFX leert.
[ Voor 14% gewijzigd door GoldenBE op 09-01-2020 01:06 ]
Pagina: 1