Racestuur Thrustmaster T300 RS werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06 16:47
Goedemorgen,

ik heb al jaren een Thrustmaster T300 RS en maak daar met plezier gebruik van op mijn ps4 (gebruik hem nergens anders op). Vrijdagavond kreeg ik opeens het probleem dat hij heel raar ging kalibreren en daarna stond het stuur scheef.
Hier in het forum eens opgezocht en kwam ik tegen dat ik hem eens aan mijn pc moest hangen en firmware moest updaten. Ik had nog firmware 25 en de laatste was 29, dus klonk logisch.

Na de update, kwam pas echt de ellende. Hij doet helemaal niets meer. Alleen als ik de usb uit de pc haal, dan hoor ik het geluidje van ontkoppelen, maar op mijn pc wordt hij niet gevonden. Terug aan mijn ps4 gekoppeld en ook daar doet hij niets. geen kalibratie niets. Dus wie kan mijn helpen? Of is hij nu echt overleden en moet ik een nieuwe kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Oke, dus de software voor updaten vind ook niets? De applicatie die je daarvoor gebruikt? Want ik heb tijdens het updaten weleens de software vroegtijdig afgesloten en daarna deed het stuur niets meer. Opnieuw updaten lostte het op.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

j.f.otten schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:52:
Goedemorgen,

ik heb al jaren een Thrustmaster T300 RS en maak daar met plezier gebruik van op mijn ps4 (gebruik hem nergens anders op). Vrijdagavond kreeg ik opeens het probleem dat hij heel raar ging kalibreren en daarna stond het stuur scheef.
Hier in het forum eens opgezocht en kwam ik tegen dat ik hem eens aan mijn pc moest hangen en firmware moest updaten. Ik had nog firmware 25 en de laatste was 29, dus klonk logisch.

Na de update, kwam pas echt de ellende. Hij doet helemaal niets meer. Alleen als ik de usb uit de pc haal, dan hoor ik het geluidje van ontkoppelen, maar op mijn pc wordt hij niet gevonden. Terug aan mijn ps4 gekoppeld en ook daar doet hij niets. geen kalibratie niets. Dus wie kan mijn helpen? Of is hij nu echt overleden en moet ik een nieuwe kopen?
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad 3 weken geleden, behalve dat hij nog wel herkend wordt.

Voor de update kleine problemen na de firmware update grote problemen. 8)7

Ik heb maar een nieuwe gekocht was al een poosje uit de garantie. Maar is wel een beetje thrustmaster eigen, degelijkheid is niet fantastisch en een hoop mensen die problemen ervaren na een firmware update. Ik ga de nieuwe dan ook zeker niet updaten.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:20
Ik heb ook een T300 gehad met aardig wat problemen.
Heb je dit al geprobeerd? https://support.thrustmaster.com/en/kb/3490-en/
Hierdoor zou je stuur weer herkend moeten worden.

Als je stuur niet meer wil kalibreren en als een gek heen en weer tegen de eind stops aan knalt kan je de motor wel opnieuw kalibreren met software genaamd: TXRW_CalibMotor_v3_00

Mocht het stuur wel gewoon zijn kalibratie uitvoeren en vervolgens niet precies in het midden staan moet je je stuur precies recht zetten en vervolgens de knoppen: Start, Select en Mode gelijktijdig indrukken. Daarna zou je stuur weer netjes recht moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
Oelske schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:48:
Hierdoor zou je stuur weer herkend moeten worden.....
Ik heb dit nog niet geprobeerd dat ga ik vanavond gelijk doen en zo kijken of het lukt. Dank je wel alvast voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
Oelske schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:48:
Hierdoor zou je stuur weer herkend moeten worden.

Als je stuur niet meer wil kalibreren en als een gek heen en weer tegen de eind stops aan knalt kan je de motor wel opnieuw kalibreren met software genaamd: TXRW_CalibMotor_v3_00

Mocht het stuur wel gewoon zijn kalibratie uitvoeren en vervolgens niet precies in het midden staan moet je je stuur precies recht zetten en vervolgens de knoppen: Start, Select en Mode gelijktijdig indrukken. Daarna zou je stuur weer netjes recht moeten staan.
Oelske, je bent geweldig op mijn pc werkt het stuur weer en ik heb hem ook recht staan nu. Nu gauw testen op de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
Op de PlayStation ook aangesloten en hij werkt weer maar ik vind hem licht sturen en de Force Feed Back vind ik erg licht. Dus zijn er nog tips om die weer op het oude niveau te krijgen? De FFB staat in GTS al op 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 11:57
j.f.otten schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:38:
Op de PlayStation ook aangesloten en hij werkt weer maar ik vind hem licht sturen en de Force Feed Back vind ik erg licht. Dus zijn er nog tips om die weer op het oude niveau te krijgen? De FFB staat in GTS al op 100
De FFB torque bandbreedte gaat toch maar tot 10? Zit je wel naar de juiste instelling te kijken?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
Waar ik kijk is in de instelling van GTS zelf en daar is 100 en boven de 100 wordt het getal rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
Nu gaat het stuur toch weer heel haard van links naar rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
Dus maar eens op nieuw kalibreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Het kan zijn dat het volgende onderdeel kapot is in je stuur: https://www.shapeways.com...aster-tx-t300-repair-part , hierdoor kan het zijn dat de HAL sensor de magneet niet goed meer herkend en daardoor niet kan kalibreren. Toevallig heb ik afgelopen dagen meerdere keren het stuur open gehad voor vergelijkbaar issue. Bij mij zat er een grondingsdraad niet meer vast waardoor hij zijn calibratie verloor.

Als hij uit de garantie is kan je het beste even de top er afschroeven dan kan je al snel genoeg zien of er een probleem bij de HAL sensor zit.

[ Voor 13% gewijzigd door The Otherside op 05-01-2020 23:31 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:44

BM

Moderator Spielerij
@j.f.otten Vriendelijk verzoek om een volgende keer je laatste bericht te editten in plaats van te dubbel/tripleposten :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
The Otherside schreef op zondag 5 januari 2020 @ 23:30:
Het kan zijn dat het volgende onderdeel kapot is in je stuur: https://www.shapeways.com...aster-tx-t300-repair-part , hierdoor kan het zijn dat de HAL sensor de magneet niet goed meer herkend en daardoor niet kan kalibreren. Toevallig heb ik afgelopen dagen meerdere keren het stuur open gehad voor vergelijkbaar issue. Bij mij zat er een grondingsdraad niet meer vast waardoor hij zijn calibratie verloor.

Als hij uit de garantie is kan je het beste even de top er afschroeven dan kan je al snel genoeg zien of er een probleem bij de HAL sensor zit.
Ik zal morgen eens kijken of het een simpel iets is of niet. Indien niet, dan ga ik een nieuwe kopen, want wil wel weer kunnen racen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2000
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-05-2021
Waar kan ik het vermelde programma TXRW_CalibMotor_v3_0 vinden om te kunnen kalibreren want mijn stuur blijft ook na de update heen en weer knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
rob2000 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:41:
Waar kan ik het vermelde programma TXRW_CalibMotor_v3_0 vinden om te kunnen kalibreren want mijn stuur blijft ook na de update heen en weer knallen.
Lees hier even: https://forum.projectcars...n-Issue-at-startup-solved

In de OP staat een linkje naar een Dropbox account, daarin staat je kalibratiesoftware.
Pagina: 1