MacBook aansluiten op TV, geen signaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hoi,

Ik heb een late 2011 MacBook Pro (i5, 8GB, 500GB SSD) en omdat ik Plex de laatste tijd niet zo lekker meer vind werken, heb ik een mini DP naar HDMI kabeltje besteld, om van de laptop rechtstreeks naar de tv te gaan. Helaas krijg ik op zowel onze LG OLEDB7 als onze stokoude Philips LCD TV geen beeld.

In beide gevallen zie ik op de laptop wel dat hij de device herkent. Ik zie de opties om het scherm uit te breiden of synchrone weergave te starten waarbij ook het merk van beide tv's zichtbaar zijn. Ook knippert het beeld op de laptop een keer, waaruit ik afleid dat er wel iets gebeurt met het signaal. Op de tv's echter helemaal niks. Ik heb meerdere HDMI poorten geprobeerd. De kabel is splinternieuw.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik hoop dat ik ergens iets heel simpels over het hoofd zie in de settings van mijn laptop.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajgankema
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-07-2024
Hoi,

Ziet hij wel een tweede beeldscherm bij Systeemvoorkeuren->Beeldschermen?
Als je de Option-toets ingedrukt houdt wanneer je op 'Geschaald' klikt, zie je extra resoluties voor het tweede beeldscherm. Misschien dat je die eens aan kan passen en ook even kijken naar 50 of 60Hz.