Het is nu zondagochtend 05.45 en ik word van die k-muggen. Elektronisch racket heeft het begeven. Wat te doen en wat helpt tegen die beesten?
Het is hartje winter.. Denk dat er ergens in je kruipruimte water lekt, ofzo. Dat blijft staan en tevens er ergens een hittebron dat water warm houdt, ofzo. Vinden mugjes leuk.KoningTuur schreef op zondag 5 januari 2020 @ 05:48:
Het is nu zondagochtend 05.45 en ik word van die k-muggen. Elektronisch racket heeft het begeven. Wat te doen en wat helpt tegen die beesten?
Of je woont ergens op het zuidelijke halfrond. Haal dan van die wierrook-dingen. Je hebt van die rode wierrook cirkels voor muggen. Komt een stofje vrij en houden ze niet van. Geen idee of het de gezondheid schaadt. Ik heb die dingen vroeger gebruikt.
Of van de drugs afblijven..
Klamboe werkt het allerbeste. Dat, of de bron vinden het stilstaande water.
Steam/Discord: Flimovic
Dit. Wij hebben de lente/zomer/herfst een gigantische klamboe (je kan naast een kingsize bed staan en dan nog sta je binnen de klamboe) en dat is het meest ideale wat er is.Flimovic schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:38:
Klamboe werkt het allerbeste. Dat, of de bron vinden het stilstaande water.
En een mug horen en weten dat die toch niet bij je kan komen is het fijnste wat er is. Want dan is het gezoem opeens niet irritant meer. En ze geven het best snel op.
Uhh.ja als je midden in de winter nog last hebt van muggen, dan is een vliegenmepper idd symptoombestrijding. Kan bijna niet anders of je hebt nesten in huis.
Midden in de winter? Diezelfde winter waarin ik tot nu toe al drie keren de autoruiten heb moeten krabben?
Zoeken naar stilstaand water? Het regent al maanden vrij regelmatig, ik zou het eerder knap vinden als je géén plas water vindt.
TS: hier zitten ook veel muggen in de omgeving. Maar ieder raam dat ik open zet heeft ook een hor, dus binnen is het netjes mugvrij. Dat zou ik je dan ook aanraden.
Zoeken naar stilstaand water? Het regent al maanden vrij regelmatig, ik zou het eerder knap vinden als je géén plas water vindt.
TS: hier zitten ook veel muggen in de omgeving. Maar ieder raam dat ik open zet heeft ook een hor, dus binnen is het netjes mugvrij. Dat zou ik je dan ook aanraden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Wat je ook nog kunt proberen is een flesje tea tree olie openen en door de kamer laten verdampen. Houden ze ook niet van. Het heeft echter wel een sterke geur.
Kussen ernaar toe gooien, dat heb ik vorige maand tijdens kerst (ja kerst) meerdere malen gedaan om 2 muggen om het leven te brengen. Ik zat toen aan de kust van Nederland, waar die beesten gewoon actief bleken te zijnKoningTuur schreef op zondag 5 januari 2020 @ 05:48:
Voor het wegjagen: Citroenkaars of citroencreme gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 05-01-2020 12:57 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dank allemaal zover. Natuurlijk zal stilstaand water de bron zijn. Ik vermoed mijn kruipruimte. Maar moet ik dan een verdelgingsdienst of zo inroepen, of kan ik er bijvoorbeeld een enorme sloot schoonmaakazijn in mieteren? Klamboe is moeilijk, aangezien er al een grote plafondventilator hangt (voor 's zomers tegen de muggen...) en horren heb ik overal in huis. Nee, ze sneaken ergens doorheen. Inmiddels gebruik ik een nat washandje; dat oppervlak is groot genoeg om ze te killen. Tips blijven welkom, vooral als je ervaring hebt met die elektrische (220) stekker-dingen. Fijn dat jullie meedenken!
[ Voor 0% gewijzigd door KoningTuur op 05-01-2020 18:18 . Reden: foto van mug erbij ]
een Dyson stofzuiger. Zuig je ze zo op als ze in de buurt vliegen.
Citroensap of citroen schillen in de kamer neerleggen wil ook wel eens helpen.
Dit is al veelvuldig besproken en aangezien je genoeg tijd hebt gehad om een nieuwe electrocuter te kopen, een slotje.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()