Gezocht hosting, geen vps, eigen ip, cpanel, ssd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fnm308
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-07-2024
Mijn vraag
ik krijg het niet gevonden, managed hosting voor 5 websites, geen vps daar dit langzamer is dan shared op ssd.
Met eigen ip en cpanel, liefst van uit datacentrum amsterdam i.v.m. snelheid.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.alle grotere spelers heb ik al gebeld, maar deze combinatie krijg ik dus niet gevonden. Wie kan mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waar komt de wijsheid vandaan dat een vps langzamer is dan shared hosting? Conceptueel zie ik dat niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Savvii heeft een managed pakket voor 5 sites, geen idee of ze ook cpanel hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

VPS is absoluut niet langzamer dan shared hosting... Als dat wel zo is moet je het afnemen bij een andere partij of je VPS beter inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
TS noemt VPS, maar bedoelt denk ik Network Storage. Dat is inderdaad trager dan een lokale SSD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

schakenraadjuh schreef op zondag 5 januari 2020 @ 00:47:
TS noemt VPS, maar bedoelt denk ik Network Storage. Dat is inderdaad trager dan een lokale SSD.
Denk niet dat hij dit bedoeld want dat heeft verder vrij weinig met de vraag te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Brummetje schreef op zondag 5 januari 2020 @ 01:01:
[...]

Denk niet dat hij dit bedoeld want dat heeft verder vrij weinig met de vraag te maken.
VPS’en in een cloudomgeving draaien vaak op netwerk storage zodat de VPS eenvoudig naar een andere hypervisor verplaatst kan worden. Door deze netwerk storage oplossing heerst bij velen het idee “VPS = traag”. Staat een VPS op een hypervisor met lokale SSD storage, dan is de VPS aanzienlijk sneller en heb je alleen een kleine overhead van je virtualisatielaag. In een goede virtualisatie-omgeving is die overhead in een gemiddelde web-applicatie marginaal merkbaar.

TS zegt, geen VPS want traag. Ik denk wel degelijk dat hij hier dus het Netwerk Storage deel van een VPS mee bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fnm308
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-07-2024
Hartelijk dank voor de reacties, Vanuit een andere hoek kreeg ik gisteren nog advies
Altushost heeft wat blijkt nodig te zijn, zal morgen contact met ze opnemen.

Nu over de vraagstelling wat betreft VPS langzamer dan shared, dit klopt inderdaad.
We hebben divers testen gedaan nadat volgens de serverjongens op een met zijn vieren gedeelde Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2698 v3 @ 2.30GHz speed: 2300 MHz (16 cores – 32 threads) met 4 cpu threads (dedicated threads) en 4 gb ram en op SSD. (is toch snel zat zou ik zo zeggen)
Voordeel was eigen ip en het zou sneller zijn.
Nu de testen wijzen het tegendeel ik ga altijd uit van de consument die de laadtijd / respond het belangrijkste vindt. De VPS blijkt gemiddeld 1.6 sec respons te hebben en de shared hosting 550ms.Dit vanuit Frankfurt en Londen getest.
Dit verschil is duidelijk zichtbaar immers de klant ziet de afbeeldingen laden op de VPS en op de shared niet. (nee geen cache probleem) En we hebben alles gelijk gehouden, immers ging het me niet om de kosten maar om de beleving voor de klant. Hopelijk hebben jullie er wat aan.
Mocht iemand een beter idee hebben, ik sta er open voor om het uit te proberen.
Geniet van de zondag!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@Fnm308 Ik geloof d'r niets van dat een VPS per definitie trager is dan shared hosting.
Juist aan een VPS kun je heel specifiek resources toekennen, waardoor de performance near-native is. (Je verliest hooguit een paar % performance.)

De traagheid die je omschrijft heeft waarschijnlijk alles te maken met de inrichting van de VPS en/of de onderliggende server, niet met het feit dat het en VPS is.

(Het leuke is, die shared hosting waar jij het over hebt, draait waarschijnlijk *ook* op een "VPS", een virtuele machine. Een VPS is niets anders dan een reguliere virtuele machine, waar jij het alleenrecht op hebt. Onderliggende techniek is vrijwel identiek.)

[ Voor 24% gewijzigd door unezra op 05-01-2020 12:05 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Fnm308 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:38:
Hartelijk dank voor de reacties, Vanuit een andere hoek kreeg ik gisteren nog advies
Altushost heeft wat blijkt nodig te zijn, zal morgen contact met ze opnemen.

Nu over de vraagstelling wat betreft VPS langzamer dan shared, dit klopt inderdaad.
We hebben divers testen gedaan nadat volgens de serverjongens op een met zijn vieren gedeelde Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2698 v3 @ 2.30GHz speed: 2300 MHz (16 cores – 32 threads) met 4 cpu threads (dedicated threads) en 4 gb ram en op SSD. (is toch snel zat zou ik zo zeggen)
Voordeel was eigen ip en het zou sneller zijn.
Nu de testen wijzen het tegendeel ik ga altijd uit van de consument die de laadtijd / respond het belangrijkste vindt. De VPS blijkt gemiddeld 1.6 sec respons te hebben en de shared hosting 550ms.Dit vanuit Frankfurt en Londen getest.
Dit verschil is duidelijk zichtbaar immers de klant ziet de afbeeldingen laden op de VPS en op de shared niet. (nee geen cache probleem) En we hebben alles gelijk gehouden, immers ging het me niet om de kosten maar om de beleving voor de klant. Hopelijk hebben jullie er wat aan.
Mocht iemand een beter idee hebben, ik sta er open voor om het uit te proberen.
Geniet van de zondag!
De ene host is de andere niet (er zijn zelfs 2 manieren om vps te hosten; via hypervisor, zodat je vaste resources hebt en via containerization, waar je vaak een gedeelde kernel hebt), zonder dergelijke details is het lastig de waarde van jouw tests te bepalen en zegt bovenstaande dus eigenlijk nog niet zo heel veel.

Vps obv containerization is goedkoper en hebben vaak storage via een san, waar een vps via een hypervisor eigen resources (en dus ook storage) heeft. Duurder, maar ook veel betere performance.

@Fnm308 ik zou even verder kijken naar reviews voor AltusHost; https://www.hostsearch.com/review/altushost-review.asp heeft niet veel, maar wel alarmerende reviews.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 05-01-2020 12:33 ]

Pagina: 1