Surround sound systeem/set kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nout43
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik zoek een?
Surround sound set, bij voorkeur draadloze (achter)speakers vanwege de ruimte.

Wat is je budget?
~€400, mag oplopen als je er echt meer voor terugkrijgt.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
films/tv te kijken. Maar ook om muziek via mijn telefoon af te spelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Edifier S760d, dit ligt wel iets boven het budget maar zie hier wel erg positieve reviews over maar de achterspeakers zijn bedraad.

Sony BDV-E2100, ik zoek een set zoals dit eigenlijk, alleen heb ik een paar negatieve reviews over de geluidskwaliteit gelezen.

Welke vragen heb je hier nog over?
is het mogelijk om een set aan te sluiten op wifi en dan wanneer niet gebruikt wordt door de TV het bijvoorbeeld in je Spotify app erbij staat?

Beste antwoord (via Nout43 op 05-01-2020 14:40)

Verwijderd

Nout43 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:34:
Oke:
-Draadloze (achterspeakers)
-Vooral TV/films maar moet ook muziek via telefoon kunnen afspelen.
-Surround effecten belangerijker dan audiokwaliteit.
-max. €750
Dat ga je niet redden met 750 euro. Ga eens zoeken en kom dan eens terug om te vragen of het wat is wat je hebt gevonden.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:41
Wat is belangrijker, goed geluid of de surround effecten bij films? Bij dit budget zou ik naar een setje actieve stereo speakers kijken, zoals bijvoorbeeld deze Pricewatch: Audioengine A5+. Vijf speakers, een subwoofer en versterkers bij dit budget gaat geen bevredigend geluid geven naar mijn mening.....

[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 04-01-2020 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nout43
martyw schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 22:55:
Wat is belangrijker, goed geluid of de surround effecten bij films? Bij dit budget zou ik naar een setje actieve stereo speakers kijken, zoals bijvoorbeeld deze Pricewatch: Audioengine A5+. Vijf speakers, een subwoofer en versterkers bij dit budget gaat geen bevredigend geluid geven naar mijn mening.....
Belangerijkste is wel de surround effecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nout43
Met welk budget zou je dan toch wel een redelijke set kunnen krijgen? Ben bereid om meer geld uit te geven dan €400.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

In mijn beleving is dit de goedkoopste goede surroundset die je kunt krijgen waar ik tevreden mee zou zijn:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Versterkers en receiversDenon AVR-X1600H€ 374,-€ 374,-
1SpeakersJamo S 803 HCS (Wit)€ 420,64€ 420,64
1SpeakersJamo S 808 (Wit)€ 199,-€ 199,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 993,64

Zoals je ziet, is dat 2,5 keer jouw budget. Dus je zult toch echt een budget moeten stellen. Er zijn ook massa's mensen erg tevreden met dit (300 piek): pricewatch: Logitech Z906

Draadloze achterspeakers is typisch iets wat je in soundbars hebt. Heel veel mensen (waaronder ik) vinden soundbars niet acceptabel voor muziekweergave. Geen idee hoe veeleisend jij bent. Maar bij elke soundbar of alles in 1 setje met plastic sattelietspeakers ga je wel mensen vinden die het slecht vlinden klinken...

Je zal iets meer richting moeten geven en zelf iets beter moeten weten wat jouw max budget is. Elke 100 euro erbij is weer beter in audioland... Dat setje wat ik plaatste van 1000 euro is wat mij betreft ook de absolute instap namelijk. Voor 2000, 3000 en 4000 stel ik zo eentje samen die ik beter vind

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nout43
Niemand in ons huis is een echte audiofiel. Als ik een maximum moet stellen is dat €750. Draadloze achterspeakers is toch wel iets wat ik erg fijn zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:19
Misschien is tweedehands een optie? Audio apparatuur schrijft snel af dus je zou zo iets kunnen kopen wat een stuk beter klinkt voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nout43 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:21:
Niemand in ons huis is een echte audiofiel. Als ik een maximum moet stellen is dat €750. Draadloze achterspeakers is toch wel iets wat ik erg fijn zou vinden.
Ok, maar het ene voorbeeld wat je gaf heeft dat al niet. Welke sets overweeg je en waar twijfel je precies over?

Realiseer je dat draadloze achterspeakers altijd een kabel hebben, soms naar een versterker, soms naar een stopcontact (versterker in de speaker ingebouwd), tenzij ze op batterijen werken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nout43
JvS schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:20:
[...]

Ok, maar het ene voorbeeld wat je gaf heeft dat al niet. Welke sets overweeg je en waar twijfel je precies over?

Realiseer je dat draadloze achterspeakers altijd een kabel hebben, soms naar een versterker, soms naar een stopcontact (versterker in de speaker ingebouwd), tenzij ze op batterijen werken ofzo.
Ja naar stopcontact is het probleem niet. Alleen naar de versterker toe wordt een probleem. Die Edifier heeft inderdaad geen draadloze achterspeakers alleen zag daar heel veel positieve beoordelingen over en dan ben ik wel bereid om toch op een of andere manier een oplossing voor de kabel te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok, dan kan ik je helaas niet helpen. Je zult iets concretere vragen moeten stellen. Wil je gewoon het beste voor 750 euro, of moet het draadloos, maar dan heb je wel wat mindere kwaliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nout43
Oke:
-max. €750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:21

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Zijn draden een optie?
Dan heb ik je een dm gestuurd. Heb mijn complwte wharfedale set in de verkoop.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nout43 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:34:
Oke:
-max. €750
Dat ga je niet redden met 750 euro. Ga eens zoeken en kom dan eens terug om te vragen of het wat is wat je hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Mogelijk, met extra investering: https://www.coolblue.nl/home-cinema-sets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
Even snel bij elkaar gezocht,

5.1 speaker set: https://www.teufelaudio.n...5-mk3-5-1-set-p16912.html

Teufel had vroeger een setje om speakers draadloos te maken, namelijk deze maar is niet meer leverbaar.
https://www.teufelaudio.n...station-4-mk2-p13529.html

Alternatief Setje om speakers draadloos te maken
https://www.bol.com/nl/p/...iaHCuI91ZjWBoCfBMQAvD_BwE

Receiver:
pricewatch: Denon AVR-X1600H

Totaal: 833,40

Nog steeds boven je budget, maar dan heb je het wel draadloos...Of het ook zo goed werkt als beschreven vraag ik mij af. Het speaker setje van Teufel is niet een hoogstandje, maar wellicht voor jou genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat wil je er op aansluiten? Alleen de tv en je telefoon? Of ook bijv. een blurayspeler of een spelcomputer?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1