PC 1200 euro op en aanmerkingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik heb met wat hulp van een vriend deze samenstelling voor een nieuwe pc gemaakt. Aangezien ikzelf niet zo veel ervaring heb met de nieuwe componenten die zijn uitgekomen vorig jaar weet ik niet of deze build werkt. Graag jullie mening over mijn keuze en ik ontvang graag verbeterpunten/goede alternatieven.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga er voornamelijk op gamen, ik zal ook voor mijn werk op de PC bezig zijn maar dat is voornamelijk online.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik blijf het liefst rond de 1300 marge met een top van 1400.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoop het hiermee te kunnen bereiken, Ik hoop wel dat ik voldoende werkgeheugen heb, verder heb ik de afweging gemaakt om voor deze videokaart te gaan in plaats van de 5700 XT: pricewatch: MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X maar omdat ik geen zin heb in een te warme videokaart viel deze weg. Maar Ik weet helaas niet zo veel dus alle gedachten en expertise is welkom :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X Boxed€ 220,50€ 220,50
1MoederbordenGigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0)€ 106,-€ 106,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 WindForce 2X 8G (rev 3.0)€ 430,-€ 430,-
1BehuizingenCooler Master N400 KKN1€ 59,-€ 59,-
1MonitorenSamsung U28E590DS Zilver, Zwart€ 199,90€ 199,90
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 82,99€ 82,99
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,65€ 92,65
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 161,-€ 161,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.352,04

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop vooral dat ik hiermee de Total War games goed kan spelen, verder zijn de meeste games niet zo heel zwaar.

Ga je overklokken?
nee

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 07-01-2020 17:41)

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-08 15:04
- De 3600x is de prijs niet waard ten opzichte van de 3600
- Gigabyte b450 mobo's zijn niet top, je kan beter voor de msi tomahawk gaan.
- De MSI RX 5700 xt trekt wellicht meer stroom, maar de bouwkwaliteit is wel beter dan de Gigabyte 2070
- Voor geheugen en ssd zijn goedkopere opties beschikbaar

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat bedoel je met een warme videokaart? Een GPU met een hoge temperatuur? Dat is gewoon de keuze van de fabrikant, die je overigens zelf kan veranderen. Kwestie van de target temperatuur aanpassen. Niet dat het overigens nuttig is, de fabrikant heeft hier al over nagedacht.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ziet er uit als een prima build. Je zou nog kunnen overwegen om de 3600 i.p.v. de 3600X. Het verschil tussen deze twee is niet merkbaar, scheelt je toch weer ~€30.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-08 15:04
- De 3600x is de prijs niet waard ten opzichte van de 3600
- Gigabyte b450 mobo's zijn niet top, je kan beter voor de msi tomahawk gaan.
- De MSI RX 5700 xt trekt wellicht meer stroom, maar de bouwkwaliteit is wel beter dan de Gigabyte 2070
- Voor geheugen en ssd zijn goedkopere opties beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie wel voor de antwoorden, ik zal de 3600 nemen ipv de 3600x,
Over de videokaart ben ik onzeker omdat ik reviews heb gelezen over de MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X. Men was tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding maar hij wordt te warm en daardoor viel de pc uit. met name daarom dacht ik beter af te zijn met de Gigabyte 2070, als er iemand kan zeggen waarom ik toch voor de 5700 moet gaan dan hoor ik dat graag!
Wat het moederbord betreft, dan ga ik er vanuit dat ik dan beter voor de MSI B450 Tomahawk kan gaan. na wat meer te hebben gelezen ben ik het er mee eens.
Geheugen en ssd zal ik dan nog even verder naar zoeken.

Fijn dat jullie de tijd nemen om jullie expertise te delen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:31
De N400 is geen beste behuizing. Koeling is matig, er komt veel stof binnen, ruimte om kabels weg te werken schittert door afwezigheid en het geluidsniveau van de fans is vrij hoog. pricewatch: Fractal Design CORE 2500 doet het stukken beter voor een lagere prijs. Andere alternatieven zijn oa pricewatch: be quiet! Pure Base 500 Zwart, pricewatch: Corsair Carbide Series 270R Closed en pricewatch: be quiet! Pure Base 600 Zwart
RGB geheugen is onzin in een dichte behuizing. pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK is goedkoper en nog beter compatibel met Ryzen 3xxx ook.
De ssd kan nog een paar tientjes af door pricewatch: XPG SX8200 Pro 1TB te nemen. Presteert gelijk aan een 970 EVO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:04:
dank jullie wel voor de antwoorden, ik zal de 3600 nemen ipv de 3600x,
Over de videokaart ben ik onzeker omdat ik reviews heb gelezen over de MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X. Men was tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding maar hij wordt te warm en daardoor viel de pc uit. met name daarom dacht ik beter af te zijn met de Gigabyte 2070, als er iemand kan zeggen waarom ik toch voor de 5700 moet gaan dan hoor ik dat graag!
Wat het moederbord betreft, dan ga ik er vanuit dat ik dan beter voor de MSI B450 Tomahawk kan gaan. na wat meer te hebben gelezen ben ik het er mee eens.
Geheugen en ssd zal ik dan nog even verder naar zoeken.

Fijn dat jullie de tijd nemen om jullie expertise te delen!
Complete onzin wbt besproken XT, daar zal wel meer niet in orde zijn. Prima GPU als XT zijnde. 2070 Super is vaak duurder en presteert wat beter over het algemeen. maar ik zou geen €455,- uitgeven aan RTX2070(niet super)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal naar een andere behuizing kijken, bedankt voor de info daarover!
Verder zal ik dan denk ik nog even in dubio blijven over de videokaart. Bedankt voor iedereen die mij zo heeft kunnen helpen!
Pagina: 1