Het is al weer eventjes geleden dat ik een eigen systeem heb samengesteld. (Laatste keer was 2008) en mijn huidige PC is een samenraapsel van componenten uit het oude systeem en de desktop van mijn vriendin.
Het een en ander raakt nu wat gedateerd en het zelf in elkaar zetten kriebelt ook weer. Omdat ik niet alles meer op de voet volg heb ik vanuit de Best Buy Guides, wat geblader door het forum hier, reviews van hier en de buren een systeem samengesteld wat volgens mij wel aan onze wensen moet voldoen. Toch zou ik graag nog even laten checken of ik geen gekke dingen doe hier.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornaamste 2 bezigheden zijn videobewerking (Cyberlink Powerdirector) en strategy/sim gaming; Europa Universalis/Civilization/Transport Fever/Total War etc. Ik gebruik 2 22 inch syncmaster 226BW schermen van 1680x1050 pixels.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is tussen €1000 en €1500. (waarbij mijn twijfel nu zit of ik wat extra geld in de videokaart zal stoppen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x Syncmaster 226BW monitor
Logitech G15 toetsenbord
Logitech G9 Muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu de volgende wenslijst samengesteld:
wenslijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor AMD processor met Nvidia videokaart, maar dit is vanuit historie en dus flexibel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn vorige behuizing was een Antec P190, super stil, met grote trage ventilatoren. De desktop van mijn vriendin die we nu gebruiken is (vind ik) zeer luidruchtig, dus graag weer wat stiller.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Een sanity check, en misschien een goede tip voor een simpele upgrade.
Het een en ander raakt nu wat gedateerd en het zelf in elkaar zetten kriebelt ook weer. Omdat ik niet alles meer op de voet volg heb ik vanuit de Best Buy Guides, wat geblader door het forum hier, reviews van hier en de buren een systeem samengesteld wat volgens mij wel aan onze wensen moet voldoen. Toch zou ik graag nog even laten checken of ik geen gekke dingen doe hier.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornaamste 2 bezigheden zijn videobewerking (Cyberlink Powerdirector) en strategy/sim gaming; Europa Universalis/Civilization/Transport Fever/Total War etc. Ik gebruik 2 22 inch syncmaster 226BW schermen van 1680x1050 pixels.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is tussen €1000 en €1500. (waarbij mijn twijfel nu zit of ik wat extra geld in de videokaart zal stoppen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x Syncmaster 226BW monitor
Logitech G15 toetsenbord
Logitech G9 Muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu de volgende wenslijst samengesteld:
wenslijst
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X570 GAMING X | € 155,05 | € 155,05 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define XL R2 Black Pearl | € 120,- | € 120,- |
| 2 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS16G4D32AESB | € 73,- | € 146,- |
| 1 | Optische drives | LG BH16NS55 Zwart | € 75,05 | € 75,05 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 92,65 | € 92,65 |
| 2 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 129,90 | € 259,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.222,60 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor AMD processor met Nvidia videokaart, maar dit is vanuit historie en dus flexibel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn vorige behuizing was een Antec P190, super stil, met grote trage ventilatoren. De desktop van mijn vriendin die we nu gebruiken is (vind ik) zeer luidruchtig, dus graag weer wat stiller.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Een sanity check, en misschien een goede tip voor een simpele upgrade.