Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Autoramen door vuurwerk vervuild, hoe schoon te maken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:04
S'middags 1 januari onze auto's maar eens goed gewassen omdat ze zo smerig waren door al dat vuurwerk.
Echter krijg ik de ramen niet goed schoon, net of vlekken in zitten. Als de ramen droog zijn zie je het (bijna) niet maar bij een beetje regen zie je de vlekken zitten als de ruitenwissers er over heen gaan.

Ik heb al nagellak remover en alcohol geprobeerd maar dat gaf vooralsnog geen resultaat. Nu durfde ik dat ook maar op een klein stukje omdat ik bang was om meer te vernielen.

Iemand een tip om het weer netjes te krijgen?

Beste antwoord (via boers706 op 18-01-2020 20:49)

• Tijmen
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:33
boers706 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:21:
[...]

Nee helaas niet, gisteren was het droog en zag je er niets van maar vanochtend regende het en viel het meteen weer op. Ik denk dat ik hem dit weekend eens door de wasstraat rij en er een wax op doe. Misschien dat het helpt.

Een andere optie is zoals @Ivysaur in zijn link poste om het raam te laten polijsten. Ik weet niet wat zoiets moet kosten maar er zit ook al behoorlijk steenslag op dus als dat duur is vind ik dat zonde.
Ik had hier ook last van, met name op de voorruit. Met een flinke regenbui of autoruit spray ging het er niet af. Maar gisteren door een goede wasstraat in Utrecht gereden en alles is weer schoon _/-\o_

Alle reacties

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
-

Ivysaur wijzigde deze reactie 13-01-2020 10:00 (97%)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bladen van de ruitenwissers al eens schoongemaakt? Vergeten velen, geeft vreemde effecten ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• boers706
The Eagle schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 21:23:
Bladen van de ruitenwissers al eens schoongemaakt? Vergeten velen, geeft vreemde effecten ;)
Je ziet de vlekken ook als je van buiten op het raam kijkt. Ik zal anders eens kijken of ik er morgen een foto van kan maken.

• boers706
Bedankt voor de tip.

Net nog geprobeerd om een foto te maken maar op de foto kun je het niet zien.

boers706 wijzigde deze reactie 05-01-2020 14:35 (14%)

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 21-01 17:18
Dasty - beter spul bestaat er niet.

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:36
@boers706 is het al gelukt om je ruiten goed schoon te krijgen? Ik heb sinds oud&nieuw hetzelfde. Auto is van augustus, dus niet super oud.Zitten ineens vlekken/soort druipers op de ruit als hij nat is en er gewist wordt. Auto zat verder helemaal onder zwart en rood van het vuurwerk, dus dat dit hierdoor veroorzaakt is durf ik wel te beweren.

De wijzen komen uit het Oosten!

• boers706
NoepZor schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:38:
@boers706 is het al gelukt om je ruiten goed schoon te krijgen? Ik heb sinds oud&nieuw hetzelfde. Auto is van augustus, dus niet super oud.Zitten ineens vlekken/soort druipers op de ruit als hij nat is en er gewist wordt. Auto zat verder helemaal onder zwart en rood van het vuurwerk, dus dat dit hierdoor veroorzaakt is durf ik wel te beweren.
Nee helaas niet, gisteren was het droog en zag je er niets van maar vanochtend regende het en viel het meteen weer op. Ik denk dat ik hem dit weekend eens door de wasstraat rij en er een wax op doe. Misschien dat het helpt.

Een andere optie is zoals @Ivysaur in zijn link poste om het raam te laten polijsten. Ik weet niet wat zoiets moet kosten maar er zit ook al behoorlijk steenslag op dus als dat duur is vind ik dat zonde.

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

5220wp

Klopt, Dasty van de Wibra is geweldig spul!

Fairy wijzigde deze reactie 08-01-2020 10:25 (23%)

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:33

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

[...]

Hmm.. misschien herinner ik het me verkeerd maar volgens mij had ik mijn raam laten vevangen en was het 300 euro ofzo. Misschien gewoon een nieuw raam? Wel even offerte doen want het is al een tijdje geleden en het kan ook 600 geweest zijn.

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:33
[...]

Ik had hier ook last van, met name op de voorruit. Met een flinke regenbui of autoruit spray ging het er niet af. Maar gisteren door een goede wasstraat in Utrecht gereden en alles is weer schoon _/-\o_

• CriticalHit_NL
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09:27
Ik heb het nu zo al een aantal jaar meegemaakt maar in mijn ervaring verdwijnen die rare vlekken tijdens het ruiten wissen na verloop van tijd wel na een aantal keren door de regen te hebben gereden, eens in paar maanden de ramen schoon te maken en de ruitensproeier met enige regelmaat eens te gebruiken.

Merk overigens zelf wel dat de ruiten soms een beetje wazig kunnen schoonvegen nadat deze weer eens met glasreiniger in aanraking zijn geweest (en de ruitenwissers worden ook schoongemaakt) maar na een aantal regendagen valt het allemaal wel weer mee.

De Bosch Aerotwins ruitenwissers doen het na ruim 3 jaar verder nog prima op de 206. :)

Maak zelf geen gebruik van anti-vries spray gezien dat ook voor een vettige waas op de ramen kan zorgen, in de tijden dat er gestrooid wordt kan die troep die opspat op de ruiten ook vegen veroorzaken, gewoon meermaals een keer de ruitensproeier gebruiken en het valt wel weer mee.

De ruit vervangen lijkt me nogal een overdrijving, de ruiten zullen na verloop van tijd toch wel weer krasjes e.d krijgen, en dan maar hopen dat het bedrijf het goed monteert zonder dat er lekkages ontstaan...

Overigens even apart gezien van de ruiten maar het is sowieso aan te raden snel na het vuurwerk je auto schoon te maken, dat kruit van vuurwerk kan schade aan je lak veroorzaken, net zo goed dat je vogelpoep beter niet kan laten zitten.
Het is mogelijk zelfs beter om te auto ook in de was te zetten voor oud en nieuw voor een beschermlaag, maar goed dat kost nog meer werk tenzij je het geen probleem vind door een krasstraat te rijden die dit aanbiedt.

Toch maar een vuurwerk verbod dan en de gemeentes een show te laten organiseren op een meer afgelegen plek buiten de wijken? O-)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Dasty ruitenreiniger bedoel je, niet de 'ontvetter'

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• boers706
Nadat ik deze week de linkeronderkant van het raam schoongemaakt had met valma quick polish en daar geen nadelige gevolgen van heb gezien, heb ik vandaag het hele raam hiermee behandeld en alle aanslag is verdwenen.

Het product is hier niet voor bedoeld maar ik ben in ieder geval geholpen ;) en rij weer met een mooi schoon voorraam.

http://82.73.117.58/volvo/valma.png

Dit product had ik al een tijdje terug bij de karwei gekocht.

@NoepZor

boers706 wijzigde deze reactie 12-01-2020 09:01 (22%)

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 21-01 17:18
Hackus schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:16:
[...]

Dasty ruitenreiniger bedoel je, niet de 'ontvetter'
Die heb ik toch ook gelinkt?

• zunrob
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:38
Zijn er mensen die het met deze Dasty ruitenreiniger weg hebben gekregen? Polijsten gaat me nu net iets te ver. Daarnaast vraag ik me af of je daar geen beschermlaag (zonwerend o.i.d.) eraf poetst.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True