Toon posts:

Gel Shall save us all

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou zat ik vanmorgen ff naar het nieuws te kijken en ik ving wat op over een poeder die wolken kon laten verdwijnen.. :?

Ja je leest het goed wolken verdwijnen, de poeder vermengd zich met het water en vormt zo een soort gel, maarumm... wat ik me nu afvraag, wat heb je nou liever, druppeltjes water op je knar, of een lading gel over de straat.. :P

ik weet het niet hoor, 1 ding is zeker, Sience Rulez!! :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zilvernitraat bedoel je?

Zo kan je regen voorkomen, werd eg veel gebruikt bij de olympische spelen van 1980 in Moskou, konden ze regenwolken onderscheppen zodat het tenminste droogbleef in het stadion.

Of het praktisch is? neuh?

Verwijderd

hehe, sochtends ff koppie uit het raam steken :)

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:23

koboy

Heb een idee voor een icon

Op donderdag 02 augustus 2001 15:42 schreef ecteinascidin het volgende:
Zilvernitraat bedoel je?

Zo kan je regen voorkomen, werd eg veel gebruikt bij de olympische spelen van 1980 in Moskou, konden ze regenwolken onderscheppen zodat het tenminste droogbleef in het stadion.

Of het praktisch is? neuh?
Volgens mij is dit soort milieuvervuiling tegenwoordig gelukkig verboden. Zilver is nl. een zwaar metaal, en moet dus in het zware metalen afvalvat (in elk geval toen ik scheikunde studeerde).
Maar daarbij, volgens mij hebben de russen (tenminste de machthebbers) nooit echt veel om het mileu gegeven.

Ook wil ik geen gel op mijn kop, geeft zo'n troep in mijn integraalhelm! :)

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De correlatie zware metalen en milieu is echter helaas nooit gelegt.
Je wilt niet weten wat er met nieuwjaar allemaal voor troep in de lucht gaat, maar als ooit een greenpeace activist daarachter komt is het einde vuurwerk.

Of dat kunstmatig laten regenen handig is? Niet meer tegenwoordig.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:23

koboy

Heb een idee voor een icon

Op donderdag 02 augustus 2001 16:21 schreef ecteinascidin het volgende:
De correlatie zware metalen en milieu is echter helaas nooit gelegt.
Je wilt niet weten wat er met nieuwjaar allemaal voor troep in de lucht gaat, maar als ooit een greenpeace activist daarachter komt is het einde vuurwerk.

Of dat kunstmatig laten regenen handig is? Niet meer tegenwoordig.
Ach kunstmatig regenen kan handig zijn als ik daardoor mijn regenpak niet aan hoet te trekken (dat lijkt n.l. op Romeins worstelen).

De relatie zware metalen - milieu is wel degelijk gelegd. Gif over de aarbol verpreiden is namelijk een vorm van mileuvervuiling, en van zware metalen is dacht ik al lang geleden geleden vastgesteld dat ze giftig zijn.

Ik geef toe dat ik een paar keer met oudejaar een 20 tal kleine stukjes vuurwerk heb afgestoken.... Maar ik rijd ook lekker rond op mijn brommer....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:28

Elvhenk

Madam Mikmak

Seraphim bedoelt dit: http://www.nu.nl/document?n=38437

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ze zullen wel een zwaar hygroscopische organische verbinding hebben gemaakt: de toepasbaarheid blijft echter behoorlijk kut.

Geen enkele tyfoon zal erdoor voorkomen worden aangezien je wel meer dan 4 ton aan die gelrommel nodig hebt. Voor de leuk, meer niet.

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 15:42 schreef ecteinascidin het volgende:
Zilvernitraat bedoel je?

Jawh, klopt. Had ik laatst een documantaire over gezien op televiesie (of dat over de olymische spelen ging wistik niet... maar wel iets dergelijks)
Resultaat->geen regen, maar milieu werd er ook niet blijer op
En het kost ook nog eens vermogens....

Verwijderd

Net ff artikel gelezen,
Dus Het regent dan geen water, maar gel... hmmzz. kweet niet wak liever heb.. helemaal plakkerig worden, of gewoon beetje nat...

Verwijderd

mja volgens de uitvinders is het biologisch verantwoord omdat de gel oplost in zeewater :?

lekker hoor .. hoeveel water zit er in een gemiddelde regenwolk ?

hoeveel gel zal dat opleveren ? ..

als dat in amsterdam neerkomt hoe krijgen we al die zooi naar de zee dan ? laat staan van alles en iedereen af..
dan heb je dus weer een regen bui nodig om die gel weg te spoelen :P
brilliant die uitvinders :+

maar hoe lastig die tornado's ook zijn ik vind dat we niet met het weersysteem moeten knoeien ..
die wolken en regen hebben een doel..

oa het afkoelen van de aarde dmv. de thermodynamica ( ofzowiets )

dit soort acties met gel lijken mij de globale opwarming te bespoedigen

Verwijderd

het lost misschien wel op, maar dat betekent niet dat als er schadelijke materialen in worden gebruikt ze niet zomaar verdwijnen, strax zijn de hele oceanen uitgeroeid omdat iemand het zonodig droog wilde hebben
Pagina: 1