Hoi allen,
Al jarenlang fervent tweakers gebruiker/lezer maar nog nooit actief geweest op forum, tot nu!
Ik sta op het punt een nieuwe laptop te kopen. Heb al flink op de site zitten kijken en denk dat een Lenovo Legion Y540 voor mij de beste keuze is. (mooie specs, geen schreeuwerige kijk-mij-gamer-zijn laptop)
Ga de laptop ook zakelijk gebruiken dus vandaar;). Vind de optie op werkgeheugen uit te breiden ook wel leuk.
Om nog wat verder in te gaan op gebruik:
- 30% Zakelijk gebruik buitenshuis (Office, Excel, Citrix, InDesign, Photoshop)
- 40% Casual gaming (Cities: Skylines, Anno 1800 e.d. en af en toe CS:GO)
- 20% Hobby Audio productie (ProTools via Mbox, met flink instrumenten en effecten)
- 10% Hobby CAD- ontwerp (Inventor, Solidworks)
Ik zit nu te twijfelen tussen 2 modellen:
- pricewatch: Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX0081MH)
- pricewatch: Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX0080MH)
De ene heeft een betere GPU (RTX 2060 vs GTX 1660 ti) en de andere de betere CPU (I7-9750H vs I5-9300H). Ik vind het lastig in te schatten wat de verschillen zijn tussen deze componenten.
Gezien mijn gebruik, welke keuze zouden jullie mij adviseren?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Al jarenlang fervent tweakers gebruiker/lezer maar nog nooit actief geweest op forum, tot nu!
Ik sta op het punt een nieuwe laptop te kopen. Heb al flink op de site zitten kijken en denk dat een Lenovo Legion Y540 voor mij de beste keuze is. (mooie specs, geen schreeuwerige kijk-mij-gamer-zijn laptop)
Ga de laptop ook zakelijk gebruiken dus vandaar;). Vind de optie op werkgeheugen uit te breiden ook wel leuk.
Om nog wat verder in te gaan op gebruik:
- 30% Zakelijk gebruik buitenshuis (Office, Excel, Citrix, InDesign, Photoshop)
- 40% Casual gaming (Cities: Skylines, Anno 1800 e.d. en af en toe CS:GO)
- 20% Hobby Audio productie (ProTools via Mbox, met flink instrumenten en effecten)
- 10% Hobby CAD- ontwerp (Inventor, Solidworks)
Ik zit nu te twijfelen tussen 2 modellen:
- pricewatch: Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX0081MH)
- pricewatch: Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX0080MH)
De ene heeft een betere GPU (RTX 2060 vs GTX 1660 ti) en de andere de betere CPU (I7-9750H vs I5-9300H). Ik vind het lastig in te schatten wat de verschillen zijn tussen deze componenten.
Gezien mijn gebruik, welke keuze zouden jullie mij adviseren?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!