Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-05 20:18
hallo allemaal,

Zojuist heb ik bovenstaande monitor aangeschaft en aangesloten.
Wat mij opvalt is dat er veel lichte (voornamelijk wit) tinten, laat zien met grijs ertussen.
Het is een beetje hetzelfde als dat wanneer je beeldscherm vies is en er stof op zit. Het beeld lijkt wel smerig, maar dat is het niet. Op een donkere achtergrond lijkt dit een stuk minder / niet aanwezig te zijn.

Iemand enig idee wat dit is? Waarschijnlijk een instelling o.i.d.?

Als er vragen zijn, laat maar weten, het is wat lastig om uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat heb je zelf gedaan aan instellingen etc om het beter te krijgen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbreede
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:07
Heb je eventueel een foto? Kan je uitleggen wat je had verwacht en waarom het niet aan je verwachtingen voldoet? Heb je al verschillende andere beelden op het scherm getoverd?

Why so serious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
Hackus schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:58:
Wat heb je zelf gedaan aan instellingen etc om het beter te krijgen ?
Ik heb zelf op internet even gekeken voor het calibreren van het scherm en of er meer mensen hetzelfde hebben. Heb de gamma een beetje veranderd om te kijken of dit werkte en heb de kleuren (rood, groen, blauw) aangepast. Verder de brightness nog aangepast. Zal even een foto uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
Bobbreede schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 17:00:
Heb je eventueel een foto? Kan je uitleggen wat je had verwacht en waarom het niet aan je verwachtingen voldoet? Heb je al verschillende andere beelden op het scherm getoverd?
Ik heb even een foto geupload naar de voglende site. Als het makkelijker kan, hoor ik het graag.
Op foto 1, zie je het wellicht in het linker gedeelte, of in de bovenbank in het grijs.
Op foto 2, zie je het op het gedeelte waar Launch staat.
https://ibb.co/7j6HvSK
https://ibb.co/5KKD50z

Ik had verwacht dat het witte gedeelte, wit zou zijn. Ik zie nu allemaal grijze / vage vlekken. Dit is niet mooi, niet duidelijk en vind dat ik teveel geld daarvoor heb betaald. Hoe donkerder het beeld, des te minder problemen hiermee. Sterker nog, als het donker is, is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbreede
Foto 2 lijkt een screenshot/printscreen van je scherm dus die zal niet weergeven wat jij bedoelt.
Foto 1 oogt zover te beoordelen idd wat flets, maar wel te verwachten van een TN paneel. Ook is de Tweakers website wellicht niet helemaal het juiste voorbeeld. Hier heb je namelijk de optie dat de achtergrond automisch donkerder wordt, afhankelijk van de tijd. Hierdoor wordt alles dus wat donkerder/grijzer.

Kan je wellicht eens een foto maken van een kleurrijke afbeelding? :)

Why so serious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
Bobbreede schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 19:46:
Foto 2 lijkt een screenshot/printscreen van je scherm dus die zal niet weergeven wat jij bedoelt.
Foto 1 oogt zover te beoordelen idd wat flets, maar wel te verwachten van een TN paneel. Ook is de Tweakers website wellicht niet helemaal het juiste voorbeeld. Hier heb je namelijk de optie dat de achtergrond automisch donkerder wordt, afhankelijk van de tijd. Hierdoor wordt alles dus wat donkerder/grijzer.

Kan je wellicht eens een foto maken van een kleurrijke afbeelding? :)
Hierbij nog een afbeelding.
https://ibb.co/FYdnS9S

Ik zag zojuist inderdaad dat er een scherm is gebruikt welke behoorlijk mat is. Dit kan het natuurlijk wel verklaren. Het wend wel, maar scherp is anders. (Misschien moet ik dan ook wel naar IPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbreede
Dan denk ik dat dat inderdaad een goede conclusie is :) Als het een foto is die je hebt gemaakt dan vind ik het er eigenlijk best prima uitzien! Heb je TN en IPS al eens vergeleken in de winkel? Wellicht een open deur die ik nu in trap...

Why so serious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
Als ik het in de games zie, is het ook echt mooi en een grote verbetering waar ik vanaf kom.
Lees nu op internet ook dat er een dikke matte coating is gebruikt welke de Dell S2417DG niet heeft. Ik ga nog een paar nachtjes slapen wat is daarvan vind haha.

Ik heb het eerlijk gezegd niet gekeken, maar ga dat de volgende keer zeker doen.

Thnx voor het meedenken i.i.g. :)
Pagina: 1