Vraag

• Ciske
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Goeiedag!

Voor een of andere reden als ik mijn SSD trim, loopt die een tiental seconden op 100% en is die gedurende die tijd traag.

Wat zou hier de aanleiding van kunnen zijn?

Foto: https://prnt.sc/qjb51v

[Voor 7% gewijzigd door Ciske op 04-01-2020 16:30]

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:27
De SSD is druk met garbage collection omdat je zojuist een trim commando geeft?

• Ciske
  • Niet online
jeroen3 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:31:
De SSD is druk met garbage collection omdat je zojuist een trim commando geeft?
Ik vond het nogal vreemd omdat die in het begin dit probleem niet had.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 18:43

Tens

My brain hurts

hoe vaak doe je het dat 10 seconden een probleem is?

één keer per jaar 10 sec traag lijkt me geen probleem....

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Ciske
  • Niet online
Tens schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:34:
hoe vaak doe je het dat 10 seconden een probleem is?

één keer per jaar 10 sec traag lijkt me geen probleem....
Keertje per week. En ik vraag waarom dat hij dit doet, ik zeg niet dat het een groot probleem is.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:12

sapphire

Die-hard pruts0r

Doet je OS geen garbage collection/TRIM ?

Gabriël ITX

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:27
In het begin was er waarschijnlijk minder op te ruimen of te verplaatsen. Geen idee wat die controller exact uitvoer, maar hij mag er toch best even over doen?

Normaal doet windows dit optimaliseren op de achtergrond en heb je er niet zoveel last van.

• Ciske
  • Niet online
jeroen3 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 17:11:
In het begin was er waarschijnlijk minder op te ruimen of te verplaatsen. Geen idee wat die controller exact uitvoer, maar hij mag er toch best even over doen?
Natuurlijk mag dat. Maar ik was er niet helemaal gerust in. Dus ik dacht: ik vraag het even hier.
jeroen3 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 17:11: Normaal doet windows dit optimaliseren op de achtergrond en heb je er niet zoveel last van.
Heb er nog niet op kunnen letten of 'ie dat heeft als hij optimaliseert.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee