Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jpstaman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 21:43
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, vooral de wat oudere games overigens, maar wel met optie om het nieuwe wat uit gaat komen te kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer het onder de 1000 te houden, maar dat hangt waarschijnlijk erg af van of ik op 1440 of 1080 wil gaan spelen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eigenlijk draait deze topic hier om. Ik heb nog een 1060 GTX 6GB in mijn pc zitten en alhoewel die op termijn wel vervangen moet worden natuurlijk, lijkt hier het probleem nog niet te zitten. De vraag is dus eigenlijk of ik deze mee wil nemen naar een nieuw systeem om die 400 voor een grafische kaart er over een jaar ofzo in te stoppen, of dat het slimmer is deze ook gelijk te vervangen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe zit ik te kijken naar de twee BBG systemen van deze maand. Ik ben 1440 gewend, maar 1500 euro is me op het moment erg veel geld.

Ga je overklokken?
In principe niet nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Nou, zoals eerder al aangegeven gaat het eigenlijk om dit: ik zit te overwegen om een systeem samen te stellen op basis van een van de twee BBG systemen van deze maand. Maar ik vraag me af of ik een deel van de kosten kan uitstellen door voorlopig nog even mijn 1060GTX 6GB in een van die systemen te gebruiken. Heeft een van jullie enig idee hoe ver ik nog met deze kaart kom op dit moment?
En daarnaast, ik speel vooral city building spellen en dergelijke en ik merk dat bij deze probleem de bottleneck niet in de grafische kaart zit maar in andere aspecten. Heeft het 1500 euro BBG model veel meerwaarde over het 800 euro model wat dit betreft? Of draait dat vooral om het enablen van de grafische prestaties?

Met vriendelijke groet,
Jan

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@jpstaman Wat is je gehele huidige systeem ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• jpstaman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 21:43
i5-2500 3.30 Ghz.
16 GB ram (weet het merk even niet zeker meer)
ASRock P67 Pro3
Crucial ssd van 500GB
WD HDD van 2 TB

De voeding weet ik zo snel niet zeker (heb hem niet bij de hand).