Toon posts:

Autodeuren vergelijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Aangeziennik 2 nieuwe deuren nodig had voor mijn auto was ik benieuwd of iemand weet waar ik de chassisnummers kan vergelijken van de demontage auto en mijn auto? Ik weet dat een garage dit eventueel kan doen, maar nu blijkt dat ik een verkeerde deur heb gekregen dus wil ik de volgende graag op chassisnummer vergelijken om te kijken of dit gaat passen. Iemand idee waar dat kan?

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Op je kentekenbewijs staat precies waar het chassisnummer staat. Vaak is dat op een balk of paneel onder de motorkap.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Verwijderd

Topicstarter
de nummers heb ik wel, alleen zoek ik een site waar ik de nummers kan vergelijken om te kijken of de deur vande demontage auto gaat passen!

Verwijderd

Chassisnummer nummer vergelijken lijkt me vrij lastig.
Per definitie is het chassisnummer van A niet gelijk aan B

Dus je zal de onderdeel nummers van de huidige deuren even moeten opzoeken, en vervolgens die nummers controleren bij de nieuw te leveren onderdelen.

Merk en type auto?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2020 15:25 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
https://www.vindecoderz.com/

Op die site kan je wel de informatie bij je nummer krijgen.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-11 10:04
types/bouwjaren halen uit chassisnummers? denk dat je alleen bij garages/dealers terecht kunt.

Afgezien van het verschil tussen 3 en 5-deurs zou type en bouwjaar afdoende moeten zijn bij bestelling. Ook bij slooponderdelenhandelaars. Waar komt doe foute deur vandaan, en waarom past die niet?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat voor deur heb je besteld, en wat heb je ontvangen?

Onderdelen zelf hebben zelden een nummer wat te herleiden is naar een chassis overigens. Vaak wordt er alleen een onderdeelnummer in gestanst.

Maar in principe zou een deur zo moeilijk niet moeten zijn, afgezien van de kleur misschien.

Verwijderd

Topicstarter
Via de garage hoorde ik dat wanneer ik van beide auto s de chassinummers had deze persoon dat kon controleren. Dit heeft gewerkt bij de achterdeur, en past daadwerkelijk ook. Alleen is de persoon nu niet te bereiken komende tijd ivm vakantie. De voordeur had geen chassisnummer maar die meneer van de sloot vertelde 100 procent zeker te weten dat het van een hatchback kwam.. eenmaal geplaatst blijkt hij niet te passen. Daarom dacht ik, misschien kan ik dit zelf uitzoeken, als de garage dat ook kan, maar misschien kunnen zij ergens bij waar alleen garages bij kunnen. Gaat om een mazda 626 hatchback uit 2001. Waarschijnlijk kwam de voordeur dus uit een station of iets dergelijks en zat de man van de sloop mis. Dus ik heb nu een zwarte voordeur gevonden maar wil dus het chassinummer vergelijken aangezien deze uit 2003 komt.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mazda 626 HB loopt dacht ik van 1999 tot half 2002.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht van 1997 tot half 2002, maar kan het mis hebben. Heb hier namelijk 2 chassisnummers van 2 modellen uit 1997, en het chassisnummer van mijn model uit 2001, moet dus alleen kijken of dit past, geen idee wat van alle variabelen de juiste is.

Bedankt voor alle reacties trouwens

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hackus schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 15:55:
Mazda 626 HB loopt dacht ik van 1999 tot half 2002.
Model van voor de facelift heeft zo te zien dezelfde deuren.

Zou het kunnen dat er een deur voor een sedan is geleverd?
Dit zou geen lastige zoektocht moeten zijn, heeft er eentje zitten slapen vrees ik.

edit: 97 was overigens wel het jaar van de modelwisseling van het 'gladde' model naar het wat vierkantere. Als ze een deur van een <=97 model hebben opgestuurd, snap ik wel dat het niet past :P

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 04-01-2020 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat het dan van een sedan afkomt .. jaartal stond namelijk op 2001. Dan moet het wel van een sedan zijn. Vreemde is dan wel dat het spatbord rechtsvoor wel past, die kwam van zelfde auto als de verkeerde deur. Die van 2003 die ik nu op het oog heb zou lijken te passen, maar het model van mijne is 97-2002 ...! Maar denk dat ik er zo wel uit kom, lag inderdaad iemand te slapen dan.

Bedankt voor de hulp
Pagina: 1