Telepathie, en de menselijke geest

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31771

Topicstarter
Biologers zeggen dat het menselijke brein niks meer is dan miljarden schakelaartjes en centrale zenuwstelsels, maar nu vraag ik me af hoe de volgende dingen kunnen gebeuren.

Jullie hebben vast wel allemaal gehad dat je over straat loopt, en opeens het gevoel krijgt dat iemand naar je kijkt, en je draait om, en ja, er staat een of andere persoon naar je te kijken die dan verlegen doorloopt.

Nog een voorbeeld:
je loopt voorbij iemand, en je krijgt opeens de drang om 8eruit te kijken, en terwijl jij omkijkt kijkt de andere persoon net tegelijkertijd om.

Ik heb met dit soort dingen heel vaak ervaring. Ook leert de martial art waar ik op zit, mij deze zesde zintuig extra gevoelig te maken. Ik kan seriues zomaar mensen om laten kijken door bepaalde gevoelens en gedachten in hun richting te stromen,projecteren, hoe je het ook wilt noemen. Bijna iedereen kan dit, maar je moet er gewoon op oefenen.

Ook bijvoorbeeld, vlak voordat de telefoon gaat, had ik al het gevoel dat ie af zou gaan, en sta ik zonder dat ik het weet naast de telefoon te w8en.

Nu denk ik ook inderdaad dat het menselijke brein uit schakelaartjes onstaat enzo, maar mischien heeft het menselijke brein een soort krachtveld, waarmee je signalen uit kan zenden. Bijvoorbeeld, als je een kamer inloopt, en zonder gezichten te zien weet je al meteen dat iedereen droevig is.

Meningen graag, ik wil ook graag jullie ervaringen op dit gebied weten. Als je dit allemaal bullshit vind, post dan liever nix plz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31755

Of het allemaal schakelaartjes enzo zijn weet ik niet hoor, maar ik snap wat je bedoeld..

ik heb meer het gevoel alsof je dan meer gebruik gaat maken van het creatieve aspect van het brein, zoals weleens is vermeld gebruiken wij als mens slechts een heel klein percentage van ons brein, terwijl wij als we het helemaal zouden gebruiken, onvoorstelbare dingen zouden kunnen doen, telepathie, magnetische velden en zooimanipulatie van objecten blah blah jak jak..

Ik geloof zeer zeker in het 6e zintuig, ik denk dat iedereen wel eens zoiets heeft gehad van het over de straat heen lopen en die dingen aanvoelen.

Ik heb heel vaak dejavu gevoelens.. dan ben ik met een paar vrienden aan het praten ofzo, en dan heb ik zo'n beetje het gevoel dat ik het allemaal al eens eerder heb meegemaakt.. Nou wil ik niet meteen gaan opperen dat ik in een vorig leven geloof ofzo.. helemaal niet, dat vind ik een beetje bull, maaaruumm.. vreemd is het wel.

life is cool... :)

-SeRaPHiM-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uhuh, heel vaak heb ik ook dat ik met iemand aan het praten ben, en opeens krijg ik dan een zeer naar akelig gevoel.

En als ik stoned ben krijg ik het zogenaamde (zo noem ik het) reality complex. Ik krijg het gevoel alsof alles nep is, en philosofeer dan de raarste dingen, maarja

Trouwens, als een mens heel boos of bang is, kan hij 10x zn eigen gewicht tillen, en kracht uitzetten. dus waaro mniet dingen laten bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:25

Alpine

Twisted animator

Ik heb ook ooit zoiets raars meegemaakt ja. Ik droomde dat ik dacht dat m'n radiowekker te hard stond. En vlak daar na ging m'n radiowekker af en er kwam een knoei hard geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik bedoel niet zozeer heet beinvoeden van objecten met fysieke kracht, meer het beinvloeden met mentale kracht (matrix stijl zal ik maar zeggen..)

heb je vast wel es gezien in zo'n maffe playstation reclame, waar zo'n kereltje met die messen aan't spelen is..

reality or fiction..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Op donderdag 02 augustus 2001 16:02 schreef -SeRaPhiM- het volgende:
ik bedoel niet zozeer heet beinvoeden van objecten met fysieke kracht, meer het beinvloeden met mentale kracht (matrix stijl zal ik maar zeggen..)

heb je vast wel es gezien in zo'n maffe playstation reclame, waar zo'n kereltje met die messen aan't spelen is..

reality or fiction..
Ben jij nou met een tweede user-id op jezelf aan het reageren ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:? wat :?

ik reageer op x-zero.. dacht ik :?

toch??? uhhh... laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9942

Meest hardnekkige discovery-onwaarheid: we gebruiken 100 procent van onze hersenen. Alleen niet allemaal tegelijk.

Als er ooit nog een FAQ komt, moet dat er ZEKER in...

Maar back to the point, als jij dat echt kan, nodig ik je uit om het een keertje te komen demonstreren. Dan gaan we een eindje wandelen in het centrum van Wageningen op een drukke dag, en mag jij bij laten we zeggen 100 mensen proberen ze om te laten kijken, en daarna bij 100 mensen geen invloed uitoefenen. De resultaten publiceren we hier... Zo'n onderzoek moet in een uurtje te doen zijn.

Als je zo'n controversiele claim hebt, is het tijd die onafhankelijk en nauwkeurig te onderzoeken tenslotte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17601

Op donderdag 02 augustus 2001 15:52 schreef X-ZERO het volgende:
en philosofeer dan de raarste dingen, maarja
Dat doe ik altijd, zelfs als ik nuchter ben :) just 4 the fun of it

Hmm.. persoonlijk denk ik zelf dat telepathie te maken zou kunnen hebben met hersengolven (die al geconstateert zijn) door het volledig(er) gebruiken van de hersenen zouden ze eventueel in elkaar kunnen overlopen tussen 2 individuen (mits ze dicht genoeg bij elkaar staan)
Hierdoor worden de gedachten van de personen gesmolten, en kabwam, telepathie... (alhoewel er van tele dan weinig sprake is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15368

Op donderdag 02 augustus 2001 15:52 schreef X-ZERO het volgende:
Trouwens, als een mens heel boos of bang is, kan hij 10x zn eigen gewicht tillen, en kracht uitzetten. dus waaro mniet dingen laten bewegen?
Het meer kunnen tillen heeft alleen maar te maken met een adrenaline-boost die je krijgt wanneer je in een bepaalde gemoedstoestand terecht komt. Normaalgesproken gebruik je maar 30% van je maximale spierkracht. Als de adrenaline door je lijft pompt, wordt dit percentage dus opgevoerd.

Daar is niks paranormaals aan en heeft dus ook niks te maken met geestelijke krachtvelden. Dat argument gaat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 17:40
Ik ben eens in Indonesië bij een demonstratie geweest waar geblindoekte mensen met hun handen van papier konden lezen (dus geen braille) en ballen konden vangen die naar hun toe werden gegooid. Zou dat ook via het zesde zintuig werken of is het gewoon een training van de bestaande zintuigen?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araphor
  • Niet online
Voorbeeldje van gisteren:

Ik loop over straat, acht uur 's avonds. We lopen met z'n vijfen. Ik vraag: "Wie weet er hoe laat het is?" Ik zeg er meteen achteraan voor de gein: "Een uur of twee?"

Op PRECIES hetzelfde moment zegt er iemand: "Het is twee uur."

We zeggen met z'n tweeën op exact hetzelfde moment hetzelfde 'verkeerde' antwoord.

Ik denk dat dit een goed voorbeeld kan zijn van telepathie. Ook heb ik regelmatig als ik bijvoorbeeld aan een bepaald woord denk, dat tegelijkertijd of binnen twee seconden dat woord gezegt wordt door iemand in mijn omgeving.

Wat me ook vaak gebeurd is dat ik ergens op bijvoorbeeld een poster aan de muur een woord lees terwijl op hetzelfde moment het woord gebruikt wordt door iemand die in de buurt is.
X-ZERO "Ook bijvoorbeeld, vlak voordat de telefoon gaat, had ik al het gevoel dat ie af zou gaan, en sta ik zonder dat ik het weet naast de telefoon te w8en."
Dit had ik gister; ik wilde m'n telefoon uit m'n zak halen, nèt voordat hij daadwerkelijk afging.
-SeRaPhiM- "Ik heb heel vaak dejavu gevoelens.. dan ben ik met een paar vrienden aan het praten ofzo, en dan heb ik zo'n beetje het gevoel dat ik het allemaal al eens eerder heb meegemaakt.. Nou wil ik niet meteen gaan opperen dat ik in een vorig leven geloof ofzo.. helemaal niet, dat vind ik een beetje bull, maaaruumm.. vreemd is het wel."
Dit had ik ook gister. Ik heb het wel vaker, maar gister duurde het ruim een minuut. Dat is erg lang voor een deja vu.
(ps. Ik geloof wel in vorige levens, maar niet per sé dat alle deja vu's daar vandaan komen)
Alpine "Ik heb ook ooit zoiets raars meegemaakt ja. Ik droomde dat ik dacht dat m'n radiowekker te hard stond. En vlak daar na ging m'n radiowekker af en er kwam een knoei hard geluid uit."
Wat ik ook vaak heb, is dat als ik m'n wekker zet, ik wakker wordt NET voor hij afgaat. Soms 10 seconden, soms een minuut. Maar altijd net vóór de wekker afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araphor
  • Niet online
budi "Ik ben eens in Indonesië bij een demonstratie geweest waar geblindoekte mensen met hun handen van papier konden lezen (dus geen braille) en ballen konden vangen die naar hun toe werden gegooid. Zou dat ook via het zesde zintuig werken of is het gewoon een training van de bestaande zintuigen?"
Ik denk dat dit wel met een ander zintuig te maken heeft ja. Er is wel eens een documentaire over op Discovery geweesd (die ongetwijfeld nog wel eens herhaald gaat worden) waarin te zien is dat mensen, die in een afgesloten kamer zitten kunnen 'zien' wat er op een schilderij in de kamer naast hun staat. Ik denk dat dit volgens het zelfde principe werkt als die geblindoekte mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26783

ik heb al ene paar keer voorgehad dat ik net als die andere persoon 1 minuut ofzo voor de wekker afgaat m'n ogen open (zelf al heb ik lang nog niet genoeg slapa gehad)
dit is meestal wanneer ik die dag iets moet doen waar ik me un druk maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:26

Nicap

Tsssk....

Ok, telepathie. Ik vind het wel iets wat kan bestaan.

Volgens mij zijn er ook wel dieren die dat hebben/gebruiken.

Als je een zwerm vogels ziet vliegen gaan ze soms compleet de andere kant uit. En dan gaat er niet 1 vogel, maar gaan ze alle 200 op exact hetzelfde moment die kant uit. Precies hetzelfde met scholen vis. Heeft iemand daar een verklaring voor? Ik neig om te zeggen dat dat telepathies is, maar kan natuurlijk net zo goed iets anders zijn.
Als je maar niet gaat zeggen dat het bijv. een windvlaag is ofzo(in case bij de vogels), want dat lijkt me van niet.

Als vogels en vissen het kunnen kunnen wij het toch ook wel?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mischien is het dat vogels en vissen gewoon superreflexen hebben, e daardoor snel kunnen draaien. MAar ik denk inderdaad dat dieren het hebben, vooral omdat ze niet kunnen praten, mishcieni s he tbij ons mensen "Verdwenen" omdat we altijd praten en zo communiceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29310

Heb je weleens langs iemand gelopen en het kippenvel staat tot op je rug! Dat je ineens een totale afschuw van een persoon hebt, net of er een intern waarschuwings systeem in werking steld. Brrr...

Of dat iemand schrikt, gewoon aan tafel zit je met 3 mensen en het angst gevoel dat diegene heeft slaat direct over op de drie andere en dan zit je als een stel mietjes ergens aan tafel waar de sfeer al niet te best was.

En van dat slapen dat heb ik dus ook, lig je lekker te slapen maar je weet je moet om 7 uur op. Om nog geen paar minuten voor 7 ben je gewoon wakker, voordat de wekker gaat. Ik dacht altijd dat het was dat er een interne klok gaat lopen die het gewoon bijhoud, want ik heb een extreme hekel aan het geluid van de wekker :)

Maar wat ik denk is dat een mens een bepaald soort energie uitstraald in allemaal verschillende patronen en dat je soms dat opvangt en daardoor ook telepatisch kan zijn. Met energie kan ook bedoeld worden de ziel, dat zie ik namelijk als een soort aanwezige (en voor altijd) energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

een mogelijke verklaring:
De mens bestaat uit twee delen: een lichaam en een geest.
De hersenen (deel van het lichaam) verzorgen de besturing van het lichaam op instinctief nineau, en vormen tevens de interface tussen de Geest en het lichaam.

met deze theorie is behoorlijk wat te verklaren. Alles wat we niet snappen schuiven we gewoon op de geest...

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16964

je loopt voorbij iemand, en je krijgt opeens de drang om 8eruit te kijken, en terwijl jij omkijkt kijkt de andere persoon net tegelijkertijd om.
weet niet of dit met telepathie te maken heeft. Het is meer de blik in de ogen van de ander die jou er toe maakt dat je om gaat kijken. Een blik in de ogen van de ander als: "help", of "wow!", oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 17:43

drice

Loading...

Wat ik ook vaak heb, is dat als ik m'n wekker zet, ik wakker wordt NET voor hij afgaat. Soms 10 seconden, soms een minuut. Maar altijd net vóór de wekker afgaat.
Dat hebben heel veel mensen omdat je tegen je bio klok zegt wanneer je wil opstaan.
Daarom ben ik ook meestal een of twee minuten wakker voordat de wekker gaat.

Wat ik wel vaak heb als ik aan een liedje denk en ik zet de radio aan dat net dat liedje speelt

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 08-06 15:09

MaDLiVe

.-Observer-.

Op woensdag 08 augustus 2001 14:37 schreef drice het volgende:

[..]

Dat hebben heel veel mensen omdat je tegen je bio klok zegt wanneer je wil opstaan.
Daarom ben ik ook meestal een of twee minuten wakker voordat de wekker gaat.

Wat ik wel vaak heb als ik aan een liedje denk en ik zet de radio aan dat net dat liedje speelt
Dit heeft met de lichtinval in je kamer te maken.

Dat 2de is een vorm van deja vu, het deja vu is te verklaren met de traagheid van je zintuigen, je hebt welles een gebeurtenis waar je midden inzit en dan besef je opeens dat je dit alles eerder hebt gezien. Dit heeft te maken met het vergelijken en waarnemen met zintuigen van dingen, je ziet iets en dat wordt opgeslagen in je cortex vervolgens wordt dit weggeschreven naar het korte termijnsgeheugen, en vervolgens zie je hetzelfde en dat wordt vergeleken met eerdere beelden (hetzelfde beeld van luttele 100ste seconden geleden) en hups je wist wel dat je dit al eerder had gezien, alleen je weet niet precies wanneer dat was, simpelweg omdat die gegevens van de seconden daarvoor nog niet goed zijn onthouden.
Beetje ingewikkeld verhaal, maar volgens mij was dit 1 van de theorien achter deja vu.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araphor
  • Niet online
Dit heeft met de lichtinval in je kamer te maken.
Ik heb het ook zeer regelmatig dat ik wakker wordt *vlak* voordat de wekker gaat, en in mijn kamer is het altijd even donker, omdat ik houten luiken voor het raam heb zitten.

Geen lichtval dus 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 08-06 15:09

MaDLiVe

.-Observer-.

Sjit happens :-), er zijn idd ook enkele theorien over hersendelen die de tijd bijhouden, maar meestal gebeuren deze dingen toch via zintuigen, iets waaraan je kan herkennen dat het tijd is om wkkr te worden, dit gaat onbewust natuurlijk.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9942

Wat heeft op tijd wakker worden met telepathie te maken??? Of zijn jullie allemaal experts in het lezen van de gedachten van je wekkerradio?

Ik zou dat eerder gedeeltelijk toeschrijven aan toeval, en gedeeltelijk aan een interne klok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:32

Elvhenk

/me hartje GO

Ik word alleen maar net voor de wekker afgaat wakker als ik gestresst ben, en dat is niet echt een goeie voorwaarde voor telepathie.
Ik noem dat ook geen telepathie, dan ben je alleen te strak afgesteld op je daginhoud.

Telepathie is zoiets als:
Mijn man zegt: "zeg..." En ik zeg "ja vind ik ook een goed idee". En hij heeft dan niet gezegd waar hij het over had, maar we ik reageerde wel op wat hij bleek te bedoelen (naar de bioscoop gaan). Soms denk ik echt dat hij het hardop zei, maar dat is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 10:59

Simkin

Bzzzzz

Ik geloof in een synchronisatie proces, het delen van een impuls/gedachte/gevoel.
Je praat niet met elkaar maar je deelt een gedachte.
Mensen die elkaar zeer goed kennen zijn hier extra gevoelig voor (1 eige tweelingen, zeer goede vriend(in)en).

"Je zit al een minuut sterk te denken aan een persoon, eten of een bepaalde handeling en het persoon langs je begint er toevallig over; Hoe zou het met xxx gaan; ik heb zin in een suikerspin"

Dan heb je dus zenders en ontvangers.
Ik geloof dat, bij sommigen mensen, 1 van de 2 (of beidden) verder is ontwikkeld.
aanvoelen van mensen/mensenkennis niet alleen psychologie/agogiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araphor
  • Niet online
Mensen die elkaar zeer goed kennen zijn hier extra gevoelig voor
Ik denk dat dit wel klopt, ik heb het inderdaad vaker bij mensen die ik redelijk tot goed ken dan met mensen die ik vrijwel niet ken. Alleen is het vaak niet zo dat ik 'al een minuut' ergens aan denk, maar meer een spontane gedachte, die dan opeens door de andere persoon hardop wordt gezegd.

Maar ook gebeurd het vaak dat ik ergens een woord lees, terwijl dat woord op het zelfde moment door iemand gebruikt wordt. Zou dat ook een vorm van telepathie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar is een theorie over:

als iemand dus zegt waar je net aan denkt is het dus precies andersom..

diegene zegt het.. en jij gaat er aan denken, doordat er een vertraging optreed in de geest, lijkt het voor de mens alsof diegene zegt waar jij aan denkt, de tijd tussen het denken en het zeggen is namenlijk zo miniem alsof het lijkt dat ie helemaal wegvalt..

heb ik eens wat over op discovery gezien (dus kan maar zo je rijnste onzin zijn :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[beetje offtopic]
Maar om nog even terug te komen op die deja vu's.. ik heb me nu een beetje verdiept in dat lucid dreaming en volgens mij heeft dat een grote invloed op deja vu's..

wat ik dus bedoel is dat wat je eerder hebt gedroomd je later nog een keer meemaakt.
[/beetje offtopic]

enuhh.. nog iets anders.. ik heb een neefje waarmee ik zeer sterke telepathische neigingen heb, heel vaak als hij wat zegt, zeg ik dus precies hetzelfde op precies hetzelfde moment.. (kan een duizendste tussen zitten :) maar je begrijpt wel wat ik bedoel)

weet zeker dat jullie dat ook wel hebben, maar waar moet je dat dan aan toekennen??

ik heb namenlijk GEEN idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Ik heb dat altijd met leraren op school. Ik weet precies wat hun volgende stelling/argument/uitleg zal zijn. Als ik al wat wist over de bepaalde stof.
Pagina: 1