Hey, ik heb een computer gebouwd en heb voor mijn mobo drie voedingskabels nodig.
- standaard 24 pin ATX
- ATX 4 pin (aangesloten op PSU met 8 pin atx)
- ATX 8 pin (hier mis ik een kabel voor)
Nu draait de psu fan op 100% en vermoed ik dat het komt omdat de laatste ATX 8 pin niet is aangesloten. (ondanks dat in de handleiding stond dat deze extra voeding alleen bedoeld was voor overclocking.)
Mijn vraag is wat voor kabeltje ik hiervoor het beste kan kopen?
Ik zou zelf zeggen een Male ATX 8pin aan beiden kanten, maar ik kan dit kabeltje niet vinden dus vroeg me af of ik niet beter iets anders kan gebruiken.
Mobo: Gigabyte X399 DESIGNARE EX ATX
PSU: EVGA SuperNOVA 1300 G2 1300W
Alvast bedankt!
Groet,
Rein
ps. wanneer ik de ATX 4pin/ ATX 8pin ontkoppel en alles alleen op de 24 pin laat draaien gaat mijn beeldscherm niet aan.
- standaard 24 pin ATX
- ATX 4 pin (aangesloten op PSU met 8 pin atx)
- ATX 8 pin (hier mis ik een kabel voor)
Nu draait de psu fan op 100% en vermoed ik dat het komt omdat de laatste ATX 8 pin niet is aangesloten. (ondanks dat in de handleiding stond dat deze extra voeding alleen bedoeld was voor overclocking.)
Mijn vraag is wat voor kabeltje ik hiervoor het beste kan kopen?
Ik zou zelf zeggen een Male ATX 8pin aan beiden kanten, maar ik kan dit kabeltje niet vinden dus vroeg me af of ik niet beter iets anders kan gebruiken.
Mobo: Gigabyte X399 DESIGNARE EX ATX
PSU: EVGA SuperNOVA 1300 G2 1300W
Alvast bedankt!
Groet,
Rein
ps. wanneer ik de ATX 4pin/ ATX 8pin ontkoppel en alles alleen op de 24 pin laat draaien gaat mijn beeldscherm niet aan.

[ Voor 4% gewijzigd door blankr op 04-01-2020 15:02 ]