Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• blankr
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 14-01 09:32
Hey, ik heb een computer gebouwd en heb voor mijn mobo drie voedingskabels nodig.

- standaard 24 pin ATX
- ATX 4 pin (aangesloten op PSU met 8 pin atx)
- ATX 8 pin (hier mis ik een kabel voor)

Nu draait de psu fan op 100% en vermoed ik dat het komt omdat de laatste ATX 8 pin niet is aangesloten. (ondanks dat in de handleiding stond dat deze extra voeding alleen bedoeld was voor overclocking.)

Mijn vraag is wat voor kabeltje ik hiervoor het beste kan kopen?

Ik zou zelf zeggen een Male ATX 8pin aan beiden kanten, maar ik kan dit kabeltje niet vinden dus vroeg me af of ik niet beter iets anders kan gebruiken.

Mobo: Gigabyte X399 DESIGNARE EX ATX
PSU: EVGA SuperNOVA 1300 G2 1300W

Alvast bedankt!

Groet,

Rein

ps. wanneer ik de ATX 4pin/ ATX 8pin ontkoppel en alles alleen op de 24 pin laat draaien gaat mijn beeldscherm niet aan.

https://www.dropbox.com/s/2psu6gm27jpjonk/kabeltje.jpg?dl=0

[Voor 4% gewijzigd door blankr op 04-01-2020 15:02]

Beste antwoord (via blankr op 04-01-2020 15:41)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

EPS/CPU 8 en de andere 8 splits je(4+4)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Nu online

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Er zit 2x 4+4 cpu power bij de voeding geleverd neem ik aan? Of is het ding geleverd met de helft van de kabels er niet bij?

Overigens, waarom 1300 watt? O.o dat is wel de meest overbodig zware voeding die ik hier in lange tijd voorbij heb zien komen.

Je cpu draait prima op 1 4+4 stekker en de 24pin in het mobo, ben je niet wat dingen door de war aan het halen?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11:52
Nu draait de psu fan op 100%
Hij draait, dus voedingsprobleem door een vergeten / niet aangesloten stekker kun je vergeten.
Plus het is de fan van je voeding, die zal voeding rechtstreekts uit, niet geheel verrassend je voeding halen.

Lijkt me meer een gevalletje van niet of niet goed aangestuurde fan. Kijk eens in je bios voor wat opties.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• bierschuit
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:22
Volgens mij hoef je de 4-pin niet aan te sluiten maar alleen de 8-pin.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:23
Wat een idioot zware voeding.. de helft zou waarschijnlijk al veel meer dan voldoende zijn..

Maar ondanks die comment zou de supernova 1300 g2 wel 2x 4+4 Pins EPS/Atx moeten hebben. Wellicht mist er gewoon een kabel?

Zo niet, dan de 8 pins aansluiten op de 8 pins en niet op de 4 pins.. 4 pins is optioneel

Maar is het nou alleen de fan van de psu die vol draait of start je systeem niet op?

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• blankr
Dit is mijn eerste zelfgebouwde computer.
Ik heb vier gpu's dus op zich is die 1300w geen overbodige luxe.

Het mobo heeft naast de 24pin nog een 8pin en 4 pin ATX nodig. (als ik dat zo goed omschrijf, althans zo staat het in de handleiding)

Op de PSU heb ik naast de 24 pin connectie die opgedeeld is in twee plugs nog twee 8 pin CPU ingangen (+ de andere Sata en vga aansluitingen)

Mijn idee is om de ATX 8 pin op mijn mobo aan te sluiten op de 8 pin CPU aansluiting op het PSU.
Hiervoor heb ik aan beiden kanten een Male ATX 8pin nodig die niet bij de PSU is meegeleverd.
Wel heb ik een ATX 8pin - ATX 2x4pin, maar die past niet.

• blankr
De fan tuning heb ik in de bios ook al aangepast maar zonder resultaat op die specifieke psu fan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

EPS/CPU 8 en de andere 8 splits je(4+4)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True