Toon posts:

Internet valt elke 2 uur weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik ben ten einde raad over mijn internetvraag en ik werd gewezen op dit forum door wat vrienden van mij. Hopelijk hebben jullie een antwoord.

Sinds dat mijn internetprovider een update uitgevoerd heeft op het internet in mijn gebouw heb ik elke 2 uur een dip in mijn internet. Dit gebeurd zowel op de Wifi als op de verbinding met een internetkabel. Dus eigenlijk valt heel mijn router elke 2 uur, precies op dezelfde minuut, voor 10 seconden weg.

Om dit probleem te tackelen heb ik mijn router helemaal opnieuw ingesteld en heb ik mijn PC een static IP gegeven. Helaas kan ik niet bij de modem aangezien deze mooi weggewerkt is in het gebouw waar ik woon.

Ik kan nergens een oplossing vinden voor de disconnection wat enorm irritant is aangezien ik stream en door de dissconnect mijn stream telkens opnieuw op moet starten.

Kan iemand mij helpen om die internetdip te voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:14
hebben je buren hetzelfde probleem?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:54:
hebben je buren hetzelfde probleem?
Tot nu toe ben ik de enige in het gehele gebouw die hier last van heeft. Dus de gedachte gaat snel naar dat het mijn eigen router is die het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:14
ok, steeds exact twee uur lijkt op ip lease tijd, hoe staat dat ingesteld bij jou?

edit: wifi en bekabeld gaat exact tegelijk er uit? bekijk de logfiles van je router (of omdat je de tijd exact weet naar de lampje van je router), dan zie je of het bij jou of verderop ligt

[ Voor 54% gewijzigd door Tens op 04-01-2020 14:05 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:03:
ok, steeds exact twee uur lijkt op ip lease tijd, hoe staat dat ingesteld bij jou?
Ik denk dat je hier de DHCP Lease time mee bedoel? Ik ben niet zo een geweldige met computers haha. Maar die heb ik op 1440 gezet, die stond inderdaad eerst op 120 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:53:
Hallo mensen, ik ben ten einde raad over mijn internetvraag en ik werd gewezen op dit forum door wat vrienden van mij. Hopelijk hebben jullie een antwoord.

Sinds dat mijn internetprovider een update uitgevoerd heeft op het internet in mijn gebouw heb ik elke 2 uur een dip in mijn internet. Dit gebeurd zowel op de Wifi als op de verbinding met een internetkabel. Dus eigenlijk valt heel mijn router elke 2 uur, precies op dezelfde minuut, voor 10 seconden weg.

Om dit probleem te tackelen heb ik mijn router helemaal opnieuw ingesteld en heb ik mijn PC een static IP gegeven. Helaas kan ik niet bij de modem aangezien deze mooi weggewerkt is in het gebouw waar ik woon.

Ik kan nergens een oplossing vinden voor de disconnection wat enorm irritant is aangezien ik stream en door de dissconnect mijn stream telkens opnieuw op moet starten.

Kan iemand mij helpen om die internetdip te voorkomen?
Wat voor router heb je, en hoe zit hij aangesloten op de muur? Kan je wat foto's maken e.d.?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frozen schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:08:
[...]

Wat voor router heb je, en hoe zit hij aangesloten op de muur? Kan je wat foto's maken e.d.?
De router die ik heb is de TP-Link Archer C2: https://www.tp-link.com/n...ng/wifi-router/archer-c2/

En hij zit zoals ik op andere locaties waar ik gewoond heb gewoon met een UTP kabel in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:06:
Ik denk dat je hier de DHCP Lease time mee bedoel? Ik ben niet zo een geweldige met computers haha. Maar die heb ik op 1440 gezet, die stond inderdaad eerst op 120 minuten.
Het zou qua tijd precies kloppen, maar ik snap niet 123 waarom dat gerelateerd is aan de update van de ISP apparatuur elders.

Het lijkt er vooral op dat je eigen router de verbinding verliest, met als gevolg ook de internetverbinding van apparaten die daaraan verbonden zijn. Jouw router kan afhankelijk van de inrichting namelijk zelf ook weer een IP adres krijgen toegewezen, dat vervolgens weer wordt vertaald (NAT) naar IP-adressen achter je eigen router.

Klopt deze opstelling?

(0) ISP
|
- - - onbekend - - -
(1) apparaat ISP
(2) DHCP1 ————— andere aansluitingen
|
WAN
- - - NAT/firewall - - -
(3) TP-link
(4) DHCP2
|
LAN >> WiFi >> (5) draadloze apparaten
|
(6) andere apparaten

Je hebt nu vermoedelijk de leasetijd van de DHCP server op nr. 2 (jouw router) aangepast, klopt dat? De vraag is of de WAN interface ook zelf een IP-adres krijgt toegewezen via DHCP, en met welke frequentie die wordt vernieuwd.

Kun je in de TP-link eens kijken wat er bij WAN staat toegewezen? Begint dat met een van de nummers “192.168.”, “10.” of “172.”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een andere router gebruikt dan die ik eerst gebruikte en krijg precies hetzelfde. Alle lampjes staan nog aan, niks te zien in de logs en toch heb ik 10 seconden geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:27

jurroen

Security en privacy geek

Ik ben zelf niet bekend met de officiele firmware op die TP-Link dingen, logt die uberhaupt disconnects? Als je zelf de kabel uit de WAN poort trekt, zie je dit wel terug in de logs? En heb je al geprobeerd om zelf een DNS server in te stellen, in plaats van degene die je via DHCP geserveerd krijgt?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:09:
Ik heb net een andere router gebruikt dan die ik eerst gebruikte en krijg precies hetzelfde. Alle lampjes staan nog aan, niks te zien in de logs en toch heb ik 10 seconden geen internet.
Dat sterkt mijn vermoeden dat het probleem zit in (de verbinding met) het ISP apparaat. Weet je helemaal niks van dat ding? Wie beheert dat? Hoe wist je bijvoorbeeld van de update?

Zie mijn vorige post. Kun je die vragen ook beantwoorden?

Verder schreef je vanmiddag:
Om dit probleem te tackelen heb ik mijn router helemaal opnieuw ingesteld en heb ik mijn PC een static IP gegeven.
Het woord “tackelen” maakt op mij de indruk dat deze work-around werkt, alhoewel ik dat moeilijk kan rijmen met de ISP update en het uitvallen met je reserve router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:09:
Stond er wel iets in de logs van de TP-link?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:45
Verwijderd schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:00:
[...]

Tot nu toe ben ik de enige in het gehele gebouw die hier last van heeft. Dus de gedachte gaat snel naar dat het mijn eigen router is die het probleem veroorzaakt.
Gebeurt hetzelfde als je je pc rechtstreeks aansluit (dus zonder jouw eigen router ertussen)?

Wat voor verbinding heb je bij wat voor provider? Je hebt het over een gebouw. Hoe woon je? Heeft ieder appartement, studio, kamer een eigen internetverbinding of delen jullie één verbinding?
Pagina: 1