Beste tweakers, het is voor mij tijd om een nieuwe build aan te schaffen, omdat ik merk dat mijn huidige pc de laatste games niet meer aan kan. Ik wil deze het liefst vandaag nog bestellen, vanwege een cashback die nu nog geldt
Ik ben alleen nog erg aan het twijfelen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het maken van mijn keuzes.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen op 1080p met een 144hz monitor, dus 144 fps is wenselijk op ultra. Ik speel eigenlijk van alles wat, vaak wel zware games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt tussen 1200/1300eu inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, enkel wat randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledige build en een monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar AMD op dit moment.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil future proof zijn en mogelijkheden hebben om te upgraden in de toekomst.
Ga je overklokken?
De eerste jaren wil ik alles stock laten draaien, mocht ik echter later meer performance nodig hebben dan wil ik wel de mogelijkheid hebben om dit te kunnen doen. Ik wil later pas een andere CPU koeler aanschaffen, aangezien ik momenteel het nut niet inzie van overklokken met een Ryzen.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen over het moederbord, geheugen, voeding. Uiteraard zijn suggesties op de rest van de hardware ook van harte welkom.
Hieronder mijn huidige lijstje:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen op 1080p met een 144hz monitor, dus 144 fps is wenselijk op ultra. Ik speel eigenlijk van alles wat, vaak wel zware games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt tussen 1200/1300eu inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, enkel wat randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledige build en een monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar AMD op dit moment.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil future proof zijn en mogelijkheden hebben om te upgraden in de toekomst.
Ga je overklokken?
De eerste jaren wil ik alles stock laten draaien, mocht ik echter later meer performance nodig hebben dan wil ik wel de mogelijkheid hebben om dit te kunnen doen. Ik wil later pas een andere CPU koeler aanschaffen, aangezien ik momenteel het nut niet inzie van overklokken met een Ryzen.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen over het moederbord, geheugen, voeding. Uiteraard zijn suggesties op de rest van de hardware ook van harte welkom.
Hieronder mijn huidige lijstje:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Videokaarten | Asus ROG Strix Radeon RX5700 XT O8G Gaming | € 455,- | € 455,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Zwart | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Monitoren | AOC 24G2U/BK Rood, Zilver | € 185,13 | € 185,13 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 550W | € 75,27 | € 75,27 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,- | € 100,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.060,40 | ||
[ Voor 3% gewijzigd door Synton op 04-01-2020 12:46 ]
AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB