Vraag

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
(jarig!)
Hallo,

Over een tijdje heb ik het genoegen om 25 uur (enkele reis) in het vliegtuig te zitten. Dit leek mij een mooie gelegenheid om een BT koptelefoon te kopen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor 2 doeleinden:
1. muziek luisteren en flims kijken in het vliegtuig.
2. Voor mijn werk. Ik ga één dag per week thuis werken. Voor het bellen zou ik graag een goede headset willen.

- Mijn budget is rond de €200,-. Ik ben zeker geen audiofiel dus denk dat ik voor dat budget wel iets moois kan vinden.
- Wil graag over-ear.
- Noise cancelling is een pré

Nu ben ik donderdag bij een coolblue winkel gaan luisteren en de Sony WH-1000xm sprak mij erg aan. Echter lees ik dat deze niet goed met 2 devices om kan gaan en dat de belfunctie ook niet heel goed is.

De Bose NC700 kan wel met 2 devices omgaan maar lees in verschillende reviews dat dit niet vaak goed gaat. Daarnaast valt hij ook wel buiten het budget. Echter als hij echt geschikt is voor mijn gebruik overweeg ik om meer uit te geven.

Graag zou ik willen weten of het volgende mogelijk is:
Thuis werken en op dat moment muziek streamen via mijn telefoon. Als ik dan gebeld wordt (voip) dat de muziek stopt en ik het telefoontje over kan nemen. Op een dag voer ik ruim 20 telefoontjes dus de kwaliteit moet hiervan goed zijn.

Een andere optie is om ervoor te kiezen om 1 headset aan te schaffen en 1 koptelefoon. Uiteindelijk zou het ideaal zijn één apparaat beide goed doet :-).

Welke hoofdtelefoons ik zelf interessant vind/vond:
1. JBL live 650 BTNC
De valt eigenlijk af omdat ik hem niet zo prettig vond zitten

2. Sony wh-xm3
Zat erg fijn en heeft een mooi geluid. Helaas schijnt de belfunctie niet goed te zijn

3. Bose NC700
Voldoet wel aan de eisen, echter wel flink boven budget en vraag me af of dit de beste koptelefoon is voor mijn gebruik.

4. Sony WH CH700N
Kwalitatief wat minder geluid, maar ook een stuk goedkoper en hij zat ook erg fijn. NS schijnt volgens de reviews wat minder te zijn.

Iemand die zijn koptelefoon voor dezelfde doeleinden gebruikt of die advies kan geven?

[ Voor 3% gewijzigd door scorpio81 op 04-01-2020 13:24 ]

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@scorpio81 ik geef je topic even een schopje richting ATT.

• scorpio81
(jarig!)
rens-br schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:17:
[mbr]@scorpio81 ik geef je topic even een schopje richting ATT.[/]
Thanks! Nogmaals mijn excuses.

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:08
Voor het bellen bij thuis werken heb ik een iets duurdere sony koptelefoon precies 1 dag gebruikt.
Ik vond het helemaal 3 x niets om met zo'n koptelefoon te bellen.
Daarna (inmiddels een paar) een oersimpel plantronics headsetje gekocht met aparte microfoon, die gebruik ik gewoon als ik langer dan een paar minuten bel of met conference calls. Werkt perfect. Mijn koptelefoon gebruik ik vooral als ik een tijdje ongestoord wil werken.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou kijken naar de Bose QuietComfort 35 II. Iets boven budget (volgens de Pricewatch ~€33,-), maar voldoet aan alle wensen, en heeft zelfs active noise cancelling (anc). Kan je moeiteloos mee schakelen tussen muziek en bellen, doordat het met (maximaal) twee apparaten tegelijk gepaired kan zijn. Bellen gaat er dan ook meer dan prima mee.

product: Bose QuietComfort 35 II

[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 04-01-2020 13:43 ]

• scorpio81
(jarig!)
Duidelijk BMW_Gizzmo:

Ik ben zelf verzekeringsadviseur en klanten bellen naar kantoor, welke ik dan thuis op kan nemen en ook uitgaand kan bellen.

Ik zou het erg prettig vinden als ik muziek kan luisteren en zodra er een telefoontje binnen komt dat ik deze kan beantwoorden. Dan kan ik en lekker muziek luisteren en prima bellen.

Als één van de twee niet goed werkt dan zal ik toch een headset en een koptelefoon voor de muziek aan moeten kopen. DAn is gezien de prijs de Sony de beste optie denk ik.

• SnoF
  • Laatst online: 06-11 03:59
CH4OS schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:35:
Ik zou kijken naar de Bose QuietComfort 35 II. Iets boven budget (volgens de Pricewatch ~€33,-), maar voldoet aan alle wensen, en heeft zelfs active noise cancelling (anc). Kan je moeiteloos mee schakelen tussen muziek en bellen.

product: Bose QuietComfort 35 II
Ditto - Heb er zelf een, en twee koptelefoons meezeulen voor als je een telefoontje verwacht is geen doen op reis.. En zou ZEKER voor NC gaan in vliegtuigen - je komt gewoon uitgeruster aan. (De Bose 700 is trouwens weer beter met NC en belgeluid.. maar of het t prijsverschil waard is...)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb beide al gedaan met de QC35 II (muziek luisteren en een oproep ontvangen). Werkt netjes. Het schakelen tussen meerdere apparaten lukt ook.

Van de Sony-modellen lees ik elke keer dat ze lekker veel bas in hun geluid pompen, ik kan me voorstellen dat een bepaald publiek dat geweldig vindt. Ik vind het een groot minpunt voor een noise cancelling koptelefoon, en het doelpubliek dat graag alles opendraait heeft volgens mij ook minder behoefte aan NC. Maar goed.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• CrabbyData
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:56
Ik gebruik inmiddels ruim een jaar met heel veel plezier de Plantronics Voyager 8200 UC (Zwart) https://tweakers.net/pric...ager-8200-uc-(zwart).html, ook al meerdere malen in het vliegtuig gebruikt en haalt veel ruis weg door de active noise cancellation. Kan 2 devices tegelijk aan; op mijn werk heb ik dan meestal muziek via m'n laptop, welke stopt als er een telefoontje binnen komt en weer verder gaat zodra het gesprek is afgelopen. De active noice cancellation op kantoor is soms iets tè goed, ik hoor mijn collega's van achteren niet aankomen lopen. Aanrader!

• scorpio81
(jarig!)
De QC35II stond ook op mijn lijstje. Qua prijs zeker beter de verantwoorden dan de NC700.

Echter in onderstaande review geven ze aan dat de belkwaliteit niet heel goed is. Wat zijn de ervaringen hiermee. Dat hij buiten minder belt maakt mij niet zoveel uit.

https://www.coolblue.nl/a...lling-headphones-700.html

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zelf geen klachten over, maar ik doe het heel weinig.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• scorpio81
(jarig!)
CrabbyData schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:48:
Ik gebruik inmiddels ruim een jaar met heel veel plezier de Plantronics Voyager 8200 UC (Zwart) https://tweakers.net/pric...ager-8200-uc-(zwart).html, ook al meerdere malen in het vliegtuig gebruikt en haalt veel ruis weg door de active noise cancellation. Kan 2 devices tegelijk aan; op mijn werk heb ik dan meestal muziek via m'n laptop, welke stopt als er een telefoontje binnen komt en weer verder gaat zodra het gesprek is afgelopen. De active noice cancellation op kantoor is soms iets tè goed, ik hoor mijn collega's van achteren niet aankomen lopen. Aanrader!
Ik heb vrij grote oren en die valt dan weer af.

Aangezien ik geen audiofiel ben is de kwaliteit van het bellen net wat belangrijker dan naar muziek luisteren. Uiteraard is het gewoon lekker om mooi geluid te hebben.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:24
Ikzelf heb nu sinds 3 weken de Bose QuietComfort 35 II, en wat een heerlijk apparaat! Zeker een aanrader.
Hiervoor heb ik een tijdje een Sennheiser HD4.50 gehad, maar die kon je nooit echt langer dragen dan een uur, die heb ik ook na een jaartje verkocht.

Nu heb ik ook recentelijk de NC700 geprobeerd, maar ik moet zeggen, die zat niet veel beter dan de QC35 in termen van gewicht en comfort. Ik vind zelf ook de knoppen/bediening beter op de QC35, maar dat is zeer persoonlijk :-)

Mijn advies zou zijn, de QC35 II, ikzelf ben er dik tevreden over. Op amazon.de staat ie momenteel voor 233.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

scorpio81 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:50:
De QC35II stond ook op mijn lijstje. Qua prijs zeker beter de verantwoorden dan de NC700.

Echter in onderstaande review geven ze aan dat de belkwaliteit niet heel goed is. Wat zijn de ervaringen hiermee. Dat hij buiten minder belt maakt mij niet zoveel uit.

https://www.coolblue.nl/a...lling-headphones-700.html
Bellen gaat prima ermee, binnen sowieso en gebruik het regelmatig en heb soms ook langere belsessies ermee van (langer dan) een uur.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 04-01-2020 14:19 ]

• scorpio81
(jarig!)
Bedankt voor de tips. Ik ga één van de twee bose modellen bestellen.

Ik ben er nog niet helemaal uit aangezien de QC35II op amazon zonder case geleverd wordt.
Met case en kabeltje zit je ook op € 255,-. Dan is het verschil met de NC700 wel weer erg klein (€ 300,- met case).

Ga nog heel even verder zoeken naar de QC35II aangezien ik die eigenlijk al prijzig genoeg vind.

Bedankt voor alle tips en adviezen! Mocht iemand nog een goede aanbieding weten/tegen komen hoor ik dat graag.

[ Voor 12% gewijzigd door scorpio81 op 04-01-2020 20:06 ]

Pagina: 1